Rozšířené hledání} Informace o členství Kontaktní informace Seznam uživatelů Kalendář Spřátelené weby Honda-club.cz Přihlásit se k emailu
[1]
Linka Uživatelské skupiny Linka Galerie avatarů Linka Kdo je online Linka
Linka Jak se stát členem klubu Linka Stáhnout stanovy sdružení Linka Výhody pro členy klubu Linka
  Obsah fóra Honda-club.cz   
K24Z3 spotřeba oleje
Fórum: Motor, ECU, spojka a převodovka
0
Pomohlo ti toto téma?   
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Zaslat odpověď



  Strana 1 z 1
Semprom je teď offline  Semprom
0
PříspěvekZaslal: 23.9.2023 , 16:48   Citovat  

Ahoj Honda , zajímali by mě vaše zkušenosti se spotřebou oleje u K24Z3, zkrátka co je ještě taková "přijatelná norma" a co už začíná být problém. Můj motor má 131k km a vychází to tak 1l oleje na +-2k km max, spíš o něco míň, dávám 5W-30 a měním buď jednou za rok a nebo za 10k km. Jde mi o to jestli to je prostě standard a vzít to jako fakt a nebo jestli by pomohlo přetěsnění pístních kroužků. Navíc mi přijde že si to olej vezme "nárazově" z ničeho nic. Příklad, před měsícem před cestou do olomouce, po dálnici, (+-130km jedna cesta) jsem dolil na horní risku a po příjezdu zpět domů (+-250km - cesty okolo olomouce) byl olej mezi ryskami tak na 80%, motor jsem skoro do omezovače za tu cestu vytočil tak 4,5x když jsem se napojoval na dálnici a případě přejžíděl. potom jsem celý měsíc jezdil většinou jenom šouračky do práce a dom (20km tam i zpět) a občas nějaká ta zajížďka max 30km. Motor na těchto cestách do práce a dom nehoním. Tímto způsobem jsem mohl za ten měsíc najezdit tak 600-700km. Teďka jsem ovšem jel opět delší cestu do Tábora. Před výjezdem bylo mezi ryskami asi 60%, což se mi zdálo v pohodě vzhledem k délce cesty (+-110km tam), tudíž jsem nedolíval. Druhý den v Táboře před odjezdem jsem to schválně kontroloval, ale protože auto stálo lehce z kopce předkem dolů, tak hladina oleje vyšla +-stejně. Ovšem po asi 30km na cestě domů se na palubovce rozsvítilo upozornění na nízký stav oleje, přičemž jsem motor vytočil 1-2 a to jenom po 6k. Po zastavení byla hladina na spodní rysce. Což mě u toho udivuje nejvíce. Kdyby to žralo olej nějakým předvídatelným způsobem, tak mě to nesere tak, jako když ho to najednou vyžere půlku na 30km a přičemž tu první půlku to sežralo na 1k km. Tudíž opět, by mě velice zajímali vaše zkušenosti s touto problematikou. Osobně mi zatím pořád vychází líp koupit jednou za rok 5l oleje za 2k než to nechat za 50-70k celý přetěsnit a doufat že to pomůže.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 7 H+ body: 0  
skyline je teď offline  skyline
3 háčka
0
PříspěvekZaslal: 23.9.2023 , 17:20   Citovat  

Mě žral A8G cca 1 litr na 10k km, když jsem pak jezdil delší trasy, tak i míň. Dolívat litr každé 2k km by mě asi hráblo. Ale chápu, že náklady na opravu budou vysoké, já bych to prodal Velmi šťastný
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 1968 H+ body: -17  
Hellborn je teď offline  Hellborn
5 háček
Členství: Žádné
0
PříspěvekZaslal: 23.9.2023 , 18:34   Citovat  

Mně K24 v A7g do 171tis. km nebrala mezi výměnami (7tis.km) nic viditelného (olej 0w40), další majitel mi psal, že při 250tis.km si mezi výměnami, které dal na 10tis.km, vezme tak 0.5-1l...
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 24353 H+ body: 69 2016 Civic i-VTEC  
jakubM je teď offline  jakubM
3 háčka
0
PříspěvekZaslal: 27.9.2023 , 10:11   Citovat  

K24Z3 mi žere tak 0,5l na 1500-2000km. Auto jsem koupil, když mělo najeto 100tis - teď mám 222tis a spotřeba oleje je stále stejná. Lil jsem tam 5W-40, nyní 5W-30 a žádný rozdíl.
Žlutá kontrolka na displeji se mi rizsvítí, když je hladina oleje přesně mezi min/max.
Motor je hezky čistý, nezakarbonovaný, měním po 10tis km, obvykle i s výplachem. Uvažuju, že při další výměně použiji do nového oleje přípravek BG 107 RF-7 Oil Treatment nebo TEC2000 Oil booster.

Ale jinak to řešit nehodlám, auto nijak viditelně nehulí, prostě dolévám Úsměv
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 1966 H+ body: 3 2008 Accord  
Semprom je teď offline  Semprom
0
PříspěvekZaslal: 27.9.2023 , 14:54   Citovat  

jakubM napsal:
K24Z3 mi žere tak 0,5l na 1500-2000km. Auto jsem koupil, když mělo najeto 100tis - teď mám 222tis a spotřeba oleje je stále stejná. Lil jsem tam 5W-40, nyní 5W-30 a žádný rozdíl.
Žlutá kontrolka na displeji se mi rizsvítí, když je hladina oleje přesně mezi min/max.
Motor je hezky čistý, nezakarbonovaný, měním po 10tis km, obvykle i s výplachem. Uvažuju, že při další výměně použiji do nového oleje přípravek BG 107 RF-7 Oil Treatment nebo TEC2000 Oil booster.

Ale jinak to řešit nehodlám, auto nijak viditelně nehulí, prostě dolévám Úsměv


no mě se kontrolka žlutá (myslím pouze "i", nemyslím červenou olejničku na palubovce) rozsvití když je to přesně na min, z čehož mám vždycky trošku micro infarkt když se to stane, hlavně v zimně, když to pípne i kvůli nižší teplotě tak už to ve mě cuká, že je to zase olej Velmi šťastný
proplach dělám taky, a nad nějakým aditivem jsem taky přemýšlel, ale zase nevím jestli by to neomezovalo nějak VTC, VTEC atd, když je to řízený přes tlak oleje, tak aby to aditivum nedělalo nějakou neplechu v tom, pokud to nějak výrazněji mění vlatnosti oleje, viskozitu nebo tak. Jinak asi taky budu jenom dolívat pokud to se to bude držet takle. Přece jenom toho za rok zase tolik nenajezdím a jestli jednou do roka koupím bandasku oleje za 2k, tak pořád finančně lepší než nechat dávat pístní kroužky (za předpokladu že to je tím) a nechat kvůli tomu rozdělávat celej motor a to už by se musela přebrousit i hlava udělat rozvody atd, když už by to bylo rozdělaný, a ani nevědět jestli to bude fungovat, nebo jestli se to zase nevrátí.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 7 H+ body: 0  
Akouš je teď offline  Akouš
0
PříspěvekZaslal: 28.9.2023 , 18:37   Citovat  

Čističem aplikovaným do oleje podle návodu před vypuštěním se sice lehce viskozita oleje změní, nicméně motoru to vadit nebude. A ani nemůže protože ten motor může mazat jakýkoliv olej od 0w20 do 10w50 nebo 15w40. S rozdílnou viskozitou, a pořád to bude fungovat....
Druhá věc je jestli by ten čistič nějak pomohl....
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 12 H+ body: 0  
Roman H je teď offline  Roman H
0
PříspěvekZaslal: 11.10.2023 , 19:34   Citovat  

Už se to dříve řešilo.K24Z3 vždy nějaký olej spotřebuje.Je potřeba ale rozlišit:

1.Spotřeba oleje je přirozenou vlastností K24Z3.Pohybuje se podle jízdního stylu od 1l/10tis.km až k 1l/5tis.km. Spotřeba oleje je podle mých zkušeností větší, než u K24A3.Příčinou bude zřejmě větší tolerance mezi stěnou válce a pístním kroužkem za účelem snížení tření (spotřeba, emise …)

2.Pokud se spotřeba oleje zvětšuje,pak se jedná pravděpodobně o selhání pístních kroužků v důsledku jejich „zapečení“.
Že se nejedná o okrajový problém svědčí, že v USA prováděli výměnu pístních kroužků při zvýšené spotřebě oleje v rámci záruky.Jako příčinu uvádějí hrubou akceleraci při studeném motoru.

Otázka specifikace oleje je zřejmě přeceňována,Příčinu je vhodné hledat v prodlužování intervalu výměny oleje při provozu „za ztížených podmínek“,časné studené starty,jízdy na krátkou vzdálenost zvláště v zimě, časté podtáčení motoru,nekvalitní palivo.Typický příklad provozu-pravidelná jízda do a z práce na krátkou vzdálenost v kolonách při dopravní špičce zvláště v zimě,RPM pod 2 tis. i-VTEC má zkrátka raději provoz ve vyšších otáčkách po předchozím zahřátí motoru(+kvalitní olej a aditivovaný benzín).

Překvapila mě kalkulace 50-70 tis. za přetěsnění.Přesně si to nepamatuji,ale měl jsem informaci, že servis za výměnu kroužků účtuje cca 10 – 11 normohodin + materiál (pístní kroužky+ těsnění hlavy) + přerovnání hlavy motoru + nové náplně. Servis také provádí úpravu software ECU.[b]
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 1 H+ body: 0  
Semprom je teď offline  Semprom
0
PříspěvekZaslal: 16.10.2023 , 16:56   Citovat  

Je pravda, že když je to studený tak to akceleruje jinak, nejde to tak zlehka a ani mi to nepřijde tak svižný.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 7 H+ body: 0  
Akouš je teď offline  Akouš
0
PříspěvekZaslal: 22.11.2023 , 13:47   Citovat  

Když je to studený tak by se na to šlapat nemělo. A to že voda vyleze na 80 ještě neznamená prohřátý motor. A prohřát motor - a olej - je někdy i 15 km.
Trošku vyšší ochranu ne zcela ohřátého motoru pak nabídnou oleje s obsahem boru, více zinkem anebo pak s esterovou či nano složkou. Ovšem ani to neznamená že lze bez rizika možných brzkých problémů točit motor do červenýho prvních 10 km.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 12 H+ body: 0  
SpaceMan je teď offline  SpaceMan
4 háčka
Členství: Žádné
0
PříspěvekZaslal: 23.11.2023 , 23:59   Citovat  

Ahoj,
jsem trochu překvapen, že Ti tu nikdo nedoporučil vcelku jednoduché nenáročné řešení. Změř si komprese na válcích.

Tím za
1) zjistíš skutečný stav opotřebení motoru
2) pokud bude tlak na všech válcích stejný, pak se můžeš rozhodovat co dál. Normální zdravý K24Z3 (pokud jsem našel správně) by měl mít tlaky mezi 11,7 BAR až 13,8 BAR (170 až 200PSI)
3) pokud bude tlak na nějakém válci bude viditelný rozdíl tlaku oproti ostatním válcům, tak víš jaký problém budeš řešit.

Jinak u Hondy nevím (moje Bčko olej nepapá), ale u Bavora a jejich kouzelné řady M54Bxx byla norma z výroby 1l oleje na 1000 km... Ble
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 3320 H+ body: 7 1994 CR-X DelSol  
Hellborn je teď offline  Hellborn
5 háček
Členství: Žádné
0
PříspěvekZaslal: 24.11.2023 , 7:32   Citovat  

Spaceman: Litr na tisíc je u Hondy (a dalších výrobců) taky...
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 24353 H+ body: 69 2016 Civic i-VTEC  
Becky je teď offline  Becky
4 háčka
Členství: Žádné
0
PříspěvekZaslal: 24.11.2023 , 8:35   Citovat  

SpaceMan napsal:
Ahoj,
jsem trochu překvapen, že Ti tu nikdo nedoporučil vcelku jednoduché nenáročné řešení. Změř si komprese na válcích.

Tím za
1) zjistíš skutečný stav opotřebení motoru
2) pokud bude tlak na všech válcích stejný, pak se můžeš rozhodovat co dál. Normální zdravý K24Z3 (pokud jsem našel správně) by měl mít tlaky mezi 11,7 BAR až 13,8 BAR (170 až 200PSI)
3) pokud bude tlak na nějakém válci bude viditelný rozdíl tlaku oproti ostatním válcům, tak víš jaký problém budeš řešit.

Jinak u Hondy nevím (moje Bčko olej nepapá), ale u Bavora a jejich kouzelné řady M54Bxx byla norma z výroby 1l oleje na 1000 km... Ble


Změřením tlaků motoru nezjistíš příčinu spotřeby oleje. Často bývají zapečené nebo unavené stírací kroužky které při měření tlaků nepoznáš. Takže i motor co má výtečné tlaky může žrát olej o stošest.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 4503 H+ body: 42 1999 Civic VTEC  
SpaceMan je teď offline  SpaceMan
4 háčka
Členství: Žádné
0
PříspěvekZaslal: 14.12.2023 , 11:28   Citovat  

Becky napsal:
Změřením tlaků motoru nezjistíš příčinu spotřeby oleje. Často bývají zapečené nebo unavené stírací kroužky které při měření tlaků nepoznáš. Takže i motor co má výtečné tlaky může žrát olej o stošest.


Ahoj, tak jistě. Měření tlaků valců není všespásné, ale jako základní "levná" diagnostika mi to přijde efektivní... Nebo se pletu? Rád se přiučím Mrk
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 3320 H+ body: 7 1994 CR-X DelSol  
FastCivic je teď offline  FastCivic
5 háček
Členství: Žádné
0
PříspěvekZaslal: 14.12.2023 , 21:25   Citovat  

SpaceMan napsal:
Ahoj, tak jistě. Měření tlaků valců není všespásné, ale jako základní "levná" diagnostika mi to přijde efektivní... Nebo se pletu? Rád se přiučím Mrk

Je to tak jak píše Becky. Motor může žrát litr oleje na sto kilometrů a tlaky budou lepší než u nového motoru.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 10237 H+ body: 28 1989 Civic  

  Obsah fóra Honda-club.cz   
K24Z3 spotřeba oleje
Fórum: Motor, ECU, spojka a převodovka
0
Pomohlo ti toto téma?   
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Zaslat odpověď



 Časy uváděny v GMT + 1 hodina  
    
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžete k příspěvkům připojovat soubory
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Nemůžete moderovat Vaše témata v tomto fóru.



Board Security

(104174 útoků)
::  www.honda-club.cz  :: Témata RSS TOPlist

[ Čas: 0.1086s ][ Dotazy: 87 (0.0148s) ][ GZIP on - Debug on ]