Rozšířené hledání} Informace o členství Kontaktní informace Seznam uživatelů Kalendář Spřátelené weby Honda-club.cz Přihlásit se k emailu
[1]
Linka Uživatelské skupiny Linka Galerie avatarů Linka Kdo je online Linka
Linka Jak se stát členem klubu Linka Stáhnout stanovy sdružení Linka Výhody pro členy klubu Linka
  Obsah fóra Honda-club.cz   
Chování EPS, Civic 10G
Fórum: Řízení, podvozek a brzdy
0
Pomohlo ti toto téma?   
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Zaslat odpověď



  Strana 1 z 1
kubakubanec je teď offline  kubakubanec
0
PříspěvekZaslal: 6.2.2020 , 10:54  Naposledy upravil kubakubanec dne 15.2.2020 , 12:16, celkově upraveno 1 krát. Citovat  

Ahoj, mám Civic sedan 10G, 1.5T s CVT, mám najeto 15.000 km a posledních přibližně 1500 km se mi projevuje tuhnoucí řízení. Projevuje se tak, že jedu např. po dálnici konstantní rychlostí, volantem jde normálně otáčet a najednou ztuhne, jde s ním těžko točit, mírná korekce směru jde obtížně. Za chvíli jde zase dobře, je to jako kdyby posilovač zapínal a vypínal. Nebo otáčím při jízdě volantem, najednou v něm cukne a začne jít ztuha. Tento problém se docela řeší na fórech v anličtině, právě u 10-té generace, tady jsem o tom nenašel žádné info. Ještě jsem si všimnul, že to tuhnutí začne dělat až po delší jízdě, třeba po 20 km. Je to dost nepříjemné. V servisu jsem už byl, projeli to se mnou, ale zrovna se závada neprojevila, ale to bylo tím, že předtím nebyla delší jízda, tak tam budu volat znovu a zkusíme po delší jízdě. Diagnostika také nic neukazuje. Původně jsem tady napsal do obecné diskuze k 10G, ale raději píši sem, kdyby měl někdo stejný problém. Překvapuje mě, že jsem zatím sám, když se to jinde řeší, že by to bylo jen u Sedana s CVT?
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 15 H+ body: 0  
gregy4 je teď offline  gregy4
1 háčko
0
PříspěvekZaslal: 6.2.2020 , 12:35   Citovat  

Mam taky sedana s podobnym najezdem, a zatim jsem nic podobneho nezaznamenal. Tuk tuk

Mozna je to mimo, ale deje se Ti to i pri zapnutych svetlech - kdyby byla baterka dost vybita a alternator by nedobijel nemuselo by byt dost stavy pro posilovac. Vzpominam si na nejake zminky o posilovaci A7g a autobaterii ve spatnem stavu.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 151 H+ body: 0  
Jopeeeno je teď offline  Jopeeeno
3 háčka
0
PříspěvekZaslal: 6.2.2020 , 12:53   Citovat  

gregy4:

Slabý akumulátor vs. zapnutá potkávací světla bych s největší pravděpodobností vyloučil... Inteligent charge management sice v "desítce" je, ale v okamžiku, když se zvýší odběr elektrické energie (světla, výhřev sedaček atp.), alternátor dobíjí akumulátor tak, jak známe z dřívějších dob (nikoliv podřízeně nižším emisím). Leda, že by byl vadný akumulátor, jenže v tomto případě by nenastartoval. Pokles stavu aku by se také zřejmě objevil na intrument panelu, ne? No a přinejmenším i na diagnostice (nebo v "registru závad"). Předpokládám, že test proběhl, když s tím byl v Hondě.

Tebou zmiňovaný problém byl často vytýkán třeba koncernovým Rapidům. Když jsi stál, měl zapnutá potkávací světla a otočil jsi volantem, mohl jsis všimnout, že světlomety citelně pohasly. Řešilo se to mj. akumulátorem s vyšší kapacitou. Servo ale, pokud se nepletu, řízení posilovalo.

Chtělo by to vyčíst aktuální data při té delší jízdě. S tím však u novodobých Hond nemám žádnou zkušenost.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 1738 H+ body: 5 2016 HR-V  
kubakubanec je teď offline  kubakubanec
0
PříspěvekZaslal: 6.2.2020 , 13:36   Citovat  

gregy4: Akumulátor si myslím, že mám OK, nic to nehlásí a normálně startuju

Jopeeeno: Na diagnostice to bylo, právě nic nenašli. Otázkou je, jestli vůbec diagnostika tyto stavy ukáže. Volal jsem i do Brna, kde dělají repasy EPS, zda tohle může dělat a diagnostika nic neukazuje, tak říkali, že nutně nemusí. Na těch zmiňovaných fórech taky píší, že diagnostika nic.

Jinak jsem podobný problém řešil i na předešlé Mazdě 3, r. v. 2013, tam to ale začalo dělat po velkém nárazu do předního kola, měl jsem i defekt pneu, potom už si s tím nikdo nevěděl rady, diagnostika taky nic, dokonce mi tam dali na zkoušku jiné EPS z bouračky, tam dokonce byly cítit rázy do volantu při přejetí nerovnosti a po každém rázu to právě tuhlo, tam to bylo úplně zřejmé a diagnostika taky nic, to už bylo fakt na pováženou, jak jsou ty diagnostiky dělané. Jestli náhodou nemá Honda a Mazda stejné subdodavatele EPS, resp. diagnostik.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 15 H+ body: 0  
Jopeeeno je teď offline  Jopeeeno
3 háčka
0
PříspěvekZaslal: 6.2.2020 , 13:48   Citovat  

A nešlo by se v autorizovaném servise domluvit na "on line" diagnostiku? Píšeš, že se Ti to stává při jízdách kolem 20 km a víc. Posadil bych servisáka s diag do auta, ať se "nabodne" do OBD a vyrazíš s ním někde na rychlostní komunikaci, kde 20-30 km ujedeš za chvilku. Není Boha, že by se tam pak, při tom zamrznutí volantu, něco nezobrazilo.

Na ex autě jsem měl jednou problém s občasným vypnutím zapalování po delší jízdě. Diag na místě nic. Pak jsme vyjeli a sledovali on line data. Auto zase "chcíplo" asi po 25 km a v komunikaci zjistil, že vypadl signál z čidla polohy klikového hřídele. Bingo.

Vím, tohle není Tvůj případ, ale řešit by se to mělo všemožnými postupy, tohle je KURDE nebezpečné. Mě zaráží, že nic není v registru to mi hlava nebere
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 1738 H+ body: 5 2016 HR-V  
kubakubanec je teď offline  kubakubanec
0
PříspěvekZaslal: 6.2.2020 , 14:41   Citovat  

Přesně tak, už mi to přijde docela nebezpečné, bohužel je to taková závada, která se špatně dokazuje, když to auto neřídí pravidelně, ale zase to poslední dobou dělá skoro pořád, teda po té delší jízdě, měl by to poznat. Na pondělí jsem objednanej do servisu, projedu to předtím, potom přijedu do servisu, když už bude řízení zatuhlé, ať si to projede, případně napojí na diagnostiku, auto nechám nastartované. Pokud totiž vypnu motor a znovu nastartuju, tak se to po nějaké době spraví, někdy hned, někdy po delší odstávce.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 15 H+ body: 0  
Ivoč je teď offline  Ivoč
Členství: Silver
0
PříspěvekZaslal: 6.2.2020 , 15:30   Citovat  

[quote="kubakubanec"]gregy4: Akumulátor si myslím, že mám OK, nic to nehlásí a normálně startuju

Tak zrovna na to bych se moc nespoléhal. Zrovna včera jsem dal baterii dobít na nabíječku a ukazovala před nabitím mezi 0,5-0,75 a přitom auto startovalo normálně. a to jsem přitom dobíjel před vánoci. Autem jezdím celkem pravidelně. Co se týká popisované závady, tak u mne vše OK.(10G sedan)
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 82 H+ body: 0 2017 Civic  
Jopeeeno je teď offline  Jopeeeno
3 háčka
0
PříspěvekZaslal: 6.2.2020 , 17:27   Citovat  

kubakubanec:
Dej oak, prosím, vědět, jak se věc vyvíjí, tesp. jak dopadla. Díky.

Vzhledem k tomu, že se mi měsíc po "základní" záruce baterie u Hondy odporoučela do věčných lovišť (i když občas extérně dobíjena), moc v to inteligentní dobíjení nevěřím. Po normálním startu (na tzv. brnk) jsem odjel do obchodu a na myčku (cca 4 km), no a už jsem bez boosteru neodjel (nenastartoval). Bez jakéhokoli symptomu. Mám vyzkoušeno, že dlouhou jízdou se už dnešní aku u aut nedobijí, vše je podřízeno emisím (aku se dobíjí, až se blíží kritická mez aku, nebo jsou zapnuty odběrově náročné spotřebiče, nebo když auto brzdí /plachtí/) Smutný
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 1738 H+ body: 5 2016 HR-V  
gregy4 je teď offline  gregy4
1 háčko
0
PříspěvekZaslal: 6.2.2020 , 18:45   Citovat  

Jopeeno: Efb baterie ma nizky vnitrni odpor, proto se dokaze vic zmacknout nez normalni baterie a zdanlive se nic nedeje i kdyz je dost vybita. Ja diky honda hack mam moznost videt realne napeti v systemu a i kdyz napeti uplne neodpovida napeti autobaterie vidim kdy se nabiji baterie a kdy ne. Docela to funguje, akorat nejde o delku jizdy ale spis o posledni kilometry jestli se nabiji nebo spotrebovava. Obecne by to mohlo fungovat kdyby byla mozna zpetna vazba - auto nemuze vedet kdy pojedu a jak daleko Úsměv a moznost si precist napeti baterie bez otvirani kapoty, cidlo na baterii je ale udaj honda nechce ukazat.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 151 H+ body: 0  
Jopeeeno je teď offline  Jopeeeno
3 háčka
0
PříspěvekZaslal: 6.2.2020 , 18:57   Citovat  

Sorry za gramatiku, občas překlep, píšu z mobilu a na rychlovku Úsměv

Já o tom nic nevěděl až do doby, než byl aku k.o. Měl jsem prostě za to, že alternátor dobíjí tak, jak jsem byl zvyklý u starších aut. No a když se aku odporoučela, narazil jsem na problém s "inteligent charge management" na škodováckém fóru, kde je docela dost majitelů aut, kterým aku nevydržela ani to, co mi. Vartu EFB, tu nejlevnější, co snad existuje a je v autě z fabriky, jsem vyměnil za Exide s vyšším startovacím proudem. Občas, teď tedy častěji, ji proměřím, občas dobiju "Cek tekem EFB a AGM" a zatím jezdím. Děs ta ekologie naruby.
Dík za info.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 1738 H+ body: 5 2016 HR-V  
kubakubanec je teď offline  kubakubanec
0
PříspěvekZaslal: 8.2.2020 , 12:40   Citovat  

Tak mi to nedalo a proměřil jsem napětí voltmetrem na baterii, když byl vypnutý motor a připojené svorky. Ukazovalo mi to 12,51V. Je to ok, nebo by se měla už nabít? Co jsem se díval na nějaké články, tak by to mělo být na hraně.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 15 H+ body: 0  
Jopeeeno je teď offline  Jopeeeno
3 háčka
0
PříspěvekZaslal: 8.2.2020 , 17:19   Citovat  

12.51 V je blízko té hranice, viz níže.
Vem tak. Když připojím aku na nabíječku (používám Cek Tek EFB, jde do aku nějakých 14.8 V. Po nabití aku se nabíječka přepne do "udržovacího módu" a posílá do aku 12.8 V. Tahle hodnota je podle mě asi výchozí maximum.
O tom, jaká je hodnota, kdy by se měl aku dobít, jsme vedli diskuse snad na všech forech, kde chodím. Závěr? Dobíjím aku, pokud naměřím hodnotu (hodinu a víc po odstavení auta) nižší, než 12.5 V. Ty máš v autě asi LED hlavní světlomety, že? Zajímala by mě u Tebe hodnota po jízdě se zvýšeným odběrem (tipicky třeba se zapnutými světly H1-H7).
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 1738 H+ body: 5 2016 HR-V  
kubakubanec je teď offline  kubakubanec
0
PříspěvekZaslal: 8.2.2020 , 18:16   Citovat  

Ano, mám hlavní světla LED, zkusím teda ještě naměřit hodnotu po jízdě se zapnutými světly. Ještě by mě teda zajímalo, jestli snížené napětí na baterii může mít takový vliv na EPS, že začne dělat paseku až po delší jízdě, odběr EPS by přece měl pokrýt alternátor, nebo se mýlím?
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 15 H+ body: 0  
Jopeeeno je teď offline  Jopeeeno
3 háčka
0
PříspěvekZaslal: 8.2.2020 , 18:34   Citovat  

Na tuhle otázku Ti narovinu nedokážu odpovědět. Nemám totiž zkušenost. EPS je pro mě a naprostou většinu lidí tady, relativně nová záležitost. Vím jen to, co jsem tu už napsal. Chtělo by to fakt online data a od toho se odpíchnout.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 1738 H+ body: 5 2016 HR-V  
gregy4 je teď offline  gregy4
1 háčko
0
PříspěvekZaslal: 8.2.2020 , 20:07   Citovat  

kubakubanec napsal:
Tak mi to nedalo a proměřil jsem napětí voltmetrem na baterii, když byl vypnutý motor a připojené svorky. Ukazovalo mi to 12,51V. Je to ok, nebo by se měla už nabít? Co jsem se díval na nějaké články, tak by to mělo být na hraně.


Ja taky meril v prosinci, kdyz auto dva dny stalo a nameril jsem 13.5V na svorkach. Auto bylo predtim v servisu a myslim si ze baterii dobijeli. Nova efb baterie zrejme ukazuje plne nabita vice nez je bezne u klasickych autobaterii. 12.5V bych tedy povazoval za uz dost vybitou baterii pokud neni charakteristika napeti nejak vyrazne nelinearni.

Jinak bych taky samozrejme doufal ze stav baterie na eps nema vliv a v honde na to mysleli.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 151 H+ body: 0  
kubakubanec je teď offline  kubakubanec
0
PříspěvekZaslal: 9.2.2020 , 19:07   Citovat  

Dnes jsem najel asi 25 km se zapnutými světly a zkoušel jsme při jízdě na chvíli vypnout světla a zdálo se mi, že se posilovací účinek zlepšil, po zapnutí světel se to zase trochu zhoršilo. Musím to ještě vyzkoušet, jestli se mi to nezdá. Jinak jsem se po najetých 13-ti km vracel k zamčenému autu a po odemčení se ani nezapnuly světla, jak se to normálně děje ve tmě po odemčení, že by to už poznalo slabší baterku a nezapnulo je? Po jízdě jsem naměřil napětí na baterii a bylo 12.59V. Že by to nakonec byla ta baterka, potom ale nechápu, že při jízdě ovlivňuje EPS i nízký stav napětí baterie. Jinak jsem ještě pro jistotu vypnul to rozsvěcování světel při zamčení a odemčení.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 15 H+ body: 0  
kubakubanec je teď offline  kubakubanec
0
PříspěvekZaslal: 9.2.2020 , 19:21   Citovat  

gregy4 napsal:
Ja taky meril v prosinci, kdyz auto dva dny stalo a nameril jsem 13.5V na svorkach. Auto bylo predtim v servisu a myslim si ze baterii dobijeli. Nova efb baterie zrejme ukazuje plne nabita vice nez je bezne u klasickych autobaterii. 12.5V bych tedy povazoval za uz dost vybitou baterii pokud neni charakteristika napeti nejak vyrazne nelinearni.

Jinak bych taky samozrejme doufal ze stav baterie na eps nema vliv a v honde na to mysleli.


To taky doufám, ale po dnešní jízdě, viz můj příspěvek výše, si nejsem úplně jistý. EFB baterie dávají do všech variant, i s CVT, která nemá stop start?
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 15 H+ body: 0  
gregy4 je teď offline  gregy4
1 háčko
0
PříspěvekZaslal: 9.2.2020 , 21:44   Citovat  

Jestli mas inteligentni dobijeni, efb baterii budes asi taky mit. Mel bys to videt primo na baterii, jestli je tam napis efb nebo agm (lepsi varianta k efb). Nesmi se totiz pripojit k obycejne nabijecce co dava konstatni proud.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 151 H+ body: 0  
kubakubanec je teď offline  kubakubanec
0
PříspěvekZaslal: 15.2.2020 , 10:03   Citovat  

Tak jsem byl v týdnu v Hondě to znovu projet ještě dalším mechanikem, předtím jsem dal delší jízdu, aby se to projevilo a potom teprve na projížďku. Výsledek je takovej, že se jim to zdá v pořádku, zkoušeli jsme různé režimy jízdy, kdy se mi zdálo, že to dělá, ale i tak je to v pořádku, že je to normální, můžou na to mít vliv trochu i zimní kola. Tak si asi moc s EPS nerozumím a úplně mi nevyhovuje chování. Zkoušeli jsme i v průběhu jízdy zapnout světla a vyhřívání sedaček, ale taky že je to v pořádku. Kdyby tam byla nějaká závada, tak by to hned signalizovalo na palubní desce. Uvidím ještě jak to bude na letních, je pravda, že jsem si toho začal víc všímat na zimních. Jinak tu baterii mám teda nabít, když tam je 12.5V?
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 15 H+ body: 0  
kubakubanec je teď offline  kubakubanec
0
PříspěvekZaslal: 15.2.2020 , 10:08   Citovat  

Jinak bych ještě poprosil admina o přejmenování tématu na “Chování EPS, Civic 10G”, ať to není zavádějící, když se “závada” nepotvrdila, nenašel jsem, jak to změnit. Děkuji
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 15 H+ body: 0  
2bep je teď offline  2bep
4 háčka
Členství: Gold
0
PříspěvekZaslal: 15.2.2020 , 10:32   Citovat  

Melo by Ti to jit pres upravu prvniho prispevku a prepsat tam nadpis.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 3175 H+ body: 5 2019 Civic VT  
kubakubanec je teď offline  kubakubanec
0
PříspěvekZaslal: 15.2.2020 , 12:18   Citovat  

2bep: Opraveno, děkuji za radu
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 15 H+ body: 0  

  Obsah fóra Honda-club.cz   
Chování EPS, Civic 10G
Fórum: Řízení, podvozek a brzdy
0
Pomohlo ti toto téma?   
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Zaslat odpověď



 Časy uváděny v GMT + 1 hodina  
    
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžete k příspěvkům připojovat soubory
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Nemůžete moderovat Vaše témata v tomto fóru.



Board Security

(98173 útoků)
::  www.honda-club.cz  :: Témata RSS TOPlist

[ Čas: 0.0907s ][ Dotazy: 119 (0.0177s) ][ GZIP on - Debug on ]