Rozšířené hledání} Informace o členství Kontaktní informace Seznam uživatelů Kalendář Spřátelené weby Honda-club.cz Přihlásit se k emailu
[1]
Linka Uživatelské skupiny Linka Galerie avatarů Linka Kdo je online Linka
Linka Jak se stát členem klubu Linka Stáhnout stanovy sdružení Linka Výhody pro členy klubu Linka
  Obsah fóra Honda-club.cz   
Honda Crv 2.2 icdti 2008 Problem Dpf
Fórum: Motor, ECU, spojka a převodovka
2
Pomohlo ti toto téma?   
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Jdi na stránku Předchozí  1, 2 
Zaslat odpověď



  Strana 2 z 2
Jarek je teď offline  Jarek
2 háčka
0
PříspěvekZaslal: 12.7.2018 , 11:08   Citovat  

Jopeeeno, tak samozřejmě. Chování předchozího majitele neovlivníš, ale DPF nepotká nic horšího, než že ho budeš muset nechat čistit.
Na dieselu tě můžou potkat daleko dražší závady než tohle. Úsměv
Nejvíc mě serou serou šmejdi co nabízej odstranění DPF, řeknou si x tisíc, tvůj filtr si nechaj a pak ho prodaj do výkupu na drahý kovy nebo vyčistí a prodaj.
Nemluvě o tom co pak, kvůli nim, dejcháme za bordel. Kdyby bylo na mě, tak DPF by měli mít i přímovstřikový benzíny. Úsměv


Civic22, vyčištěním egr určitě nic nezkazíš, ale podle tvých popisů to určitě nebude jediný problém, takže bych nejezdil do X Honda servisů, ale rovnou někam na čištění DPF. Pak případně řešit podtlaky, vstřikovače atp.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 645 H+ body: 12 2013 Civic i-DTEC  
Jopeeeno je teď offline  Jopeeeno
4 háčka
0
PříspěvekZaslal: 12.7.2018 , 11:33   Citovat  

Souhlasím. Akorát s tím GPF ne. Já ho v HR-V nechci Úsměv

Autoopravárenství je "business", jako každý jiný, jen s tím rozdílem, že mnohá čast zákazníků neví, na čem je může opravář oškubat. O to víc je smutné, a teď to bude trochu ostré, že spousty lidí koupí auto, aniž by optimálně, resp. reálně zhodnotil jeho stav. Je sice fajn ušetřit 20, 30.000 Kč při pořízení auta, ale náklady potom, to je mnohdy finanční sebevražda. Kdysi bych si s tím hlavu nelámal, obyčejné komůrkové diesely, nebo ty s rotačními čerpadly, byly snadné na údržbu, dílů dostatek a levně. Ale nyní... Moc bych zvažoval. Ne všechny vstřikovače jdou repasovat, řešit vířivé klapky, rail... Ne.
Kamarád uvažuje, jak jsem psal na minulé stránce, o CR-V 2.2 MY 2006 a rozhodně nemám tu chuť tohle auto doporučit, je tam tolik možných problémů. Bohu žel, těžko mu vysvětlím, že benzín je jistější volba, když je diesel positive.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2441 H+ body: 6 2020 Civic Type-R  
maverick je teď offline  maverick
1 háčko
1
PříspěvekZaslal: 12.7.2018 , 11:47   Citovat  

Civic22 napsal:
děkuji za radu ... jinak uz jsem vyzkoušel Dpf aditiv nepomohlo, včera jsem byl ve auto jarov , diagnostika , ok , chtěl jsem aktuální software řekli ze uz tam je aktuální, pak za par hod od servisu na cestě praha - vary auto úplně ztratilo výkon , smrdí to na nespalnóu naftu občas kouři jakoby spustí regenerace a kontrolka se nerozvitela zatím žádná na diagnostiku ráno taky nic neukazuje pak mechanik řekl ať mu to nechám pak se podívá fizicki na egr ventil atd...
snad není poškození motor mám ho půl rok a platil 125 000 kč Tak to valím bulvy


doporučuji ti dpf.cz objednej se, tak jako já, druhý den sem to přivezl a za 3h s vyndáním vyčištěním smontováním hotovo. od čištění žádný problém, přirozený regenerace v provozu probíhaj tak jak mají, cenovka lidová cca 8tis oproti novýmu 60.000,-
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 127 H+ body: 1  
Civic22 je teď offline  Civic22
0
PříspěvekZaslal: 12.7.2018 , 12:16   Citovat  

maverick napsal:
doporučuji ti dpf.cz objednej se, tak jako já, druhý den sem to přivezl a za 3h s vyndáním vyčištěním smontováním hotovo. od čištění žádný problém, přirozený regenerace v provozu probíhaj tak jak mají, cenovka lidová cca 8tis oproti novýmu 60.000,-

Děkuji ... uvidím co dneska zjisti ve servisu pak se to bude řešit ... kdyby věděl ze bude klid i 15 000 bych zaplatil protože to uz to se nedá ..od oblíbeni auto teď uz nerad se na nej dívám a jezdit vůbec ...dřív jsem měl alfu 156 benzin najezdil 60 000 cca jenom benzin a olej výměna , prave jsem byl mezi alfa 159 benzin a ten civic naftu , jsem byl pro alfa za nakonec kamarad ať mě ukeca pro honda ze je spolehlivá a 200 000 pro honda nic není ... teď uz je mi líto ale pozdě ...
Děkuji ještě jednou všem za radu
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 7 H+ body: 0  
Civic22 je teď offline  Civic22
0
PříspěvekZaslal: 13.7.2018 , 15:31   Citovat  

Tak na konec to bylo Váha vzduchu za 6500 naštvanej
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 7 H+ body: 0  
Jopeeeno je teď offline  Jopeeeno
4 háčka
1
PříspěvekZaslal: 13.7.2018 , 17:00   Citovat  

Sice je to darda, ale hlavně, že už to nepadá do nouzáku a jede, jak má OK
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2441 H+ body: 6 2020 Civic Type-R  
Čer.T je teď offline  Čer.T
Členství: Žádné
2
PříspěvekZaslal: 4.8.2021 , 15:47   Citovat  

Zdravím všechny, pro oživení; upřesnění komplikací a případnou radu všem co se se závadou P109A do budoucna setkají.
Vozidlo - Honda CR-V III.gen rv.07 RE6 2.2 i-CTDi 4WD 103kW 140HP N22A2

Projevy - vozidlo se sníženým výkonem; opakovaně se zobrazující kontrolka DPF s vykřičníkem.
Paměť závad - P109A natvrdo(bez popisu a identifikace závady), sounáležité cca 3 závady sporadické (nemám bližší info, začal na tom dělat nejdříve kolega s diag.WOW)

Postup - Kolega na základě svítící kontrolky provedl stacionárně regeneraci DPF filtru včetně resetů intervalu provedení; ujetých km atd. v řj.motoru ovšem vozidlo stále i přes zdárně provedenou regeneraci a resetování uvedených intervalů v řj.motoru vykazovalo chybový kod P109A, svítící kontrolka a omezený výkon.
Bezradný přijel ke mne kde jsem se s vozidlem spojil mojí crack verzí Delphi, pochopitelně načtení vykázalo v řj.motoru chybu P109A bez dalšího popisu, po přechodu k panu googlu jsem nejen že narazil na toto vlákno kde jsem se po dlouhé době ocitl z5 na honda klubu ale základní výklad této chyby má spoustu tvrzení křížem nejen skrze výrobce (pochopitelně DPF systém; EGR ovládání; MAP&MAF senzor; Váha vzduchu; snímač pedálu ... takže vlastně ve výsledku po hodině na googlu zjistíte že máte chybu od sací až po výfukovou soustavu, super víte po čem jít), tak došlo na real-time hodnoty vs.mechanické či el.měřákem kontroly od váhy vzduchu, regulaci EGR, pedálu, snímačů tlakových, teplotních po reálnou optickou kontrolu DPF. Po cca 6-7hodinách urputné práce (půlka času ,mnou milované, na pc pro zjištění referenčních hodnot členů aby člověk věděl co má naměřit) a porovnávání s real-time hodnotami kde všechny byly v pořádku (od diferenčního tlaku až po váhu) jsem začal uznávat svojí prohru v roli diagnostika závady, elektroniku nemám rád ale co by jste pro známého nepodstoupili..
Ve fázi vzdávání jsem započal sken i ostatních řj vozidla kde mne (vola) až později napadlo se spojit s Přístrojovou deskou, moje zázračná zmíněná delphi se sice s většinou spojí ale popis a překlad závad už vám nepoví ikdyž je vidí , kde jsem nalezl 4 chybové kody opět bez identifikace, takže stylem ofotit, smazat, a načíst - bez závad - OK. Pokračoval jsem dál až do 2h rána zoufalství kdy jsem to opravdu vzdal.
Následné ráno jsem oslovil človíčka p.Blechu ze Svítkova v Pardubicích (není lepšího diagnostika na el.problémy vozidel a také mne musí zbožnovat protože mu vždy vozím tzn.vejmr-dy kde si už nevím rady) po příjezdu jsme naskočili klasicky, vyčtení závad řj.M. kde pro jistotu P109A v prvotním překladu (kecal bych jaké diag, má jich asi 6) vykazovala závadu plnícího tlaku nad prahovou mez(ale paliva !?) .. po dalším prohlížení, defakto stejným mým postupem sledování real-time hodnot usouzeno že vše je vpořádku a závada stále nedává smysl.
Až po připojení na 3. diagnostické zařízení Hella Gutmann(verzi a nástavby neznám) se s námi vozidlo začalo správně bavit a po cca 3minutách po připojení na toto zařízení bych si dal lepáka a ten kdo tyto motorizace zná a dočetl to až sem, se mi vysměje.
Definice - Vozidlo majitel (i přes mé upozornění že bude vhodnější benzínový motor) zakoupil cca před 3tis.km pro manželku která denně dojíždí pouze kolbenku a z5 ve vzdálenosti cca 13km, takže kadla kadla sotva se ohřeje i přes elektronické průtoky a ohřívače už zastavuje (cesta městem ještě ke všemu). Vozidlo přivezl s informací že je po výborném SERVISE a v ,,jak to známe" naprosto udržovaném stavu i přes mé info že aspon provést tu servisku je základ při nákupu vozidla nebylo vyslyšeno. S kolegou se zná lépe proto nejdříve vozidlo začalo u něj.
Já vůl dříve hledal skrytou závadu na výfukovém systému než v základu přemyšlení.
Stacionární regenerace - Vozidlo uvedete do režimu regenerace na základě že musí teplota chladící kapaliny, motorového oleje vstupní i výstupní teplotní snímač výfukových spalin splnovat požadované hodnoty, stacionárně znamená že máte vozidlo na místě bez průběhu jízdy a zatížení motoru tahem vozidla které si systém vyhodnotí počtem otáček motoru (také se vám nelíbí točení motorů na STK bez přísunu náporového vzduchu a ,,přirozeného zápřahu"? to samé jsou stacionární regenace a věřte, ucho a pocity majitele to nepotěší, natož když si připravíte k vozidlu nůž a dva hasičáky...)
K principu vyvolání úžasné regenarce, potřebujete nadměrné provozní teploty systémů, u přímovstřikových systémů je toto krásně dosáhnutelné množstvím dávky paliva při konstantním tlaku pouze ovlivněním doby vstřiku pro řj.motoru brnkačka(je to také důvod proč se nám naftové motory na volnoběh při studených ránech bez jízdy nezahřejí), ale druhá stránka věci je , že efektivita spalování pro tyto teploty už není konstantní a pokud nehoníte dvoutakta, odpadní mnoštví paliva Vám jde přímo do oleje aby nedošlo k porušení spalovací komory, kde zase chytrá elektronika až po uběhnutí Xtisíc cyklů takového spalování(neefektivního) vyhodnotí že by mělo být něco špatně, ale nepoví co(měli jste si to přece přečíst v servisním manuálu konstrukce motoru). ŘJ na základě těchto informací zahájí nouzový režim motoru aby nedošlo k jeho porušení z důvodu že po výpočtu neefektivního spalování bylo dosaženo nad prahovou hranici množství nespálené nafty v objemu nálně motorového oleje, tudíž olejové čerpadlo s takovou hustotou média nemuže dostatečně plnit mazání namáhaných částí motoru a dojde k dalšímu omezení výpočtu zatížení motoru.
Nebylo by jednodušší kdyby uvedli chybu P1 > vyměntě motorový olej. ? Nebylo.
ŘJ palubního počítače i přes vymazání základní pameti si udržuje tuto informaci a tím blokuje ŘJ motoru pro výpočet zatížení motoru a tím Vám vykazuje chybu P109A která až při použití správných diag.zařízení jako zminovaná Hella poví ,,nadměrné zředění motorového oleje" což ve výsledku znamená že ikdyž provedete vyžadovanou regeneraci, ALE stacionárně, ze začarovaného kolečka se nedostanete.
Je to dlouhý text, ale veřím, že to může pomoci mnoha lidem kteří se do toho pustí jako já aby přišli na trivialitu a nelámali si mozek Úsměv
Jak jsem psal, ti, kdož znají tyto systémy se mi musí smát, ale dávám to sem pro ty, kteří stejně jako já, dělají běžný servis skrze všechny výrobce vozidel a nemají veškeré podvědomí o specifikaci motorizací stále v hlavě. přátele
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 8 H+ body: 2  
rwoidig je teď offline  rwoidig
0
PříspěvekZaslal: 7.11.2022 , 22:32  Naposledy upravil rwoidig dne 8.11.2022 , 21:31, celkově upraveno 2 krát. Citovat  

Chyba P109A - nadměrné zředění oleje

Zdravím všechny zoufalé majitele vozu Honda CR-V III.gen rv.2007 - 2012 RE6 2.2 i-CTDi 4WD 103kW 140HP N22A2, kteří mají problémy s touto chybou. Dnes se mi ji povedlo odstranit pomocí diagnostického nástroje Thingdiag. Už jsem se zase viděl v servisu, ale nakonec se povedlo. Do konce týdne připojím obrázkový návod, jak na to. Snad tím někomu pomohu.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2 H+ body: 0  
rwoidig je teď offline  rwoidig
0
PříspěvekZaslal: 8.11.2022 , 21:26   Citovat  

Chyba P109A - nadměrné zředění oleje

Jak jsem slíbil, zveřejňuji návod, podle kterého se mi povedlo s touto chybou definitivně zatočit.

Nejprve je nutné provést výměnu oleje a všeho s tím spojeného. Pak odstranit chybu P109A dle přiloženého návodu. Pak provést nouzovou stacionární regeneraci DPF. To diagnostika, použitá v návodu, zvládne také.

Prosím, neberte to jako reklamu produktu nebo softwaru, jen se snažím pomoci ostatním dostupnými prostředky a bez nutnosti servisního zásahu.

Tak doufám, že svým bádáním a zkoušením usnadním život i někomu dalším. Velmi šťastný


Návod na odstranění chyby P109A.pdf
 Komentář:

stáhnout/zobrazit
 Soubor:  Návod na odstranění chyby P109A.pdf
 Velikost:  1.15 MB
 Staženo:  280 krát

   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2 H+ body: 0  
VojcekH je teď offline  VojcekH
0
PříspěvekZaslal: 1.6.2023 , 17:25   Citovat  

Měl jsem tam také chybu P109A po vyčištění DPF, pak se udělala adaptace a následná regenerace a vše ok. Teda až po více regenerací byl lehce zakarbonovaný motor
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2 H+ body: 0  

  Obsah fóra Honda-club.cz   
Honda Crv 2.2 icdti 2008 Problem Dpf
Fórum: Motor, ECU, spojka a převodovka
2
Pomohlo ti toto téma?   
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Jdi na stránku Předchozí  1, 2 
Zaslat odpověď



 Časy uváděny v GMT + 1 hodina  
    
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžete k příspěvkům připojovat soubory
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Nemůžete moderovat Vaše témata v tomto fóru.



Board Security

(104174 útoků)
::  www.honda-club.cz  :: Témata RSS TOPlist

[ Čas: 0.0996s ][ Dotazy: 73 (0.0157s) ][ GZIP on - Debug on ]