Rozšířené hledání} Informace o členství Kontaktní informace Seznam uživatelů Kalendář Spřátelené weby Honda-club.cz Přihlásit se k emailu
[1]
Linka Uživatelské skupiny Linka Galerie avatarů Linka Kdo je online Linka
Linka Jak se stát členem klubu Linka Stáhnout stanovy sdružení Linka Výhody pro členy klubu Linka
  Články
 
  Report : Kdo chce umět lépe ovládat auto? část druhá, aneb jak si z rukou udělat vánočku
  Sekce: Klub
  Zaslal:  13.4.2011 , 16:40
   
AUTOR: crxmann
5 háček
Založen: 11.5.2007
Články: 16777129
Komentáře: 91

Hodnocení: 5.00/5.00 [2]

Technika Jak na to Klub Srazy a výlety Novinky a historie Partneři Můj příběh

   Článek  Strana 1 z 1
  
Někteří z nás našli dost odvahy a finančních prostředků k tomu, aby se zapojili do akce pořádané naším partnerem Danym z webu www.TypeR.cz. Podezírám Danyho, že nevyrčeným cílem akce bylo totální zdeptání že jsme dřeváci a že děláme všechno blbě.

Jak víte z diskuze, tak i prvního dílu reportu, jednalo se o dva moduly. První modul : teorie a druhého modulu praktického řízení auta v krizových situacích. K tomu nám náramně posloužil rakouský
Driving camp Pachfurth.



Jak vidíte na obrázku areál nenajde v ČR konkurenci a realita je daleko lepší.

Budík mne ráno v den cesty nemusel dvakrát přemlouvat, protože na celou akci sem se těšil od jejího zveřejnění.
V 5:00 jsem skočil do akouše a vyrazil směr Praha. Na D5 jsem potkal engina+míšu a rom.a.
Na sraz k mekáčovi na Zličíně jsme dorazili s předstihem, tak jsem se vydal si koupit snídani do tesca, což zapříčinilo náš (podle mých hodinek Dany, o Dvě minuty...ještě jednou dvě minuty Hihi ) podle Danyho o 7 minut pozdější odjezd směr D1, kde mělo podle původního plánu proběhnout připojení ke skupině, kterou vedl Padam.
K zamýšlenému spojení došlo až za Brnem a ve finále to bylo jen dobře. Neumím si představit jak by dopadla kolona 20 aut jedoucí už z Prahy. Ve slušném tempu jsme tedy byli spojeni těsně před hranicí se slovenskem. Zastavilo se pouze na dotankování v Břeclavi a vyrazilo se dál. Po chvíli ale přišla jedna vyskočená diletační lišta mostu a Dejfovi se odporoučela guma na jeho vypujčeném BMW. Po chvíli paniky a odjetí zbytku skupiny jsem na staré celnici, zůstal čekat já a Dany, který nás v tom nenechal a ač netrpělivě, tak stále čekal až se Dejf dovalí aspoň tam, já ho naberu a vyrazíme za hlavní skupinou, protože jak jsem záhy zjistili BMW ,,nemělo,, rezervu. Naložil jsem tedy Dejfa a vyrazil ve vysokém tempu za Danyho CéTéeRkem, který jak mi později říkal volal Padamovi jestli po cestě potkali policii SR. Ten prohlásil že ne a tak se nasadilo vysoké tempo, kterému akouš statečně čelil, do chvíle kdy přišel Danyho hard braking, následovaný mým panic brakingem, protože na krajnici stála černá audina slovenské dálniční policie. Naštěstí zrovna měli jinou práci s nějakým chudákem v pandě či co to bylo za poloauto?!
Skupinu jsme dojeli kousíček před Blavou. Mezitím Dejf vytelefonoval akci švagrová dovez kolo a auto do Pachfurthu (Dejfe nech jí pozlatit, takovou švagřici jen tak nikdo nemá) Chápeš!
Zbytek cesty proběhl naprosto v poho a musím konstatovat že i 20let po revoluci je znát když přejedeme západní hranice.

Polygon v pachfurthu je opravdu na špičkové úrovni a přijde si v něm na své valná většina motoristických nadšenců. Od strmého stoupání umělou řekou s kamením pro offroady, přes cartovou dráhu a dráhu pro 4kolky, či jezerem pro vodní skůtry k dráze pro Segway.


Odkaz


Po chvilce odpočinku se celá skupina rozsekla na dvě menší. Jedna půlka jela na rovnou kluznou plochu s hybnou deskou, druhá a druhá nacvičovat průjezd zatáčky na ovál s kluznou plochou.

Co bylo skvělé, že každý vyfasoval vysílačku (přijímačku) a při průjezdu dráhou dostával okamžitě rady od Martina co má dělat, popřípadě co bylo špatně. Můžu Vám říct, že ani po této praktické zkoušce si nejsem jistý že bych smyk na 100% zvládl. V prvních jízdách bylo vidět, jak jsme pomalý na volantu, panicky šlapeme na brzdu a nebo jde první kontra na úplně blbou stranu. Chvílemi jsem až měl strach že Well z mx5.cz skončí za welem...teda za valem Mr. Green
Ale po pár průjezdech a hlavně při poslouchání pokynů se každý zlepšoval jízdu od jízdy.

Pak došlo k výměně obou skupin a naše skupina se přesunula na zatáčku s kluzným povrchem. Zde se ukázalo jak důležité je správně držet volant, protože bez toho, přichází reakce velmi pozdě. Celé to probíhalo tak, že se jelo po kružnici na hranici adheze a z ničeho nic Vám kamarád Dany zatáhl ruční brzdu...pak následovalo okamžité fackování přes ruce v momentě kdy se objevily ve špatné poloze (já dostal 2x teda Tak to valím bulvy ).

Pak následoval oběd a po něm přesun na další dvě části.

Jízda v takové velké osmičce se slalomem, projetí mírně naklopené mokré zatáčky a rovinka s uhnutím se překážce, kdy přejíždíte z jednoho povrchu s danou adhezí na jiný povrch s diametrálně odlišnou adhezí. Pro lepší představu se mrkněte na video od Padama:


Odkaz


Poté se celá banda přesunula na poslední modul a tou byl průjezd zatáčkou s kluznou plochou z kopce i do kopce, kde se nakonec uskutečnil i ,,sprint,, na 5m ve stoupání rozjezd z nuly na kluzné ploše.

Zde se ukázalo že největším blokem pro správnou reakci jsou oči. Protože jedete-li z kopce, chcete zatočit doprava a auto se Vám sune ven (v nedotáčivém smyku) je přirozenou reakcí bohužel zatočit kolama víc a víc šlápnout na plyn.
Správně je ovšem úplné narovnání, následovaný mnou tzv. panic brakingem a pak opětovné zatočení. No a tohle si zkuste když je proti Vám svah cože cože ? , motali jsme se tam pěkně jen co je pravda. No a samozřejmě nemohlo následovat nic jiného než výuka jak si pomoct ruční brzdou, aneb skandinávské švihadlo, či Häkkinenův rukáv, jak kdo chce. VTEC

Celou akci bych hodnotil jako povedenou a i když nás bylo hodně, zajezdil jsem si dost a bylo poučné i sledování druhých.

No a jak dopadl příběh Dejfa a jeho proražené gumy? Dejfovi zlatá švagřice dovezla auto s novou sadou zimních gum až na polygon, tam mu ukázala jaká že jsme, dřívka, protože BMW nemělo jen dvě podlahy ale tři a v té nejspodnější se schovávala rezervička pořádnej výtlem no a Dejf si aspoň odpolední program užil se svým autem.

Nakonec jedno doporučení : Zkuste nějakou tu kačku ušetřit, protože kdyby Vám to mělo zachránit život jednou Vám či někomu koho povezete, nebo i to ,,jen,, auto ušetříte desítky tisíc korun. O tom, že život má nevyčíslitelnou hodnotu se bavit nebudeme.

Reálná kalkulace nákladů :
1.modul = 1000,- (školení)
2.modul = 3000,- (v ceně jízdy, známka, oběd).
Benzín = 3163,-
celkem = 6163,-

Glerie : by Míša

ostatní budu doplňovat, včetně videí, kterých mám nějakých 25.

   Autor  Komentáře
crxmann
5 háček



Články: 16777129
Komentáře: 91
 Zaslal: 13.4.2011 , 16:41  Předmět:    
Vstoupit do diskuze k článku ZDE


Rating box? ? neni


  Články
 
  Report : Kdo chce umět lépe ovládat auto? část druhá, aneb jak si z rukou udělat vánočku
  Sekce: Klub
  Zaslal:  13.4.2011 , 16:40
   
AUTOR: crxmann
5 háček
Založen: 11.5.2007
Články: 16777129
Komentáře: 91

Hodnocení: 5.00/5.00 [2]

Technika Jak na to Klub Srazy a výlety Novinky a historie Partneři Můj příběh


 
Přejdi na:  
 
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
You cannot post articles in this chapter
You cannot edit your articles in this chapter
You cannot delete your articles in this chapter
You cannot rate articles in this chapter
You cannot approve articles in this chapter

You cannot post comments in this chapter
You cannot edit your comments in this chapter
You cannot delete your comments in this chapter
You cannot rate comments in this chapter



Board Security

(96973 útoků)
::  www.honda-club.cz  :: poslední témata RSS TOPlist

[ Čas: 0.0300s ][ Dotazy: 36 (0.0094s) ][ GZIP on - Debug on ]