Rozšířené hledání} Informace o členství Kontaktní informace Seznam uživatelů Kalendář Spřátelené weby Honda-club.cz Přihlásit se k emailu
[1]
Linka Uživatelské skupiny Linka Galerie avatarů Linka Kdo je online Linka
Linka Jak se stát členem klubu Linka Stáhnout stanovy sdružení Linka Výhody pro členy klubu Linka
  Obsah fóra Honda-club.cz   
Nepravidelný chod motoru - Honda Civic 8G R18
Fórum: Motor, ECU, spojka a převodovka
0
Pomohlo ti toto téma?   
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Zaslat odpověď



  Strana 1 z 1
Boni H je teď offline  Boni H
1 háčko
0
PříspěvekZaslal: 20.9.2021 , 16:53   Citovat  

Ahoj všem. Potřeboval bych prosím poradit. Popis problému. Motor bez zjevné předchozí příčiny jede po nastartování na dva až tři válce. Je cítit bohatá směs z výfuku a dým. Provedena kontrola vůle ventilů, polohu rozvodů, tlak paliva, komprese, zkouška snímačů polohy vačky a klikovky, po odpojení MAP a MAF se chod motoru nemění, odpojení podtlaku sání motor chcípne. Dle mého názoru jsou všechny uvedené snímače OK. Žádné chybové kody řídící jednotky. Máte nějaký tip po čem jít?
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 287 H+ body: 3 1999 Civic Vti  
ninja je teď offline  ninja
4 háčka
Členství: Web
0
PříspěvekZaslal: 21.9.2021 , 10:55   Citovat  

Připojit to na HDS a sledovat, jestli všechny snímače chodí korektně. Pokud jde motor na 2, nebo 3 válce, tak to musí načítat chybné zápaly. Začíná se tím, že se přes HDS udělá reset řídící jednotky.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 3218 H+ body: 15 2014 Civic  
Boni H je teď offline  Boni H
1 háčko
0
PříspěvekZaslal: 21.9.2021 , 17:39   Citovat  

Reset jednotky jsem přes HDS udělal po testu komprese. Chybné zápaly nejsou detekovány a to je to nejdivnější. HDS mám. Zkusil jsem resetovat i CKP senzor a žádná změna. Ještě se zaměřím na všechny snímače.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 287 H+ body: 3 1999 Civic Vti  
ninja je teď offline  ninja
4 háčka
Členství: Web
0
PříspěvekZaslal: 22.9.2021 , 9:10   Citovat  

Jednou jsem se setkal se stejnou závadou. Byl to Civic 2010 s 1,4 motorem. Nefungoval MAF senser, i když se tvářil, že je všechno v pořádku. Tehdá se to vyřešilo až záměnou z jiného auta, která jeho chybu odhalila. Jako klíčové bylo, že po odpojení se nic nezměnilo a startování auta bylo super obtížné.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 3218 H+ body: 15 2014 Civic  
Boni H je teď offline  Boni H
1 háčko
0
PříspěvekZaslal: 22.9.2021 , 18:58   Citovat  

Tak dnes výměna MAF z druhého UFA. Nastala změna motor sice dál škobrtá na 2-3 válce, ale po odpojení vyměněného senzoru motor chcípnul. Problém to tedy nevyřešilo. Mám k dispozici snímek dat. Kdyby byl někdo ochotný se na to mrknout. Jsem s HDS začátečník. Jediné co je vidět, že předstih kolísá během 30s od 4 do 22 stupňů při volnoběhu a studeného motoru. PRovedl jsem zkoušku úniku vakua pomocí rozstřikování benzínu kolem sání a žádná změna.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 287 H+ body: 3 1999 Civic Vti  
ninja je teď offline  ninja
4 háčka
Členství: Web
0
PříspěvekZaslal: 23.9.2021 , 7:41   Citovat  

Některá verze HDS (ani jedna z těch dvou posledních to nemá) má na pravé straně v ikonách tlačítko na zapnutí "cílových hodnot". Tím se zobrazí vedle živých dat ještě jeden sloupec, který žlutě ukazuje hodnoty, které jsou mimo. Pro rychlou orientaci, na co se zaměřit je to ideální.
Nenavštívil motorový prostor náhodou nějaký hlodavec? Stálo by za to vzít startovací kabel a znovu motor od baterie ukostřit.
To že lítá předstih značí nějaký problém. Viděl bych to na bohatou směs. Jak vypadají svíčky? NGK svíčky po ulití rády odchází.
Není ucpaný výfuk?
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 3218 H+ body: 15 2014 Civic  
Boni H je teď offline  Boni H
1 háčko
0
PříspěvekZaslal: 23.9.2021 , 16:58   Citovat  

Ahoj. Mezní hodnoty jsou u ETC1 což je teplota vody v motoru. Hraniční je 70 stupňů a naměřeno je 61, ale to přikládám neohřáté vodě při spuštění motoru. Druhá mezní hodnota je IAT 1 kde je referenční minimum je 25 stupňů a naměřeno je 20. IAT je součást MAF a ten jsem vyměnil z druhého auta. Z toho jsem fat zmatený. Ale dle mého názoru jak píšeš i ty se do motoru podívala kuna. Ale z toho se asi poseru než přijdu na to, co tam je přerušeno. Další mezní hodnota je snímač tlaku klimatizace kde není tlak, našel jsem únik media (nepřikládám tomu žádnou váhu ovlivnění řízení motoru). Poslední mezní hodnota je zmíněný předstih. Z výfuku letí nakondezovaná voda (nespaluje, nezahřeje se) a proto si myslím, že je výfuk průchozí. Zdá se mi ale, že je volnější řetěz. Není úplně napnutý, vůle tak 0,5-1mm, ale to už je delší dobu a proto si nemyslím že je příčina problému. Svíčky byly úplně černé ale suché. Očistil jsem je a žádná změna
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 287 H+ body: 3 1999 Civic Vti  
ninja je teď offline  ninja
4 háčka
Členství: Web
0
PříspěvekZaslal: 24.9.2021 , 10:33   Citovat  

Hodnoty, které jsou mezní jsou pro studený motor v pořádku.
To že běží motor špatně, tak za to může bohatá směs - černé svíčky.
Přes HDS by bylo potřeba ještě jak reagují lambda sondy. Ale nepředpokládám, že tam bude problém.
Není ucpané sání? Že by ve filtrboxu bydlelo zvířátko? Nebo by mohl být rozsypaný kat a ucpaný výfuk (jde z výfuku pořádný tlak, při ucpání?
Pořád to ukazuje na nějaký prvek, který řídí směs. Lambdy, MAF, nebo poloha šktící klapky (ta lze přes HDS sledovat).
Jak se tahle závada začala projevovat? Náhle, nebo pozvolna?
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 3218 H+ body: 15 2014 Civic  
Boni H je teď offline  Boni H
1 háčko
0
PříspěvekZaslal: 24.9.2021 , 21:58   Citovat  

Tak dnes vyzkoušená kostra na motor i kastli OK, průchod výfuku OK, jediné co je teda na HDS úplně mimo, tak Lambda AF poměr vzduchu a paliva 30 a má být 14,7. MAP má 70kPa a má být 25kPa. Poloha klapky 6 stupňů. Zítra zkusím druhý senzor MAP a přehodím klapku jinak už končím.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 287 H+ body: 3 1999 Civic Vti  
Boni H je teď offline  Boni H
1 háčko
0
PříspěvekZaslal: 26.9.2021 , 20:41   Citovat  

Tak dnes vyzkoušený druhý MAP senzor, pořád ukazuje hodnoty 99KPa už při zapnutém klíči. Má mít 25kPa. Pro jistotu přehozena klapka z druhého auta. Pořád stejné. Začalo to z ničeho nic. Kamarád večer vypnul motor, ráno když chtěl nastartovat, tak už to nešlo. Takže momentálně všechny senzory řídící motor byly přehozeny z druhého funkčního auta a přes to auto nejede Bueee zmatenej Tak to koukám! to mi hlava nebere
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 287 H+ body: 3 1999 Civic Vti  
ninja je teď offline  ninja
4 háčka
Členství: Web
0
PříspěvekZaslal: 27.9.2021 , 15:57   Citovat  

Takže to vypadá na návštěvu zvířátka. Teď asi nastává ta nejhorší část diagnostiky - jít kabel po kabelu od čidel a najít místo poškození svazku. Může to být klidně nakousaný kabel od lambdasondy.
Co je neskutečnou výhodou tohoto modelu je existence dílenského manuálu. Dost to pomůže.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 3218 H+ body: 15 2014 Civic  
Boni H je teď offline  Boni H
1 háčko
0
PříspěvekZaslal: 28.9.2021 , 23:03   Citovat  

Takže dnes zjištěn zaklepaný ventil. Bohužel opakovaným startováním to došlo až do fáze, kdy se ventil úplně kousl. Takže rozborka motoru
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 287 H+ body: 3 1999 Civic Vti  
ninja je teď offline  ninja
4 háčka
Členství: Web
0
PříspěvekZaslal: 29.9.2021 , 12:54   Citovat  

Tím se ale popírá první příspěvek. Seřízena vůle ventilů a změřena komprese.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 3218 H+ body: 15 2014 Civic  
Boni H je teď offline  Boni H
1 háčko
0
PříspěvekZaslal: 29.9.2021 , 15:04   Citovat  

Přesně toto mě taky zarazilo, jak je možné, že vůle byly OK a komprese taky. Jediné co mě napadá je, že došlo přeskočení řetězu. Jinými slovy teď ventil na výfukové vačce druhého válce zůstává viset i když by měl být nahoře. Možná to je následek toho rozhozeného časování. Ale komprese a ventilové vůle byly při prvním zkoumání OK v toleranci. O víkendu sundám kryt rozvodů a podívám se co se tam vlastně stalo. Další věc je, že od měření komprese a vůle se motor po měření a výměně různých čidel x krát startoval chvíli běžel OK cca 30s a potom jel opět na dva válce až dokud neumřel a nešel nastartovat vůbec. Ten řetěz se mi zdál volnější, ale tak kriticky. Řetěz nebyl skoro vůbec slyšet. Zvířátko tam bylo na 100% našel jsem hnízdo, chuchvalce obložení kapoty v plastovém sání hned pod MAP senzorem. Mám ještě podezření, že mohlo dojít k nějaké špatné komunikaci mezi ECU a čidly konkrétně teda tím MAP. No je to radost.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 287 H+ body: 3 1999 Civic Vti  
Boni H je teď offline  Boni H
1 háčko
0
PříspěvekZaslal: 30.9.2021 , 0:25   Citovat  

Tak dnes jsem sundal sání a podíval se na ventily a jejich polohy. Ventil na sací vačce druhého válce je ulomený a spadl do válce. Na 100% skočily rozvody. Takže sebemenší vůle na řetězu je nutné okamžitě řešit. Zřejmě celý problém byl v náhodně posunutému časovaní vačky vlivem volnějšího řetězu. Při horní úvrati byl sice na pozici, ale možná otáčkami a zatížením se pohnul. Komprese byla zřejmě dobrá, protože neměl motor takové zatížení aby řetěz přeskočil.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 287 H+ body: 3 1999 Civic Vti  
ninja je teď offline  ninja
4 háčka
Členství: Web
0
PříspěvekZaslal: 30.9.2021 , 15:00   Citovat  

Tak to je smutný příběh. Asi odešel automatický napínák řetězu. Jinak si to neumím vysvětlit. Teď už nezbývá nic jiného než se vypravit do polska pro jiný motor.
Zajímalo by mě, jak vypadají rozvody a jejich časování po sundání krytu rozvodů. Třeba nastal kolaps nastavitelného kola vačky a ne rozvodů.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 3218 H+ body: 15 2014 Civic  
Loris Batacchi je teď offline  Loris Batacchi
0
PříspěvekZaslal: 30.9.2021 , 21:17   Citovat  

ninja napsal:
Tak to je smutný příběh. Asi odešel automatický napínák řetězu. Jinak si to neumím vysvětlit. Teď už nezbývá nic jiného než se vypravit do polska pro jiný motor.
Zajímalo by mě, jak vypadají rozvody a jejich časování po sundání krytu rozvodů. Třeba nastal kolaps nastavitelného kola vačky a ne rozvodů.

už jsi něco takového viděl na R18? Já tam vždy vidím jen jednoduché ozubené kolo .
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 43 H+ body: 0 2009 Accord Type-S  
ninja je teď offline  ninja
4 háčka
Členství: Web
0
PříspěvekZaslal: 1.10.2021 , 13:05   Citovat  

Moje chyba, nedošlo mi že to je jednovačka SOHC VTEC.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 3218 H+ body: 15 2014 Civic  
Boni H je teď offline  Boni H
1 háčko
0
PříspěvekZaslal: 1.10.2021 , 15:42   Citovat  

Podle mě ani jiná varianta než přeskočený řetěz není možná. Ještě je jedna možnost, že se ventil uklepal. Jelikož kamarád měl auto od 80000Km a do 190000km nikdo nedělal seřízení ventilů. Ventily jsem seřizoval až já. Od te doby najel asi 7000km a potom tohle. Když přijel poprvé ke mě, tak ventily byly dost rozhozené hlavně na sání. Mimo to tam jeho původní mechanik který Hondy nezná a dělal jen koncern (klasika) dával 10W40. Auto už celkem papalo olej. Hned jak přijel ke mě na garáž poprvé, tak byl motor kvůli ventilům hlučný jako prase. Po seřízení krásně tichučký a i jel hned jinak za plynem. Mám podezření, že ty ventily asi dostaly na zadek. A to už byl jen důsledek únavy materiálu. Jsem zvědavý jak bude vypadat hlava zespoda, jestli budou zaklepané sedla
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 287 H+ body: 3 1999 Civic Vti  

  Obsah fóra Honda-club.cz   
Nepravidelný chod motoru - Honda Civic 8G R18
Fórum: Motor, ECU, spojka a převodovka
0
Pomohlo ti toto téma?   
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Zaslat odpověď



 Časy uváděny v GMT + 1 hodina  
    
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžete k příspěvkům připojovat soubory
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Nemůžete moderovat Vaše témata v tomto fóru.



Board Security

(102573 útoků)
::  www.honda-club.cz  :: Témata RSS TOPlist

[ Čas: 0.0855s ][ Dotazy: 107 (0.0154s) ][ GZIP on - Debug on ]