Rozšířené hledání} Informace o členství Kontaktní informace Seznam uživatelů Kalendář Spřátelené weby Honda-club.cz Přihlásit se k emailu
[1]
Linka Uživatelské skupiny Linka Galerie avatarů Linka Kdo je online Linka
Linka Jak se stát členem klubu Linka Stáhnout stanovy sdružení Linka Výhody pro členy klubu Linka
  Obsah fóra Honda-club.cz   
LJay: Honda Civic EP2
Fórum: Showroom
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Zaslat odpověď



  Strana 1 z 1
LJay je teď offline  LJay
Partner H-C
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 17.12.2020 , 16:19   Citovat  

Jelikož sem začátkem roku kvůli úsporným opatřením spojeným s Covidem přišel o možnost používat služební auto (zpátky k dispozici jsem ho dostal den po nákupu EP2, ale to už je holt moje štěstí Úsměv ). Tak sem se po pár měsících ježdění Cérem rozhodl, že potřebuju daily. Cenový strop jsem si stanovil na 100 tisíc. Nechtěl sem diesel, turbo nebo přímo vstřikový benzín a zároveň to auto mělo být alepoň malinko zábavný. Na základě těhle a pár dalších kritérií mi vyšla jako nejlepší volba právě EP2.

Potom co sem dal auto trochu do pucu a najezdil s ním pár tisíc km musím říct, že se mi v něm jezdí opravdu pěkně a baví mně ho řídit. Právě kvůli tomu s ním nakonec jezdím pomalu víc než služebákem Úsměv

Postupně, jak bude čas, sem naházím pár fotek z oprav a menších úprav. Nic zásadního ale neplánuju. Hlavní důraz u tohohle auta bude spolehlivost, aby mně vždy dovezlo kam potřebuju, což je pro daily nejdůležitejší vlastnost Úsměv


ep2_01.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
ep2_01.jpg, 534.09 kB

ep2_02.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
ep2_02.jpg, 579.85 kB

interier_01.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
interier_01.jpg, 345.37 kB
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2905 1991 CR-X  
LJay je teď offline  LJay
Partner H-C
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 17.12.2020 , 16:23   Citovat  

Jako první sem rozhýbal ručku na jednom zadním brzdiči a vyměnil všechny kotouče a desky za ATE, protože ty původní byly už KO.

Pozn: fotka předních brzd je až po pár km, protože sem je po výměně zapomněl vyfotit.


brzdy_01.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
brzdy_01.jpg, 393.51 kB

brzdy_02.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
brzdy_02.jpg, 393.72 kB
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2905 1991 CR-X  
LJay je teď offline  LJay
Partner H-C
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 17.12.2020 , 16:33   Citovat  

Musel jsem znovu odvzdušnit chlazení, protože někdo předemnou měnil spodní sponu na chladiči a nejspíš to následně pořádně neodvzdušnil (chybělo tam cca půl litru chladiva). Částešně se tomu ani nedivím, protože na motoru není odvzdušňovák a odvzdušnění podle manuálu docela trvá.

Pro usnadnění práce sem si vyrobil trychtýř s přírubou na chladič ze staré zátky, který zvedne hladinu kapaliny vysoko nad úroveň motoru a odvzdušnění se pak provádí přes něj. Tenhle trychtýř se dá koupit už hotový. Tady v ČR sem ho ale viděl jen na unimaxu a tam stál dardu, tak sem si ho radši vyrobil. Je pravda, že sem hledal asi jen 5 minut, takže je možný, že se dá koupit levněji.


trychtyr_01.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
trychtyr_01.jpg, 344.04 kB
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2905 1991 CR-X  
LJay je teď offline  LJay
Partner H-C
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 17.12.2020 , 16:38   Citovat  

Vlivem tepelného namáhání se mi zlomil držák olejové měrky, tak sem ho vyztužil natočením uřízlého vrutu a přilepil sekundovým lepidlem. Pouhé lepení by to totiž nejspíš neudrželo a dřív nebo později by to v původním lomu zase prasklo.


merka_01.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
merka_01.jpg, 396.18 kB

merka_02.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
merka_02.jpg, 389.88 kB

merka_03.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
merka_03.jpg, 352.63 kB
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2905 1991 CR-X  
LJay je teď offline  LJay
Partner H-C
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 17.12.2020 , 16:40   Citovat  

Původní kostřící vodič hlavy motoru byl už KO, tak se si vyrobil nový.


kostreni_01.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
kostreni_01.jpg, 477.81 kB

kostreni_02.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
kostreni_02.jpg, 361.21 kB
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2905 1991 CR-X  
LJay je teď offline  LJay
Partner H-C
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 17.12.2020 , 16:52   Citovat  

V autě je origo auto rádio, které přehrává pouze audio CD. Měnit jsem ho nechtěl, protože designově ladí se zbytkem interiéru a sehnat nějaký decentně vypadající a pěkně hrající 1din rádio za rozumnou cenu se mi nepovedlo. Vyřešil sem to nakonec připojením MP3/Bluetooth adaptéru Car Clever k portu pro CD měnič. Má to sice svoje omezení (horší orientace ve více složkách, ...), ale hraje to pěkně a celkově sem s tím spokojený.

Když už jsem měl rozhozený střed palubky, tak sem vyměnil popraskaný žárovičky podsvícení ovládání topení, což byl trochu odrb Úsměv Taky sem vyhodil nějaký pravěký handsfree od Nokie, který tam bylo namontovaný docela na prasáka (plusový vodič napájení, nebyl na jednom místě vůbec zaizolovaný).


adapter_01.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
adapter_01.jpg, 403.39 kB

adapter_02.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
adapter_02.jpg, 377.1 kB
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2905 1991 CR-X  
LJay je teď offline  LJay
Partner H-C
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 17.12.2020 , 16:56   Citovat  

Jelikož k autu nebyly zimáky, tak sem si sehnal sadu starších origo disků, které byly v trochu horším stavu a zrenovoval si je. Ty sem pak obul do Dunlop Winter Sport 5.


disky_01.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
disky_01.jpg, 372.9 kB

disky_02.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
disky_02.jpg, 381.27 kB
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2905 1991 CR-X  
LJay je teď offline  LJay
Partner H-C
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 17.12.2020 , 17:02   Citovat  

Zároveň s disky jsem koupil i kryt svodů, který sice taky nebyl v úplně top stavu, ale pořád byl o dost lepší než ten co byl na autě.

"Nový" kryt sem opískoval, vyřezal vyrezlelé části. Ty jsem nahradil kousky plechu ze starého výfukového těsnění a "vykitoval" to JB weldem. Ten by měl mít teplotní odolnost do 260°C, tak uvidím jak to vydrží. Celý sem to pak stříknul hliníkovým sprejem na výfuky a výsledek vypadá docela dobře.


kryt_svodu_01.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
kryt_svodu_01.jpg, 325.33 kB

kryt_svodu_02.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
kryt_svodu_02.jpg, 286.73 kB
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2905 1991 CR-X  
LJay je teď offline  LJay
Partner H-C
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 17.12.2020 , 17:23   Citovat  

Auto bylo někdy v minulosti bouraný na pravou přední stranu. Tomu kdo lakoval nový blatník stekl v jednom místě čirý lak a udělalo to u lemu takový nepěkný bílo/žlutý flek. Zkoušel sem ho rozleštit, ale moc dobře to nešlo, tak sem to přestříknul.

Nebral sem celý díl (i když je to metalíza), ale udělal sem to jen rozstřikem do ztracena, protože celý díl bych na beton zkonil. Výsledek není úplně top (primárné kvůli tomu, že jsem si málo zamíchal barvu a mám tam víc metalických částeček než ve zbytku laku), ale pokud na to nesvítí přímo světlo, a člověk se na to vyloženě nesoustředí, tak si toho nevšimne a rozhodně to nebije do očí tak jako ten předešlý flek Úsměv


blatnik_01.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
blatnik_01.jpg, 377.4 kB
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2905 1991 CR-X  
LJay je teď offline  LJay
Partner H-C
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 17.12.2020 , 17:36   Citovat  

Auto mělo špatnou geometri, primárně kvůli opotřebenýmu hornímu uložení tlumičů, tak sem ho vyměnil za díly od Bilsteinu.

Když sem už měl venku tlumiče, tak sem je trochu zrenovoval a vyměnil poškozenou prachovku na jednom z nich. Zároveň sem přitom vyměnil i čepy řízení, protože sem jeden při povolování díky zareznutí závitu strhnul.

Výměna horního uložení pomohla, ale odklon na jednom kole je ještě trochu na hraně. Může to být buď tím, že je na levý straně origo Honda tlumič a na pravý straně Nissin, nebo se hnulo uložení příčného ramena při tom někdejším crashy. Zatím to neřeším protože, je to v limitu a na řízení to vliv nemá. Časem se k tomu ale vrátím.


podvozek_dily_01.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
podvozek_dily_01.jpg, 628.36 kB

podvozek_dily_02.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
podvozek_dily_02.jpg, 777.79 kB

tlumic_01.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
tlumic_01.jpg, 843.43 kB

geometrie_01.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
geometrie_01.jpg, 296 kB
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2905 1991 CR-X  
LJay je teď offline  LJay
Partner H-C
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 17.12.2020 , 17:41   Citovat  

Motor už byl těsně před výměnou rozvodů, tak jsem je udělal společně s vodní pumpou a řemenem altíku/klimy.


rozvody_dily_01.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
rozvody_dily_01.jpg, 446.42 kB

rozvody_01.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
rozvody_01.jpg, 482.06 kB
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2905 1991 CR-X  
LJay je teď offline  LJay
Partner H-C
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 17.12.2020 , 17:42   Citovat  

Pro povolení řemenice kliky sem si z matky, kousku trubky a jaklu vyrobil klíč pro její aretaci.


klic_01.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
klic_01.jpg, 428.95 kB
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2905 1991 CR-X  
LJay je teď offline  LJay
Partner H-C
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 17.12.2020 , 17:45   Citovat  

Když už jsem měl dole ventilový víko, tak sem ho vyčistil, přelakoval a dal komplet nový všechny těsnění.


ventil_viko_01.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
ventil_viko_01.jpg, 421.96 kB
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2905 1991 CR-X  
LJay je teď offline  LJay
Partner H-C
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 17.12.2020 , 17:51   Citovat  

Jak už sem se hrabal v motoráku, tak jsem okartáčoval a nasříkal všechny šrouby a držáky, který sem měl poruce, protože některý z nich byly už na povrchu docela chycený.

Lakování šroubů je sice trochu gheto řešení (pozink by byl vhodnější), ale je to dailyna nechtěl sem to mít odstavený několik týdnu, než by se vrátily z galvanizovny.


drzak_01.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
drzak_01.jpg, 248.57 kB

drzak_02.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
drzak_02.jpg, 316.51 kB

drzak_03.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
drzak_03.jpg, 441.28 kB

drzak_04.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
drzak_04.jpg, 451.28 kB

drzak_05.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
drzak_05.jpg, 394.69 kB

drzak_06.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
drzak_06.jpg, 319.67 kB

drzak_07.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
drzak_07.jpg, 410.85 kB

drzak_08.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
drzak_08.jpg, 352.21 kB
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2905 1991 CR-X  
LJay je teď offline  LJay
Partner H-C
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 17.12.2020 , 17:52   Citovat  

Taky jsem nechal zrepasovat altík, protože už mu začínalo hučet přední ložisko.


alternator_01.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
alternator_01.jpg, 346.45 kB

alternator_02.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
alternator_02.jpg, 359.06 kB
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2905 1991 CR-X  
LJay je teď offline  LJay
Partner H-C
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 17.12.2020 , 17:55   Citovat  

Motorák teď vypadá celkem k světu (na daily se skoro 200 000km). Škoda že sem si neudělal fotku před opravami, protože změna je to poměrně citelná.


motorak_01.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
motorak_01.jpg, 509.66 kB
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2905 1991 CR-X  
porew je teď offline  porew
Členství: Silver
PříspěvekZaslal: 17.12.2020 , 18:00   Citovat  

Hezky sis s tim vyhral, moc pekny. Jeste pred rokem jsem mel Civika se stejnym motorem - taky pres 200k najeto a vim jak to v motorovym prostoru vypadalo. Tohle je jak novy Úsměv
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 79 2020 HR-V  
LJay je teď offline  LJay
Partner H-C
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 17.12.2020 , 18:01   Citovat  

Do interieru sem si na 3D tiskárně vytiskl záslepku otvoru šroubu opěrky nohy, protože se tam furt držela špína a šroub už celkově nevypadal pěkně.


zaslepka_01.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
zaslepka_01.jpg, 298.56 kB

zaslepka_02.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
zaslepka_02.jpg, 626.08 kB
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2905 1991 CR-X  
LJay je teď offline  LJay
Partner H-C
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 17.12.2020 , 18:03   Citovat  

Teď musím ještě vyměnit přední mlhovku (kdyby ste měli na prodej, tak dejte vědět) a pořešit občas nefungující automatické zavírání okna řidiče.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2905 1991 CR-X  
LJay je teď offline  LJay
Partner H-C
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 17.12.2020 , 18:06   Citovat  

porew: díky, za motorem už to tak pěkný není, ale to pořeším až časem. 7g má podle mně už trochu ošizenou povrchovku konstrukčních dílů a v kombinaci s otvory v předních podbězích, to pak dopadá takhle.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2905 1991 CR-X  
popokatepeteu je teď offline  popokatepeteu
2 háčka
PříspěvekZaslal: 18.12.2020 , 8:22   Citovat  

Dej pak vědět jak dlouho ti vydrželo to horní uložení. Na 7g funguje vesměs jen origo honda nebo ještě snr. Jinak všechno po pár tisících vždycky odejde
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 574  
LJay je teď offline  LJay
Partner H-C
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 18.12.2020 , 19:05   Citovat  

popokatepeteu: určitě dám a díky za tip na případnou náhradu. Plastový ložisko bylo docela překvápko, ale je pravda že sem zatím moc MacPhersonů nedělal, tak nevím jak často se používá u jiných automobilek.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2905 1991 CR-X  

  Obsah fóra Honda-club.cz   
LJay: Honda Civic EP2
Fórum: Showroom
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Zaslat odpověď



 Časy uváděny v GMT + 1 hodina  
    
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Nemůžete moderovat Vaše témata v tomto fóru.



Board Security

(101373 útoků)
::  www.honda-club.cz  :: Témata RSS TOPlist

[ Čas: 0.1143s ][ Dotazy: 121 (0.0185s) ][ GZIP on - Debug on ]