|
|
| AUTOR: |
 |
PreludeZ

Založen: 21.3.2007
Články: 16777215
Komentáře: 13
|
|
Hodnocení: 5.00/5.00 [3]
|
 |
|
 |
Článek |
Strana 1 z 1 |
 |
| |
Sací potrubí, část 7
H-Fans
5.6.2003
Praktická úprava sání
Jako asi většina z vás, i já jsem o úpravě sání přemýšlel hned po zakoupení mojí Hondy. Po dlouhém studování zdrojů z internetu jsem nakonec zvolil systém short-RAM, díky jeho poměrně dobrým vlastnostem a jednoduchému provedení. Tento návod platí pro Hondu Prelude 4G s motorem 2.0i, pro ostatní Hondy bude instalace podobná.
Filtr jsem zvolil značky K&N, na kterou jsem od uživatelů dostal dobré reference. I když je možné sehnat kompletní kity sání včetně sacího potrubí, rozhodl jsem se ponechat původní sací potrubí a nový filtr na něj pouze nasadit.
Nejprve je nutné odstranit plastový box s originálním filtrem, neboť na jeho místě bude umístěn kónický filtr. Plastový box je přichycen dvěma šrouby a jeho odstranění je tedy jednoduché.
box s filtrem vymontovaný z vozu
Vnitřní průměr náhubku filtru je 80 mm, což je stejná hodnota jako u sacího potrubí a instalace je tak jednoduchá. K napojení filtru na sací potrubí jsem použil nerezové koleno svařené ze dvou kusů.
Ke zhotovení budeme potřebovat 2 trubky o vnějším průměru 80 mm a délkách 175 mm a 84 mm. Tyto dva kusy je třeba seříznout pod úhlem 57° tak, aby je bylo možné svařit pod úhlem 114°. Takto budeme mít zajištěno, že filtr bude umístěn přesně uprostřed mezi akumulátorem a blatníkem.
Koleno je ke karoserii přichyceno pomocí pásku hliníkového plechu a jednoho šroubu.
Pokud nemáte přístup ke svářečce, je možné použít kolínko na okapy, které se dá běžně sehnat např. Bauhausu atd. Kolínko má správný průměr cca 80 mm, ale je kratší, takže filtr se pak dotýká akumulátoru. Jde ovšem o daleko levnější řešení než při výrobě speciálního kolínka.
Jelikož jsem chtěl využít náporového vzduchu, který je k filtru možné přivést zespodu, bylo dále třeba odstranit spodní rezonátor, který je umístěn před pravým předním kolem za nárazníkem.
Odstranění rezonátoru je mírně komplikované, neboť je hůře přístupný a navíc k němu vede podtlaková hadička, která ovládá klapku v rezonátoru. Nejprve je třeba odmontovat přední nárazník, čímž získáme k rezonátoru přístup. Odpojíme podtlakovou hadici, která je připojena ke klapce a něčím ji ucpeme. Já jsem hadičku zkrátil a ucpal pomocí šroubu, který jsem navíc utěsnil silikonem.
I kdyby se nepoužilo náporové sání, je vhodné spodní rezonátor odstranit, neboť již stejně nebude funkční a jde tedy o zbytečnou hmotnost.
spodní rezonátor
Po odstraněném rezonátoru zůstane pod nárazníkem volný prostor, do kterého se nám vedení náporového vzduchu pohodlně vleze.
K vedení náporového vzduchu jsem se rozhodl použít odpadní potrubí z umělé hmoty, které lze opět běžně koupit. Potrubí má dostatečný průměr, je tvrdé a uvnitř dokonale hladké, což potřebujeme. Budeme potřebovat jedno kolínko a kousek rovného potrubí, které následně zkrátíme na cca 17 cm.
Do spodního krycího plastu je třeba vystřihnout díru tak, aby do ní bylo možné koleno nasadit a nějakým způsobem uchytit.
Nyní je možné koleno do díry nasadit.
Zespodu je vhodné koleno přichytit dvěma vruty, aby nám při vyšších rychlostech nevyskočilo.
Po přišroubování kolínka na něj nasuneme připravenou trubku o délce cca 17 cm, která bude přivádět vzduch do otvoru, který nám zůstal po rezonátoru.
Trubku nasměrujeme tak, aby směrovala přesně do středu otvoru v karoserii a "bylo jí vidět" přímo na filtr.
Po vhodném nasměrování trubku přichytíme vrutem z vnitřní strany podběhu.
Je jasné, že takto provedený nápor bude nasávat prach a odskakující kamínky z vozovky a docházelo by tak k nadměrnému znečištění motorového prostoru, případně i poškození vzduchového filtru. Na popud Aliena jsem tedy vyrobil mřížku s hrubým filtrem, který by měl tyto nečistoty vyfiltrovat, ale neměl by vzduchu klást příliš velký odpor.
Hrubý filtr je tvořen z hliníkového rámu, hliníkové síťky proti hmyzu, které se instalují do oken a velmi hrubého a dobře prodyšného vzduchového filtru. Celý filtr je ke karoserii přichycen pomocí dvou šroubů, které akorát padnou do děr zbylých po odstraněném rezonátoru.
Po instalaci kónického filtru jsou oba filtry kousek nad sebou, kónický filtr tak je dobře chráněn před velkými nečistotami, kamínky a případně nasátými vrabci .
Tím je instalace u konce a můžeme si prohlédnout hotový nápor sání. Pravda je, že vypadá poměrně "hard-core" a budu si muset dávat při parkování pozor na krajnice.
Nečekejte od úpravy sání kdejaké zázraky, žádné velké zlepšení výkonu jsem nezaznamenal, jediný citelně znatelný rozdíl je ve zvuku motoru. Zvuk je nyní mnohem surovější a hlučnější, při prošlápnutí plynu na volnoběžných otáčkách je krásně slyšet "lapání po dechu". Vliv této úpravy na výkon motoru nemám nijak změřený, takže se nebudu pouštět do nějakých spekulací na toto téma.
Předchozí část
Petr Veit |
 |
Autor |
Komentáře |
 |
PreludeZ


Články: 16777215
Komentáře: 13
|
|
| Zaslal: 18.4.2011 , 23:40 Předmět: |
|
| Vstoupit do diskuze k článku ZDE |
|
Rating box? ? neni
|
|
| AUTOR: |
 |
PreludeZ

Založen: 21.3.2007
Články: 16777215
Komentáře: 13
|
|
Hodnocení: 5.00/5.00 [3]
|
 |
|
|
|
|
 | Časy uváděny v GMT + 1 hodina |
You cannot post articles in this chapter You cannot edit your articles in this chapter You cannot delete your articles in this chapter You cannot rate articles in this chapter You cannot approve articles in this chapter
You cannot post comments in this chapter You cannot edit your comments in this chapter You cannot delete your comments in this chapter You cannot rate comments in this chapter
|
|
|