|
|
AUTOR: |
|
Jauda
Založen: 29.6.2007
Články: 1
Komentáře: 4
|
|
Hodnocení: 9.00/5.00 [2]
|
|
|
|
Článek |
Strana 1 z 1 |
|
|
Japonci. Při vyslovení tohoto slova v souvislosti s automobilismem se každému vybaví revoluční technika, spolehlivost, odvaha, kreativnost až skoro šílenost a kdoví co ještě.
Pustit do světa malý sedan, který bude v lecčems vepředu oproti všelijaké francouzské, korejské a někdy i japonské konkurenci a chtít za něj nemalé peníze je však devizou snad jen dvou japonských výrobců. Toyoty a... Hondy.
Odkaz předků
Doposud byla Honda City poněkud zvláštním počinem. Její nesymetrická karoserie s velkými převisy vpředu i vzadu, ani malá kola zapadlá ve velkých blatnících, nepůsobily moc důstojně a tak se nesetkaly s kladnými ohlasy zarytých fanoušků značky u nás. Nicméně své zákazníky si předchozí generace City našla. A že jich nebylo málo – v roce 2008 to byl asi milion prodaných vozů. Jistě tomu dopomohl i originální způsob řešení obrovského zavazadlového prostoru a systému sklápění zadních sedaček, které okoukal z Jazzu.
Nová generace Hondy City se poprvé světu ukázala loni v září a nejdříve se začala prodávat na asijských trzích. Ještě než se tak stalo, objevily se na internetu špionážní fotografie, které dávaly tušit poměrně atraktivní design. Například zadní světla byla přirovnávána k trojkovému BMW a profil připomínal sedan Civic.
Po thajské premiéře bylo vše jasnější. Tedy kromě pohonné jednotky. Tu se podařilo odhalit až s příchodem na trh turecký. Pro evropské trhy se tak stala výchozím a také jediným motorem benzínová čtrnáctistovka, u nás známá ze současného Jazzu. Zatímco asijské a americké trhy dostaly silnější „jednapětku“.
Česká republika se nového „Cityčka“ dočkala až téměř rok nato, čili letos v létě. A mně se dostal do rukou jeden z vůbec prvních kousků, který je k dispozici českým novinářům.
Design, design a zase ten design
Naše redakce vyfasovala model v modré barvě, který je na první pohled poměrně elegantní. Už z fotek bylo jasné, že nové City je jiné, než to předchozí. A setkání naživo to jen potvrzuje. Nové City je atraktivní, hravé, navenek možná trochu menší, ale uvnitř poměrně velkorysé. Nebojím se jej označit za jeden z nejpovedenějších malých sedanů současné nabídky. Ale design je subjektivní. Některým kolegům se naopak nelíbil vůbec. Působil na ně stejně nevyváženě, jako na mě předchozí generace. Ale nikdo jim to nebere, že ano. Jistě, existují větší krasavci, ale v této třídě je budete hledat těžko. I když Fiat Linea či nová Thalia od Renaultu také nejsou tak oškliví. Malá auta prostě rostou do krásy.
Designové prvky dávají odkaz na ostatní modely značky. Přední světla spolu s maskou nejsou nepodobná těm použitým na větším Accordu, zatímco kapota s nepatrným přechodem do čelního skla, svažujícího se téměř pod stejným úhlem, připomíná Civic sedan. Profil vypadá také dost zvláštně. Je z něj sice patrné, o jakou velikostní třídu jde, ale tvar karoserie působí velmi dynamicky, až sportovně. O zadních partiích prozradily dost již výše zmíněné špionážní snímky. Nutno podotknout, že zadní světla opravdu připomínají konkurenci od BMW, ale to není vůbec na škodu. Naopak vůz posouvají pocitově do vyšší třídy. Nepůsobí zkrátka tak lacině.
Japonským designérům se myslím podařilo vtisknout „Cityčku“ velice atraktivní tvary.
Interiérový mix
Po zhlédnutí exteriéru možná očekáváte, že interiér bude také působit jako z auta o třídu výš. No jak se to vezme. Například úhel otevření dveří je velice sympatický. Téměř 90 stupňů bylo velmi příjemné překvapení. Sedadla na první pohled také nevypadala jako nevzhledné židle bez bočního vedení, spíš naopak. Sedělo se mi na nich velice dobře a tělo podržely i při prudkých změnách směru dostatečně. V oblasti ramen sice chybělo boční podepření, ale to dostanete až v Accordu, takže jej tu vlastně ani neočekáváte. Navíc volant z většího Civicu dával tušit příjemným zážitkům za volantem.
Ale přístrojová deska a středový panel se snažily působit luxusnějším dojmem, až to bylo spíše na škodu. Což o to. Podsvícení přístrojů v červené barvě nebylo nepříjemné. Ani použité materiály nepůsobily úplně lacině. Avšak ovládání rádia bylo tak zjednodušené, až mi trvalo tři dny, než jsem přišel na to, jak uložit naladěnou stanici. Možná si stačilo přečíst lépe manuál, ale i tak mě to poměrně zklamalo. Nebylo dostatečně intuitivní, což bych u takového auta rozhodně čekal. Nebo jsem možná já jen trochu natvrdlý a pomalejší. Kdo ví.
Řadící páka mě také dost zklamala. Ačkoliv má kulatou hlavici, nepůsobila vůbec důstojně, „honďácky“. Spíše jako u hracího volantu k PC. Prostě je taková nějaká plastová, umělá a ani se to nesnažila skrývat nějakým pěkným dekorem. Alespoň že chod je i přes drobný odpor na neutrálu poměrně přesný a hladký.
Vůz byl v nejvyšší výbavě ES a tak nechyběl například konektor USB a AUX, 4 reproduktory, ovládání rádia na volantu nebo automatická klimatizace či výškově i podélně nastavitelný volant. Překvapením byl tempomat, který u některých konkurentů nenajdete ani v příplatkové výbavě. Jeho ovládání je podobné jako ve větších modelech. Fungoval také standardně, jen po svezení v autech s automatem ho v kombinaci s manuální převodovkou nevidím úplně opodstatněný. Ale na dálnici při dlouhých výletech je určitě ocenitelným pomocníkem.
Co dále v interiéru překvapí je jistě jeho velikost. Vepředu máte pocit, že sedíte ve větším voze, než tomu skutečně je. I poměrně vysoký člověk se uvelebí na předních sedadlech docela pohodlně a polohu za volantem díky širokému nastavení jak sedadla, tak volantu najde také snadno. Na zadních sedadlech je to již o trochu horší. Tady je třída malých vozů znát. Což o to, na kolena máte místa dost. Ale i při mé výšce menší než 180 cm jsem hlavu opřel o strop a to není úplně příjemné.
Interiér celkově nepůsobí tak převratně, jako exteriér, ale pocit z něj máte spíše kladný. Kazí ho až moc jednoduché ovládání rádia, které nakonec bylo větším oříškem, než se zdálo, dále pouze multifunkční displej nahrazující palubní počítač, který ale pro základní orientaci stačí, a také lacině vyhlížející řadicí páka. Naopak velké množství odkládacích schránek, příjemné sedačky a prostor budou pro nové majitele velice příjemným zjištěním. A co teprve velikost zavazadlového prostoru, která činí 506 litrů? Škoda jen, že City tentokrát nedostalo systém sklápění sedadel po vzoru Jazzu.
Šaty dělaj člověka, podvozek dělá auto
No ale pojďme na to nejdůležitější, co dělá Hondu Hondou. Jízdní vlastnosti.
Benzínová čtrnáctistovka nepůsobí na papíře úplně převratně, nicméně s 1171 kg provozní hmotnosti dokáže těch 100 koní (73 kW) celkem slušně zacvičit. Pro svižnou jízdu je nutné ji více vytáčet (nejvyšší výkon při 6000 otáčkách, točivý moment 127 Nm při 4800 otáčkách), přičemž ve vyšších otáčkách nemá úplně příjemný zvuk. Navíc při opravdu časté svižné jízdě, spojené navíc s kopcovitým terénem, se spotřeba blíží desetilitrové hranici. To není úplně příjemné číslo. Ale nebojte. Při normální jízdě, kdy nebudete rozhodně brzdou provozu, dosahuje spotřeba tabulkových hodnot (7,3/5,2/6,0 litrů). Zrychlení 11,6 z nuly na stovku nebo maximální rychlost 182 km / h jsou přitom hodně zajímavé údaje. Na tuto třídu.
Řídit nové City je prostě zábava. A to nejen ve městě, kam je především určeno. Dobrý společník je také na dálnici, kde 130ti kilometrovou rychlost zvládá s přehledem. Navíc můžete použít tempomat, který vám jízdu ještě více zpříjemní. U slabšího motoru je sice více znát, jak se vehementně snaží udržet nastavenou rychlost, ale na to si zvyknete. Co mi však vadilo mnohem více, bylo „tahání za volant“ při dálničním limitu. Nevím, zda to byl problém podvozku, který se snažil vyrovnat s kolejemi, nebo právě neustálé zrychlování a zpomalování v důsledku udržení nastavené rychlosti tempomatem. Každopádně to nebylo moc příjemné a vyžadovalo to pevné držení volantu oběma rukama.
Čeho se naopak nemusíte bát, je poslat City do zatáčky vyšší rychlostí. Kvalitní podvozek se postará o její svižné projetí, a ačkoliv se nepovažuji za nijak zvlášť zdatného řidiče, jistotu projetí zatáčkou jsem neztrácel ani se zvyšováním rychlosti. Celkově je podvozek naladěn spíše komfortně, což do města a zvlášť na kostkách jistě oceníte. Nezaznamenal jsem ani nijak nepříjemné náklony v zatáčkách. V těch si vůz počíná až překvapivě sebevědomě a vrhá se do nich lehce a s přehledem.
O zkrocení vašeho sportovního ducha se postarají kotoučové brzdy na všech kolech se slušným zásahem, který ale není jedovatý. Co se týče řízení, to je mírně přeposilované a tudíž ne moc příjemné. Ačkoliv zpětnou vazbu od kol Vám poskytne na tuto třídu dostatečnou.
Kdo ho koupí, neprohloupí
Co dodat na závěr? Honda City je povedeným autem, které za hodně peněz nabízí hodně muziky. Ano, City je bohužel i cenou klasická Honda. Je poněkud dražší než konkurence. Začíná na 359 000 kč a v nejvyšší výbavě zaplatíte dokonce 419 000 kč. Za tuto cenu však dostanete velice slušně vybavené auto, se kterým si užijete i dostatek zábavy za volantem. Navíc s atraktivním zevnějškem, kvalitní technikou a pověstnou spolehlivostí. Jistě existují levnější a pro někoho i atraktivnější varianty, ale s Hondou City nešlápne vedle nikdo.
Galerie:
|
|
Autor |
Komentáře |
|
cocks
Články: 0
Komentáře: 2
|
|
Zaslal: 13.10.2009 , 9:44 Předmět: Honda City |
|
Super recenze..jen mě trochu zaráží jedna věc kterou nemohu přehlédnout...na konci článku píše autor "atraktivní zevnějšek" ??? Se vší úctou...hnusnější auto je snad už jen Fiat Multipla a Dacia Logan..přijde mi že se Honda v poslední době snaží odradit zákazníky opravdu hodně ošklivým designem...a Honda City je toho jasným důkazem..to auto není hezký snad ani z letadla..neforemný, prostě divný. |
|
Hellborn
Články: 0
Komentáře: 13
|
|
Zaslal: 13.10.2009 , 10:22 Předmět: |
|
Cocks: Mně se nová generace City moc líbí. Co konkrétně je na něm neforemnýho?
se zadní partií by se ještě něco udělat dalo,ale předek se povedl...
Naživo vypadá líp než na fotce. |
|
Jauda
Články: 1
Komentáře: 4
|
|
Zaslal: 13.10.2009 , 12:14 Předmět: |
|
Cocks: no design bude vždy subjektivní téma.. myslím, že oproti předchozí generaci je tohle už na první setkání mnohem větší krasavec.. tím nechci říct, že se mi předchozí generace vyloženě nelíbila..
možná jsi myslel předchozí generaci? Možná ne no.. nemusí se ti líbit, ale podle mě bude převládat spíš pozitivní názor na design tohoto auta..
A mimochodem, u mě nepochodíš ani z odsouzením Multiply a Loganu..
Multipla je odvážný auto, který nemělo jiného potenciálního konkurenta, než Hondu FR-V.. Ta se nedávno přestala úplně prodávat, zatímco Multipla pokračuje ve druhé generaci, což o něčem svědčí.. A Logan? Vzhledem k cílové skupině, na kterou je zaměřen, je myslím pěknej dostatečně..
Možná jsem jen ujetej na ošklivý auta.. asi mi připadnou jako v pohádce o ošklivém kačátku.. myslím si, že je v nich krása ukrytá jinde.. v detailech..
Ale tohle City se myslím povedlo, i když jak jsem už psal, je to subjektivní názor, což názor na design včdycky bude.. zkus nějakýmu "nehondaři" říct, že CRX je krásný auto.. s největší pravděpodobností tě pošle někam.. ale je to tvůj názor a já ho respektuji.. však jsem tam taky napsal, že kolegům se vůbec nelíbil.. |
|
drone
Články: 1
Komentáře: 1
|
|
Zaslal: 13.10.2009 , 12:59 Předmět: |
|
S touhle hondickou by honda mohlo do Wtcc. Tvary by na to mela. |
|
MOTyLEK
Články: 16777215
Komentáře: 3
|
|
Zaslal: 13.10.2009 , 15:05 Předmět: |
|
v té modré je
jinak hezká recenze , na tohle jsem nikdy vlohy neměl |
|
Jauda
Články: 1
Komentáře: 4
|
|
Zaslal: 13.10.2009 , 16:14 Předmět: |
|
Tak moje vlohy jsou taky zatím v plenkách.. snad vyrostou.. ale díky.. |
|
Hellborn
Články: 0
Komentáře: 13
|
|
Zaslal: 14.10.2009 , 8:40 Předmět: |
|
Fotečky pěknou, Jaudíku,ale příště bych se přimluvil ještě k fotu interiéru... |
|
Henges
Články: 0
Komentáře: 1
|
|
Zaslal: 14.10.2009 , 11:00 Předmět: |
|
Pěkné Mě se třeba moc líbí, oproti předchozí generaci dost velkej rozdíl. Na živo jsem viděl jen jazz jak kolem mě pomalu projel a teda mooc se mi líbil |
|
Jauda
Články: 1
Komentáře: 4
|
|
Zaslal: 14.10.2009 , 11:21 Předmět: |
|
Hell: jj musím se polepšit.. nějak na ty interiéry zapomínám.. u Insighta jsem to například fotil až v den vrácení a za ranního vydatného deštíku, který mi osvěžoval krk. A kvlaita fotek podle toho i vypadá..
Teď mě tak napadá, tady je odkaz na video v rubrice Preview v našem pořadu:
odkaz |
|
crxmann
Články: 16777126
Komentáře: 92
|
|
Zaslal: 17.10.2009 , 16:41 Předmět: |
|
Recenze napsaná vcelku nenásilně a příjemně. Ale trochu se bojím toho že si chytnul nemoc českých automobilových novinářů .... je to plné takových spojení , spíše kladný, nejsou nepodobná, poměrně vysoký člověk....je toho tam víc co mi vyloženě (mně crxmannovi) vadí.
Viděl bych to trochu na to aby jsi řekl svůj názor, takhle mi to připadalo že nechceš opravdu popsat co si myslíš. Prostě : ...použitý materiál je příjemný, ....působí kladně, ....jsou podobná, vysoký člověk jako já (178cm) atd.
Ale jinak jak říkám fajn počtení na sobotní odpoledne. Auto vypadá o moc líp než předchozí generace u které fakt nechápu jak se jí mohl prodat víc jak milion.
Jinak si myslím že to vychytáš, vlohy evidentně máš. Tak šup sem s další...
jo a ještě jedna věc, kterou už myslím zmiňoval Hellborn. Taky jsem hledal fotku oné ošklivé řadící páky a interieru vůbec. |
|
Jauda
Články: 1
Komentáře: 4
|
|
Zaslal: 17.10.2009 , 20:45 Předmět: |
|
CRXMANN: jj polepším se.. jak s fotkama, tak s testama.. jsem zvyklej psát spíš krátké texty, takže tohle byl trochu oříšek.. určitě vím, kde mám rezervy.. snad se příště bude líbit zase o něco víc.. hlavní problém vidím momentálně čas.. tohle jsem psal ve svém volném čase, pač do vysílání takové testy zatím nepíšu (a tam se to stejně píše úplně jinak), takže i to to trochu ovlivnilo.. každopádně díky za postřehy.. chtěl bych říct, že začínám a to nejen s psaním, ale i se samotným testováním, takže tohle berte spíše jako článek jednoho amatéra.. jsem asistent produkce a jestli se někdy alespoň přiblížím úrovni automobilového novináře, bude to pro mě obrovský úspěch.. asi tak.. ještě jedno díky všem i za kritiku.. |
|
david.hammer
Články: 0
Komentáře: 3
|
|
Zaslal: 23.10.2009 , 15:51 Předmět: |
|
Ahoj, jee, to jsem nevedel, ze pracujes pro AMS, gratuluji!!! Recenzi urcite prectu, az bude par minut na vic, zajiste zato stojie!! dave |
|
Rating box? ? neni
|
|
AUTOR: |
|
Jauda
Založen: 29.6.2007
Články: 1
Komentáře: 4
|
|
Hodnocení: 9.00/5.00 [2]
|
|
|
|
|
| Časy uváděny v GMT + 1 hodina |
You cannot post articles in this chapter You cannot edit your articles in this chapter You cannot delete your articles in this chapter You cannot rate articles in this chapter You cannot approve articles in this chapter
You cannot post comments in this chapter You cannot edit your comments in this chapter You cannot delete your comments in this chapter You cannot rate comments in this chapter
|
|
|