Rozšířené hledání} Informace o členství Kontaktní informace Seznam uživatelů Kalendář Spřátelené weby Honda-club.cz Přihlásit se k emailu
[1]
Linka Uživatelské skupiny Linka Galerie avatarů Linka Kdo je online Linka
Linka Jak se stát členem klubu Linka Stáhnout stanovy sdružení Linka Výhody pro členy klubu Linka
  Články
 
  Oprava vrzajících dveří
  Sekce: Jak na to
  Zaslal:  27.4.2016 , 13:15
   
AUTOR: von-pivoj
1 háčko
Založen: 30.5.2015
Články: 4
Komentáře: 0

Hodnocení: 5.00/5.00 [1]

Technika Jak na to Klub Srazy a výlety Novinky a historie Partneři Můj příběh

   Článek  Strana 1 z 1
  
Již delší dobu me trápil nepříjemný zvuk, který se linul ze zadních dveří spolujezdce během jejich zavírání a otvírání. Zvuk byl směsicí vrzání a klepání. Tušil jsem, kde je zakopaný (zavrzaný) pes a i přes neustálé mazání a čištění tento problém neustával, takže opět začala standardní procedura ve sběru potřebných dat a informací. Něco málo jsem našel zde, ale bylo toho poskrovnu a internet taktéž neoplýval dostatečně kvalitními informacemi takže nastoupila metoda « in natura ».
Právě o víkendu, kdy se mi udělal volná chvilka, jsem se odhodlal do toho pustit. Mno, plán i vize nepočítaly s žádnými komplikacemi a jelikož jsem již nějaký ten tapecír sundal, ty mi sebevědomí nechybělo.
Problém jsem identifikoval ve špatné funkci « brzdy » záchytu polohy dveří. Takže jsem se pustil, posilněn ne-alko pivem abych u toho nechytl rapla, v tom pařáku se voda pít nedal, do demontáže.



První pár šroubů jsem našel za krytkou kliky, sice jsem s ní chvilku bojoval ale za chvíli se odporoučela k podlaze a bez sebemenšího poškození. Dál to byl výzkum, jelikož tapecír držel jak « helvétská víra ». Další šrouby jsem našel pod krytkou madla, zde si případní domácí opraváři musí dát opravdu pozor aby ji nezničily při demontáži. Já odlomil jednu zarážku a jednu jsem nalomil, naštěstí nějaký inženýr vymyslel tavnou pistoli a tavné lepidlo. Čili další dva šrouby venku. Proto aby šel tapecír sundat je nutné ještě vyloupnout krytku sloupku v zadní části okna, která zabraňuje vysunutí tapecíru nahoru. Zde jsem se nejvíc zapotil, byl to sakra boj a chvílemi to vypadalo, že krytku převedu do množného čísla.
Ale pak čep (kolík) povolil a krytka odlétla někam do prostoru spolucestujících, kde jsem ji asi po 5 minutách našel mezi autosedačkami.



Takže teď jsem měl dveře před-připravené k sundání tapecíru. Ani to se však neobešlo bez menší vulgární výpomoci. Skóre bylo kupodivu dobré, ze 4 nebo 5 kolíků, jsem zničil jen jeden a naštěstí jsem měl po předchozí opravě 5-tých dveří nějaké v zásobě.

Tapecír byl uvolněn a následovalo odpojení konektoru pro ovládání okna a odpojení bovdenu od kliky. To druhé bylo relativně v pohodě, horší to bylo s tím konektorem. Byť mám docela malou ruku tak jsem měl sakra potíž konektor vypojit a ještě k tomu vytáhnout z tapecíru. Ale i to se podařilo. Pak jsem odlepil ochrannou fólii a voala, měl jsem přístup k brzdě dveří.
Pro demontáž budete potřebovat klíč 10mm (demontáž za dveří) a nástrčkový klíč 12mm pro demontáž táhla ze sloupku. Nepochopil jsem proč, asi je to standard v Asii, jsou šrouby M8 vybaveny hexagonální hlavou 12, v Evropě je standardem 13 a 14.



Pak již standardní procedura, ala ježek z klece ven, a mechanismus je venku ze dveří. Napadlo mě, jestli náhodou konstruktéři Hondy nebyly fanouškové Jaroslava Foglara, a jako modlu měli knihu Záhada hlavolamu, protože toto k tomu zcela evokuje.



Nuže tedy, mechanismus byl venku a byla nutná dokonalá očista.



K tomu lze použít mnoho chemických prostředků, jelikož jsem majitelem vozu s motorem KA24Axx (to poslední číslo nevím) tak jsem bohužel neměl po ruce naftu ba ani petrolej. K tomuto účelu jsem musel tedy použít docela drahý prostředek a tím bylo cca 1/3 plechovky WD40. Naštěstí žena před časem vyřadila jeden pekáč na buchty takže mi odpadla procedura vysvětlování, na co potřebují teflonový pekáč, a mohl jsem čistit a prát.
Z čeho vlastně mechanismus je?



Mno, v základu se jedná o pár protilehlých kuličkových domečků, které za pomoci pružin svírají mezi těmito domečky táhlo, na kterém jsou prolisy lícující s kuličkami. Na táhle jsou výrazné nálitky, jež tvoří jednotlivé polohy otevření dveří. Plastové domečky jsou vybaveny kuličkovým ložiskem aby se snížilo tření, respektive aby bylo dosaženo valivého odporu namísto třecího odporu. Táhlo je na konci vybaveni pevným dorazem s pryžovou tlumící vložkou. Pevný doraz je zajištěn nalisovaným kolíkem.



Za ty roky se do mechanismu dostalo pěkné sv*nstvo, jelikož jsem se nechtěl nijak zvlášť vrtat v mechanismu, myslel jsem, že důkladné vyčištění a promazání postačí. Takže s vyčištěným a promazaným mechanismem jsem se vydal zpět k vozu a dveřím. Po zpětné montáži jsem zjistil, že předchozí práce byla k ničemu a že dveře vržou a cvakají stejně. Takže opět s ježkem, tedy s brzdou ven.

Tentokrát jsem musel mechanismus více rozdělat. Pomocí jemného nářadí: svěráku, kladiva, nástrčného klíče (oříšku) M6 jsem vytřískal čep z táhla. Táhlo bez dorazu jsem vytáhl z mechanismu a začal studovat, kde je problém. Po chvíli jsem zjistil, že i když je mechanismus dokonale promazán, tak se kuličky v domečku neotáčí. Ale jak je z tam dostat ven ?
Vskutku Nerudovská otázka. Jelikož bez většího mechanického zásahu by mechanismus nešlo rozdělat. Ty 2 pružiny, které se svou silou směle mohou rovnat k vratné pružině Sturmgewehru 44 nebo jiné automatické zbraně, mě ani chvilku nenechali na pochybách, že by demontáž mohla skončit fatálně.

Takže jsem mezi domečky vložil matici M5 a pomocí SIKA kleští jsem jeden domeček stlačil vůči rámu mechanismu, tím, jsem zvětšil otvor pro vytažení kuličky. Bohužel jsem si myslel, že takto vzniklý otvor bude stačit. Mýlil jsem se a jelikož z celého mechanismu ještě kapal olej+WD40 tak se mi kleště smekly a i s matkou letěly k zemi. To mě ani tak nepálilo jako ty zcvaklé prsty. Pro další pokus jsem tedy použil matici M4 a to se již kuličky postupně poroučely ven. Až teď jsem zjistil konkrétní závadu. Jedna z kuliček byla zbroušena natolik, že ji již nebylo možné považovat za kuličku, měla nepravidelný tvar, obdobný geoidu. Jedna však vypadala dobře. Nástroj s kódovým označení « šuplera » mi řekl, že kulička má průměr 11.9 mm, zajímavý rozměr. Naštěstí otec po delším hledání našel nějaká ložiska. Sice měla průměr 11 mm ale i tak by to mohlo stačit.



Lůžka kuliček jsem promazal mazacím tukem, a zpětnou sborkou jsem kuličky vložil do domečků. Domečky jsem promazala taktéž mazacím tukem a poskládal celý mechanismus zpět. Vlisování kolíku bylo tentokráte tišší, stačilo použít již jen svěráček a kladivo mohlo odpočívat. Sousedi si mohli v době oběda v klidu vychutnat oběd. S mechanismem jsem se opět vydal ke dveřím vozu.

Nebudu Vás déle napínat, dobře to dopadlo a tak tiché dveře jsem neslyšel ani u nového auta.

Snad bude tento fejetonový návod někomu nápomocný a nebude muset dlouze hledat na fóru « Vše o Acco 7G ».

Všem přeji mnoho dalších kilometrů bez závad.
VTEC

   Autor  Komentáře
crxmann
5 háček



Články: 16777129
Komentáře: 91
 Zaslal: 20.5.2016 , 13:55  Předmět:    
Diskuze k článku: ZDE


Rating box? ? neni


  Články
 
  Oprava vrzajících dveří
  Sekce: Jak na to
  Zaslal:  27.4.2016 , 13:15
   
AUTOR: von-pivoj
1 háčko
Založen: 30.5.2015
Články: 4
Komentáře: 0

Hodnocení: 5.00/5.00 [1]

Technika Jak na to Klub Srazy a výlety Novinky a historie Partneři Můj příběh


 
Přejdi na:  
 
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
You cannot post articles in this chapter
You cannot edit your articles in this chapter
You cannot delete your articles in this chapter
You cannot rate articles in this chapter
You cannot approve articles in this chapter

You cannot post comments in this chapter
You cannot edit your comments in this chapter
You cannot delete your comments in this chapter
You cannot rate comments in this chapter



Board Security

(96973 útoků)
::  www.honda-club.cz  :: poslední témata RSS TOPlist

[ Čas: 0.0292s ][ Dotazy: 36 (0.0090s) ][ GZIP on - Debug on ]