Rozšířené hledání} Informace o členství Kontaktní informace Seznam uživatelů Kalendář Spřátelené weby Honda-club.cz Přihlásit se k emailu
[0]
Linka Uživatelské skupiny Linka Galerie avatarů Linka Kdo je online Linka
Linka Jak se stát členem klubu Linka Stáhnout stanovy sdružení Linka Výhody pro členy klubu Linka
  Obsah fóra Honda-club.cz   
Připojení ECU pro typ motoru D16A9 k motoru D16Z5
Fórum: Motor, ECU, spojka a převodovka
1
Pomohlo ti toto téma?   
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!



  Strana 1 z 1
Marphy je teď offline  Marphy
2 háčka
Členství: Žádné
0
PříspěvekZaslal: 11.9.2007 , 14:28   Citovat  

Po pár sprintech CRX IIG D16A9 vs. CRX IIG D16Z5 jsme s Tommym pouvažovali, co asi může činit tak velký výkonový rozdíl. Tommy s originální ECU D16Z5 zaostával cca o délku auta na sprintech na 350m v Březně.

Inu, došli jsme k závěru, že rozdíl bude zřejmě v ECU a jali jsme se kontaktovat člena z nejpovolanějších – Minora. Minor toto potvrdil (tohle sladké tajemství mu prozradil legendární hondař Skřítek) a tak se začalo shánět.... Sehnat ECU z A9, nebyl problém, inu, mohlo se jít na věc...

Co budeme potřebovat:

Štípací kleště menších rozměrů
Izolační pásku
Kus drátu
Něco na spojení drátků – v nejlepším případě pájka + cín
Pár šikovných rukou a pevné nervy

Upozornění: Uvědomte si prosím, že tento návod obsahuje části, jež přímo navádějí k manipulaci s citlivými součástmi vozidla a zásahu do elektrických rozvodů automobilu. Nesprávné zacházení s těmito částmi může vést k jejich poškození, nebo úplnému zničení. Pokud si nejste jisti svými schopnostmi, svěřte montáž někomu zkušenějšímu. Autor článku v žádném případě nezodpovídá za případné způsobené škody.

Postup: Způsoby zapojení jsou dva:

1) Můžete originální ECU prostě jen nahradit ECU z A9 bez jakýchkoli dalších zásahů. To ovšem způsobí blikání chyby č.11 na diagnostické LED ECU. Toto způsobuje nezapojený IMA senzor (regulace bohatosti směsi volnoběžných otáček). Pokud tak učiníte, nárůst výkonu bude i tak patrný, ale jak se říká, není to to pravé ořechové. I když IMA senzor není zapojený, nezpozoroval jsem žádné problémy, ani výrazné rozdíly oproti variantě, kdy je IMA zapojený, ale už pro ten pocit je tu varianta č.2

2) Doufám, že většina z Vás se k tomuto přikloní. Můžeme IMA senzor připojit. IMA senzor je otočný potenciometr VNĚ ECU, přichycený na kusu kovového plíšku a nasazený na boku ECU. Vychází z něj 3 drátky o různých barvách – žluto-bílá (YEL/WHT), hnědá (BRN), zeleno-bílá (GRN/WHT).O tyto se budeme zajímat. Odštípneme tedy všechny tři dráty z konektoru (nemáte-li protikus konektoru s vytaženými dráty) a konektor můžeme úplně odstranit (je jen nacvaknutý). Oholíme drátky cca 1cm (jemně, opravdu rády se lámou, takže nedoporučuju holit zdrhovacími kleštěmi) na konci a následovně připojíme: YEL/WHT – C13, BRN – B20, GRN/WHT – C12 (viz obr.). Ve všech těchto pinech na konektoru ECU jsou již dráty připojené. TYTO NECHÁME NA MÍSTĚ a naše (přidávané) kabely na ně pouze připojíme (já to vyřešil oholením kusu drátu již připojeného na konektoru ECU, napájením přidaného drátu a dostatečným odizolováním).

UŽITEČNÉ RADY:
1) Pozice (C12,C13,B20) na konektoru se “čtou“ ze zadní strany konektoru, nikoli z přední, tudíž při odpočítávání polohy musíte mít konektory otočené stranou, kde z nich vystupují dráty, ne stranou, kterou se píchají do ECU.

2) Postup můžete odkontrolovat tím, že barvy kabelů připojovaných a kabelů již k ECU připojených od výroby se shodují.

3) Konektory B a C jsou dva černé, postup nijak nenavádí k zásahu do mohutného bílého konektoru A

4) Odpočet konektorů A, B, C se počítá ze strany, kde první je BÍLÝ KONEKTOR, výsledný odpočet vypadá takto A – bílý, B – černý, C – černý.

Výsledek úsilí: Vzhledem k tomu, že v ECU je nahraná jiná mapa dosáhneme znatelného nárůstu výkonu bez dalších zásahů. U Tommyho jsme zpozorovali rozdíl tak radikální, že po připojení ECU z A9 jsme oproti předchozímu stavu před úpravou měli časy na 350metrů téměř stejné. Po půl roce ježdění není nijak znatelný nárůst spotřeby, větší opotřebení motoru, potřeba častější údržby motoru, ani žádná porucha.

   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 568 H+ body: 7 1991 CR-X  

  Obsah fóra Honda-club.cz   
Připojení ECU pro typ motoru D16A9 k motoru D16Z5
Fórum: Motor, ECU, spojka a převodovka
1
Pomohlo ti toto téma?   
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!



 Časy uváděny v GMT + 1 hodina  
    
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžete k příspěvkům připojovat soubory
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Nemůžete moderovat Vaše témata v tomto fóru.



Board Security

(98173 útoků)
::  www.honda-club.cz  :: Témata RSS TOPlist

[ Čas: 0.0388s ][ Dotazy: 35 (0.0105s) ][ GZIP on - Debug on ]