Rozšířené hledání} Informace o členství Kontaktní informace Seznam uživatelů Kalendář Spřátelené weby Honda-club.cz Přihlásit se k emailu
[1]
Linka Uživatelské skupiny Linka Galerie avatarů Linka Kdo je online Linka
Linka Jak se stát členem klubu Linka Stáhnout stanovy sdružení Linka Výhody pro členy klubu Linka
  Obsah fóra Honda-club.cz   
Civic 9G Tourer
Fórum: Pokec o autech
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... , 124, 125, 126  Další 
Zaslat odpověď



  Strana 125 z 126
piskot je teď offline  piskot
4 háčka
PříspěvekZaslal: 14.1.2021 , 9:57   Citovat  

anunaki napsal:
Piškot: jen pro zajímavost, na kolik by ten akumulátor přišel včetně poštovného?

Easy to find it. And compare it... Úsměv

Mi to vychází cca. 400,- Kč v neprospěch Anglie. Ale pro mě plus v tom, že auto bude mít baterku, se kterou výrobce počítal.
Jo, asi jsem "jinej"... Velmi šťastný


Clipboard08.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
Clipboard08.jpg, 19.74 kB

Clipboard09.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
Clipboard09.jpg, 56.62 kB
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2641 1999 Accord  
piskot je teď offline  piskot
4 háčka
PříspěvekZaslal: 14.1.2021 , 10:34   Citovat  

Jopeeeno napsal:
piskot:
Mám za to, že by to mohl být kód klíče, ten tam vyplněný mám a je sakra důležitý Velmi šťastný


Jo, je to tak, koukal jsem do té složky a je to štítek s kódem na klíč. OK
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2641 1999 Accord  
LeXXiii je teď offline  LeXXiii
PříspěvekZaslal: 14.1.2021 , 14:09   Citovat  

piskot napsal:
Easy to find it. And compare it... Úsměv

Mi to vychází cca. 400,- Kč v neprospěch Anglie. Ale pro mě plus v tom, že auto bude mít baterku, se kterou výrobce počítal.
Jo, asi jsem "jinej"... Velmi šťastný


Tak záleží s čím to porovnáváš, tak originál Varta asi na tom bude taky lépe než ta z druhovýroby. Já třeba teď kupoval EXIDE EFB EL600 za 2081 Kč. Zajímal by mě jestli tam bude nějaký rozdíl ve váze u té originál a druhovýroby Cooo???
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 54 2000 HR-V  
piskot je teď offline  piskot
4 háčka
PříspěvekZaslal: 14.1.2021 , 16:04   Citovat  

LeXXiii napsal:
Tak záleží s čím to porovnáváš, tak originál Varta asi na tom bude taky lépe než ta z druhovýroby. Já třeba teď kupoval EXIDE EFB EL600 za 2081 Kč. Zajímal by mě jestli tam bude nějaký rozdíl ve váze u té originál a druhovýroby Cooo???

Oni u toho Exide rozlišují mezi váhou a hmotností Tak to koukám!
Porovnával jsem prostě jen to, co dává Honda jako tovární baterku s tím, co Varta pro Tourera doporučuje.
Tady pro Vartu tudy odkaz uvádějí 16 kg, ale cenu kousek přes 2500,- Kč.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2641 1999 Accord  
Jopeeeno je teď offline  Jopeeeno
4 háčka
PříspěvekZaslal: 14.1.2021 , 16:33   Citovat  

piskot:
Víš, co mi příjde u "našich", jakože OEM Varty divné? Že je černá. Vůbec to nekoresponduje s oficiálním vyjádřením, viz text:


Bezúdržbová řada Varta Dynamic pro osobní auta se dělí na Black, Blue a Silver Dynamic. Black Dynamic je základní řada autobaterií, určena především pro starší vozy, které mají pouze jednoduchou elektronickou výbavu.
Nejprodávanější řada, Blue Dynamic, je určena pro osobní automobily všech typů a kategorií. Modrá řada obsahuje nejširší výběr modelů a pokrývá 99% požadavků. Za skvělou cenu získáte moderní bezúdržbovou autobaterii s dostatečnou kapacitou a nadprůměrným startovacím proudem!
Auta vybavená vyšším počtem elektrospotřebičů (LCD TV, vyhřívaná sedadla, vyhřívaná zrcátka, přídavné světlomety, navigace, zabezpečení vozidla, kompletní elektrické stahování okének, atd.) by měly být vybaveny modelem z nejvyšší řady Silver Dynamic. Tato řada nabízí nejvyšší možný startovací proud mezi konvenčními zaplavenými bateriemi.
Nezapomněli jsme ani na řadu Ultra Dynamic. Jedná se o nejmodernější technologii ve startovacích bateriích. Baterie jsou zcela uzavřeny, elektrolyt je vázán ve sklolaminátových mikrovláknech (technologie AGM) a víko baterie disponuje ventily, které regulují tlak v baterii. Baterie Ultra Dynamic je nerozlitelná a otřesuvzdorná. Baterie AGM bývá také často nesprávně nazývána jako „gelovka“.

No a další zvláštnost, alespoň pro mě je, proč máme v našich OEM Vartách suverénně jeden z nejnižších startovacích proudů, mezi akumulárory na trhu (450 A).
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2262 2019 Civic VT  
piskot je teď offline  piskot
4 háčka
PříspěvekZaslal: 14.1.2021 , 17:32   Citovat  

Jopeeeno:
Jj, četl jsem to taky.
Možná jednoduché vysvětlení, tenkrát sáhli po tom nejlevnějším, co bylo, a buďme rádi, že je alespoň černá...Úsměv Dneska Varta "balí" do hezkého vzhledu, ro někoho to může být plus faktor pro koupi...Úsměv
Tenkrát byly technologie někde jinde, než dnes, a nějakých 450 A se dnes snad ani nedělá.

Já si fakt ale nemůžu pomoct, že
a) nač velký startovací proud, když je to benzín, bez turba, stavěný už tehdá na minimální tření, na provoz s eko břečkou 0W-20
b) max. velikost startovacího proudu může souviset se celkovým naladěním elektrosoustavy, např. tím, že neklesá tak napětí na baterce při startu (ano, jsou normou dané testovací postupy), protože je max. proud jen těch 450 A
c) hodnota startovacího proudu má zřejmě vliv na stavbu baterie, a s tím může souviset schopnost dobíjení, tzn. naladění modulu buzení na alternátoru

Za mě někdy neplatí, "víc pruhů, víc Adidas"... Velmi šťastný
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2641 1999 Accord  
Jopeeeno je teď offline  Jopeeeno
4 háčka
PříspěvekZaslal: 14.1.2021 , 17:50   Citovat  

Nevím. Jak jsem psal, nejsem elektrikář.
Nicméně "černou" Vartu 60Ah a 450A jsem měl jak v HR-V, tak teď i v Civiku. No a protože ŘJ dobíjí akumulátor "v zájmu co nejnižších emisí", chtěl bych zachovat u aftermarketu Ah, ale mít v záloze vyšší startovací proud. Asi se na to dívám selským rozumem, přiznávám, ale když nemám vůbec žádnou jistotu, že bude akumulátor po delší jízdě dobitý (spíše naopak), rád bych měl něco navíc, ve výše uvedené "záloze".
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2262 2019 Civic VT  
piskot je teď offline  piskot
4 háčka
PříspěvekZaslal: 14.1.2021 , 18:23   Citovat  

Jopeeeno napsal:
ale když nemám vůbec žádnou jistotu, že bude akumulátor po delší jízdě dobitý (spíše naopak), rád bych měl něco navíc, ve výše uvedené "záloze".

Jako "záloha" ve vyšším startovacím proudu? Z čeho to má baterka brát, když nebude dobitá? Naopak, dá vyšší proud, ale rychleji se vyšťaví.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2641 1999 Accord  
Jopeeeno je teď offline  Jopeeeno
4 háčka
PříspěvekZaslal: 14.1.2021 , 19:16   Citovat  

piskot:
Dobíjím externě, 1x za 14 dní, 3 týdny, pokud změřím míň, než 12,5V. Snažím se také dobíjet častým "bržděním motorem".
Jak jsem psal, nejsem elektrikář, obyčejný hobík, takže na to jdu laicky, selským rozumem. Třeba jsem mimo, nepopírám.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2262 2019 Civic VT  
Stepa je teď offline  Stepa
4 háčka
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 14.1.2021 , 23:38   Citovat  

to Piskot:
Pokud bude ten spotřebič chtít víc proudu, tak mu ho AKU s vyšším startovacím proudem dá. Tohle bude platit, pokud porovnáš 2 AKU se stejnou kapacitou a různě vysokým startovacím proudem (ideálně od jednoho výrobce). Velikost startovacího proudu je přímo závislá na vnitřním odporu AKU a čím vyšší odpor AKU, tím větší úbytek napětí je na samotné AKU při odběru proudu.

Takže obecně je lepší mít AKU s vyšším startovacím proudem, protože ta baterie lépe zvládá dodávat proud a netrápí/nezahřívá se tak. Problém je ale v tom, jak tohle číslo výrobci "vylhali" (podmínky měření, například teplota výrazně ovlivňuje vnitřní odpor). Takže se může úplně klidně stát, že AKU jednoho výrobce co má vyšší startovací proud, může být větší šlupka, než AKU druhého výrobce s nižším startovacím proudem.

Dál to asi nemá cenu moc rozebírat...
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 4046 2006 FR-V  
Honzek2 je teď offline  Honzek2
1 háčko
PříspěvekZaslal: 15.1.2021 , 6:35   Citovat  

Jelikož přes svátky jsem tolik nejezdil tak až teď jsem vyjel plnou nádrž. Výsledek z fuelino dam do přílohy. Jak tu někdo psal tak PP s průměrnou spotřebou odpovídá +-1dc. I tak se ani náhodou nejbližim pohádkovým spotřebam jiných tady. Co jsem vypozoroval je to, že když jsem natankoval a mel jsem už zahraty motor a vynulovala se mi trasa B tak následných 6,6 km jsem jel za 7,7l. Z toho mi přijde že ten obrovský rozdíl je jen z toho že auto se ohřeje na provozní teplotu az na konci me běžné jízdy do prace. Hold mých každodenních 4,2 km je moc málo na spotřeby co ma většina lidí.


Screenshot_20210115-063235976.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
Screenshot_20210115-063235976.jpg, 167.93 kB
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 128 2014 Civic Sport  
piskot je teď offline  piskot
4 háčka
PříspěvekZaslal: 15.1.2021 , 8:39   Citovat  

Honzek2 napsal:
Jelikož přes svátky jsem tolik nejezdil tak až teď jsem vyjel plnou nádrž. Výsledek z fuelino dam do přílohy. Jak tu někdo psal tak PP s průměrnou spotřebou odpovídá +-1dc. I tak se ani náhodou nejbližim pohádkovým spotřebam jiných tady. Co jsem vypozoroval je to, že když jsem natankoval a mel jsem už zahraty motor a vynulovala se mi trasa B tak následných 6,6 km jsem jel za 7,7l. Z toho mi přijde že ten obrovský rozdíl je jen z toho že auto se ohřeje na provozní teplotu az na konci me běžné jízdy do prace. Hold mých každodenních 4,2 km je moc málo na spotřeby co ma většina lidí.

Ty jsi ideální kandidát na elektromobil, s dojížděním 4 km... Úsměv Na takovou vzdálenost se desetilitrové spotřebě nedivím.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2641 1999 Accord  
piskot je teď offline  piskot
4 háčka
PříspěvekZaslal: 15.1.2021 , 8:51   Citovat  

Stepa napsal:
to Piskot:
Pokud bude ten spotřebič chtít víc proudu, tak mu ho AKU s vyšším startovacím proudem dá. Tohle bude platit, pokud porovnáš 2 AKU se stejnou kapacitou a různě vysokým startovacím proudem (ideálně od jednoho výrobce). Velikost startovacího proudu je přímo závislá na vnitřním odporu AKU a čím vyšší odpor AKU, tím větší úbytek napětí je na samotné AKU při odběru proudu.

Takže obecně je lepší mít AKU s vyšším startovacím proudem, protože ta baterie lépe zvládá dodávat proud a netrápí/nezahřívá se tak. Problém je ale v tom, jak tohle číslo výrobci "vylhali" (podmínky měření, například teplota výrazně ovlivňuje vnitřní odpor). Takže se může úplně klidně stát, že AKU jednoho výrobce co má vyšší startovací proud, může být větší šlupka, než AKU druhého výrobce s nižším startovacím proudem.

Dál to asi nemá cenu moc rozebírat...

Nejsem si úplně jist, zda má hodnota startovacího proudu něco společného s vnitřním odporem baterie. Tipoval bych spíš, že má hlavní vliv konstrukce baterie, materiál desek článků, atd.
To, co píšeš, se učí možná už na střední škole, avšak realita, viz. analogie.
Dvě vodní nádrže ve výšce 12 m(->12 V), o kapacitě 60 l(->60 Ah). První dá 600 A, druhá 450 A. Za jak dlouho dojde k poklesu hladiny(->napětí), pokud u obou nádrží zvedneme stavidla naplno...?
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2641 1999 Accord  
michal.t je teď offline  michal.t
1 háčko
PříspěvekZaslal: 15.1.2021 , 11:02   Citovat  

piskot napsal:
Nejsem si úplně jist, zda má hodnota startovacího proudu něco společného s vnitřním odporem baterie. Tipoval bych spíš, že má hlavní vliv konstrukce baterie, materiál desek článků, atd.
To, co píšeš, se učí možná už na střední škole, avšak realita, viz. analogie.
Dvě vodní nádrže ve výšce 12 m(->12 V), o kapacitě 60 l(->60 Ah). První dá 600 A, druhá 450 A. Za jak dlouho dojde k poklesu hladiny(->napětí), pokud u obou nádrží zvedneme stavidla naplno...?


S tou vodní analogií to nepopisuješ úplně nejlíp…. Proud vytékající z nádrže souvisí řekněme s dimenzováním (hltností) stavidla té nádrže, nikoliv s objemem (Ampérhodinami) nádrže. (větší stavidlo = nižší vnitřní odpor).
A za stavidlem nádrže je pak spotřebič (startér), řekněme vodní turbína, která má rovněž svůj hydraulický odpor. Když bude stavidlo příliš malé ( = vnitřní odpor baterky velký), proud vody bude pochopitelně malý a bude snadno mizet v relativně větší (hltnější) turbíně, bez toho aniž by mezi stavidlem a vstupem do turbíny zůstal dostatečně vysoký tlak vody ( = příliš velký pokles napětí na svorkách baterky). Velikost stavidla (vnitřní odpor baterky) je proto vhodný mít podobně velký jako odpor spotřebiče, pak lze dosáhnout maximálního el. výkonu na spotřebiči.

Startování auta je relativně krátkodobá akce a na celkovém poklesu hladin pomyslných nádrží se jedno nastartování příliš neprojeví. Baterka s většími Ah kapacitou není automatickou zárukou vyššího startovacího proudu/výkonu (byť obvykle zřejmě mívá také nižší vnitřní odpor)… ale je určitě výhodnější například v tom, že se pomaleji vyšťavuje při velkém počtu neúspěšných nastartování.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 112  
Stepa je teď offline  Stepa
4 háčka
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 15.1.2021 , 12:38   Citovat  

to Piskot: viz michal.t...motáš dohromady 2 věci Ah a A. V tom tvém příkladu vůbec nezohledňuješ rozdíl mezi 600 A a 450 A. To je právě ta velikost toho stavidla/výpusti z té nádrže. A to je ten vnitřní odpor...

Střední školu do toho fakt netahej Mrk
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 4046 2006 FR-V  
Honzek2 je teď offline  Honzek2
1 háčko
PříspěvekZaslal: 15.1.2021 , 15:58   Citovat  

piskot napsal:
Nejsem si úplně jist, zda má hodnota startovacího proudu něco společného s vnitřním odporem baterie. Tipoval bych spíš, že má hlavní vliv konstrukce baterie, materiál desek článků, atd.
To, co píšeš, se učí možná už na střední škole, avšak realita, viz. analogie.
Dvě vodní nádrže ve výšce 12 m(->12 V), o kapacitě 60 l(->60 Ah). První dá 600 A, druhá 450 A. Za jak dlouho dojde k poklesu hladiny(->napětí), pokud u obou nádrží zvedneme stavidla naplno...?
jo to máš pravdu Velmi šťastný skoda ze v Plzni bych ani pořádně neměl kde nabíjet a to nemluvím o tom že ziju v bytě a ne v domě Velmi šťastný
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 128 2014 Civic Sport  
piskot je teď offline  piskot
4 háčka
PříspěvekZaslal: 16.1.2021 , 11:26   Citovat  

Stepa napsal:
to Piskot: viz michal.t...motáš dohromady 2 věci Ah a A. V tom tvém příkladu vůbec nezohledňuješ rozdíl mezi 600 A a 450 A. To je právě ta velikost toho stavidla/výpusti z té nádrže. A to je ten vnitřní odpor...

Střední školu do toho fakt netahej Mrk


S Michalem zaměňujete stavidlo za vnitřní odpor baterky. Stavidlo určuje, kolik proudu chci z baterky v daný okamžik brát, ne nakolik ho chci omezit.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2641 1999 Accord  
piskot je teď offline  piskot
4 háčka
PříspěvekZaslal: 16.1.2021 , 11:41   Citovat  

michal.t napsal:


Startování auta je relativně krátkodobá akce a na celkovém poklesu hladin pomyslných nádrží se jedno nastartování příliš neprojeví. Baterka s většími Ah kapacitou není automatickou zárukou vyššího startovacího proudu/výkonu (byť obvykle zřejmě mívá také nižší vnitřní odpor)… ale je určitě výhodnější například v tom, že se pomaleji vyšťavuje při velkém počtu neúspěšných nastartování.


Vyšší kapacita baterky znamená větší zátěž na alternátor a na dobíjení. A taky větší šance, že baterka nebude nikdy alternátorem dobitá do plna. Ano, je na blbý, že v létě po půl hodině stání a puštěném rádiu začne i-Mid hlásit, nastartujte motor, ale raději ten motor nastartuju, než pořizovat baterku s vyšší kapacitou.

Vodní turbína je hezký ekologický příklad ( pifko ), ale špatný. U vodních elektráren určuje množství vody na turbíně přívodní potrubí, vlastní výkon pak směrování vody na lopatky.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2641 1999 Accord  
piskot je teď offline  piskot
4 háčka
PříspěvekZaslal: 16.1.2021 , 11:43   Citovat  

Honzek2 napsal:
jo to máš pravdu Velmi šťastný skoda ze v Plzni bych ani pořádně neměl kde nabíjet a to nemluvím o tom že ziju v bytě a ne v domě Velmi šťastný

Prodlužovačka z okna...? Tajný vývod ze sloupu osvětlení? Trolejbusová trolej má 600 V, tuším DC, taky možnost...Úsměv
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2641 1999 Accord  
piskot je teď offline  piskot
4 háčka
PříspěvekZaslal: 16.1.2021 , 12:07   Citovat  

Stepa napsal:
to Piskot: viz michal.t...motáš dohromady 2 věci Ah a A. V tom tvém příkladu vůbec nezohledňuješ rozdíl mezi 600 A a 450 A. To je právě ta velikost toho stavidla/výpusti z té nádrže. A to je ten vnitřní odpor...

Střední školu do toho fakt netahej Mrk

Tak jsem do toho zatáhl strýčka Google, a Startovací proud za studena (Cold Cranking Amps) - CCA je kritickým parametrem pro dobrou startovací schopnost baterie. Je to počet ampérů, jež baterie může poskytovat po dobu 30 sekund při teplotě -17,8°C, dokud napětí baterie neklesne na nepoužitelnou úroveň.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2641 1999 Accord  
michal.t je teď offline  michal.t
1 háčko
PříspěvekZaslal: 16.1.2021 , 12:19  Naposledy upravil michal.t dne 16.1.2021 , 13:04, celkově upraveno 1 krát. Citovat  

piskot napsal:
S Michalem zaměňujete stavidlo za vnitřní odpor baterky. Stavidlo určuje, kolik proudu chci z baterky v daný okamžik brát, ne nakolik ho chci omezit.


Dobře, místo pojmu stavidlo jsem měl použít spíš pojem „výtokový otvor nádrže“, který má právě ten hydraulický (vnitřní) odpor. On/off stavidlo (se zanedbatelným odporem) by pak následovalo hned po něm, jako analogie el. spínače startovacího obvodu.
V obvodu ale není nic, co by Ti umožnilo určovat, kolik proudu „chceš brát“… je to prostě dané vn. odporem baterky (+samozřejmě stavem jejího nabití) a impedancí startéru.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 112  
michal.t je teď offline  michal.t
1 háčko
PříspěvekZaslal: 16.1.2021 , 12:29   Citovat  

piskot napsal:
Vyšší kapacita baterky znamená větší zátěž na alternátor a na dobíjení. A taky větší šance, že baterka nebude nikdy alternátorem dobitá do plna.


Bývá to tak, ale hlavně kvůli dvěma věcem:
1) Vyšší kapacita baterky = obvykle nižší vnitřní odpor (nemusí být pravidlem!) = vyšší výkon startéru = více spotřebované energie, kterou je třeba dobít.

2) Vyšší kapacita baterky bývá také doprovázena znatelnějším samovybíjením (myšleno absolutně, procentuálně by samovybíjení u menší i větší baterky mělo být obdobné). To je další negativum, které může zapříčinit potíže s jejím dobíjením.

A turbínu se složitou regulací bych do toho raději nemíchal... spíš si představit jen jednoduchou vrtulku v rouře.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 112  
piskot je teď offline  piskot
4 háčka
PříspěvekZaslal: 16.1.2021 , 13:29   Citovat  

michal.t napsal:

V obvodu ale není nic, co by Ti umožnilo určovat, kolik proudu „chceš brát“… je to prostě dané vn. odporem baterky (+samozřejmě stavem jejího nabití) a impedancí startéru.

Ani strýček z Ameriky, resp. citace z tudy odkaz tě nepřesvědčilo, že vnitřní odpor baterky a startovací proud jsou různé věci?
Si podle tabulky spočti, kolik proudu dá baterka naprázdno, jen přes vnitřní odpor...


Clipboard10.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
Clipboard10.jpg, 31.75 kB
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2641 1999 Accord  
Stepa je teď offline  Stepa
4 háčka
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 16.1.2021 , 17:28   Citovat  

piskot napsal:
Tak jsem do toho zatáhl strýčka Google, a Startovací proud za studena (Cold Cranking Amps) - CCA je kritickým parametrem pro dobrou startovací schopnost baterie. Je to počet ampérů, jež baterie může poskytovat po dobu 30 sekund při teplotě -17,8°C, dokud napětí baterie neklesne na nepoužitelnou úroveň.

Timhle jenom potvrzujes to, co jsem psal. Cim vyssi startovaci proud, tim nizsi vnitrni odpor, protoze vetsi vnitrni odpor zpusobi to, ze napeti baterie klesne drive na nepouzitelnou uroven.

Ta posledni tabulka je k nicemu. Psal jsem, ze se to da jednoznacne porovnat na AKU se stejnou kapacitou a jinym startovacim proudem.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 4046 2006 FR-V  
piskot je teď offline  piskot
4 háčka
PříspěvekZaslal: 16.1.2021 , 18:40   Citovat  

Stepa napsal:
Timhle jenom potvrzujes to, co jsem psal. Cim vyssi startovaci proud, tim nizsi vnitrni odpor, protoze vetsi vnitrni odpor zpusobi to, ze napeti baterie klesne drive na nepouzitelnou uroven.

Ta posledni tabulka je k nicemu. Psal jsem, ze se to da jednoznacne porovnat na AKU se stejnou kapacitou a jinym startovacim proudem.


V čem je ta tabulka špatně? Ta ti fakt nestačí k tomu, aby jsi spočítal že kdyby startovací proud byl funkcí vnitřního odporu, tak ta baterka v nejhorším případě dá 968 A? Jak dlouho je otázka času destrukce desek... Úsměv
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2641 1999 Accord  
piskot je teď offline  piskot
4 háčka
PříspěvekZaslal: 16.1.2021 , 18:50   Citovat  

michal.t napsal:
Bývá to tak, ale hlavně kvůli dvěma věcem:
1) Vyšší kapacita baterky = obvykle nižší vnitřní odpor (nemusí být pravidlem!) = vyšší výkon startéru = více spotřebované energie, kterou je třeba dobít.

2) Vyšší kapacita baterky bývá také doprovázena znatelnějším samovybíjením (myšleno absolutně, procentuálně by samovybíjení u menší i větší baterky mělo být obdobné). To je další negativum, které může zapříčinit potíže s jejím dobíjením.

A turbínu se složitou regulací bych do toho raději nemíchal... spíš si představit jen jednoduchou vrtulku v rouře.


ad 1) chyba, výkon je funkcí napětí a proudu, kapacita jen říká, jak dlouho. Napětí máme 12 V, proud je dán impedancí startéru

ad turbína) ono je to až překvapivě jednoduché (principiálně) to uregulovat, zjednodušení na vrtulku je tak trochu mimo mísu
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2641 1999 Accord  
piskot je teď offline  piskot
4 háčka
PříspěvekZaslal: 16.1.2021 , 19:07   Citovat  

Co jsem našel pro 30 let staré motory, přímý startér si má brát >300 A, naprázdno <90 A, s reduktorem >200 A, naprázdno <70 A. Po dobu, "náhodou" jako podle normy, 30 vteřin.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2641 1999 Accord  
michal.t je teď offline  michal.t
1 háčko
PříspěvekZaslal: 16.1.2021 , 19:47   Citovat  

piskot napsal:
ad 1) chyba, výkon je funkcí napětí a proudu, kapacita jen říká, jak dlouho. Napětí máme 12 V, proud je dán impedancí startéru

ad turbína) ono je to až překvapivě jednoduché (principiálně) to uregulovat, zjednodušení na vrtulku je tak trochu mimo mísu


"Chyba"? zmatenej Chlape, než tady začneš plácat něco o chybě, otevři si první knížku základů elektrotechniky, kapitolu "skutečný zdroj".
Právě že napětí na svorkách startéru nebudeš mít nikdy jmenovitých 12 V, protože ti z něho část ubude právě na tom vnitřním odporu baterky. Vyšší vnitřní odpor baterky = nižší napětí na svorkách během startování a taky nižší proud = nižší výkon startéru.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 112  
piskot je teď offline  piskot
4 háčka
PříspěvekZaslal: 16.1.2021 , 20:26   Citovat  

michal.t napsal:
"Chyba"? zmatenej Chlape, než tady začneš plácat něco o chybě, otevři si první knížku základů elektrotechniky, kapitolu "skutečný zdroj".
Právě že napětí na svorkách startéru nebudeš mít nikdy jmenovitých 12 V, protože ti z něho část ubude právě na tom vnitřním odporu baterky. Vyšší vnitřní odpor baterky = nižší napětí na svorkách během startování a taky nižší proud = nižší výkon startéru.

Tak jo...Úsměv
Ještě jsem našel, že
STARTOVACÍ PROUD (A)
Startovací baterie jsou konstruovány v první řadě pro poskytování maximálního proudu po krátkou dobu. Čím větší proud je baterie schopna poskytnout, tím snadněji by se měl motor uvést do chodu. V případě teplého motoru u aut se systémem stop-start jde pouze o start dlouhý 8 desetin vteřiny, start studeného motoru staršího auta však může trvat i několik dlouhých vteřin. Při nízkých teplotách probíhá navíc chemická reakce uvnitř každé baterie podstatně pomaleji. Olověná baterie je prozatím jediná, která je v mrazech vůbec schopna potřebný startovací proud poskytnout. Startovací proud (CCA) má proto u všech používaných norem předepsanou testovací teplotu -18˚C (0° F). Podle normy EN musí baterie při -18°C dodávat deklarovaný proud po dobu 10s, aniž by napětí kleslo pod 7,5V."

Odkazy :
tudy odkaz
tudy odkaz
Nikde slovo o vnitřním odporu, zmiňují kapacitu...
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2641 1999 Accord  
michal.t je teď offline  michal.t
1 háčko
PříspěvekZaslal: 16.1.2021 , 21:11   Citovat  

piskot napsal:
Tak jo...Úsměv
Ještě jsem našel, že
STARTOVACÍ PROUD (A)
Startovací baterie jsou konstruovány v první řadě pro poskytování maximálního proudu po krátkou dobu. Čím větší proud je baterie schopna poskytnout, tím snadněji by se měl motor uvést do chodu. V případě teplého motoru u aut se systémem stop-start jde pouze o start dlouhý 8 desetin vteřiny, start studeného motoru staršího auta však může trvat i několik dlouhých vteřin. Při nízkých teplotách probíhá navíc chemická reakce uvnitř každé baterie podstatně pomaleji. Olověná baterie je prozatím jediná, která je v mrazech vůbec schopna potřebný startovací proud poskytnout. Startovací proud (CCA) má proto u všech používaných norem předepsanou testovací teplotu -18˚C (0° F). Podle normy EN musí baterie při -18°C dodávat deklarovaný proud po dobu 10s, aniž by napětí kleslo pod 7,5V."

Odkazy :
tudy odkaz
tudy odkaz
Nikde slovo o vnitřním odporu, zmiňují kapacitu...


Piskote, nejsi ty snad nějaký politik nebo co?… Tady ryješ do lidí, že nemají pravdu a pak tu (jakože na svou obhajobu?) vykopíruješ něco, co je zřejmě pravdivé, ale ani za mák to nepodporuje tvou tezi o chybách ostatních či „tvé pravdě“ v záležitostech, které ti ostatní rozporovali. Co k tomu více říct…
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 112  

  Obsah fóra Honda-club.cz   
Civic 9G Tourer
Fórum: Pokec o autech
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... , 124, 125, 126  Další 
Zaslat odpověď



 Časy uváděny v GMT + 1 hodina  
    
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžete k příspěvkům připojovat soubory
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Nemůžete moderovat Vaše témata v tomto fóru.



Board Security

(101373 útoků)
::  www.honda-club.cz  :: Témata RSS TOPlist

[ Čas: 1.5838s ][ Dotazy: 153 (1.4674s) ][ GZIP on - Debug on ]