Rozšířené hledání} Informace o členství Kontaktní informace Seznam uživatelů Kalendář Spřátelené weby Honda-club.cz Přihlásit se k emailu
[2]
Linka Uživatelské skupiny Linka Galerie avatarů Linka Kdo je online Linka
Linka Jak se stát členem klubu Linka Stáhnout stanovy sdružení Linka Výhody pro členy klubu Linka
  Obsah fóra Honda-club.cz   
Civic 11G
Fórum: Pokec o autech
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 
Zaslat odpověď



  Strana 13 z 13
xenon04 je teď offline  xenon04
4 háčka
Členství: Silver
PříspěvekZaslal: 21.7.2024 , 9:39   Citovat  

já jí mám spuštěnou už od prosince, jen civica začali podporovat až od tohohle měsíce a to ještě s problémy...
nejsem v dosahu auta, přes BT jsou ještě další možnosti, jako stahování oken
jen to nerozeznává střešní okno
bohužel nejde dálkový start, tím pádem nejde zapínat klima/topení Smutný

   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2089 2023 Civic  
asahi. je teď offline  asahi.
PříspěvekZaslal: 30.7.2024 , 8:52   Citovat  

Jak jste zajizdeli novej motor hybrida, kdyz si otacky motoru sefuje auto samo? Nebo ma Honda nejaky nastaveni, ze do urciteho poctu km nepodtaci a nevytaci motor a pak s vetsim najezdem navysuje rozsah?
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 11  
anunaki je teď offline  anunaki
2 háčka
PříspěvekZaslal: 30.7.2024 , 13:08   Citovat  

Možná tam má Honda integrovanou funkci, že po dobu záběhu omezí otáčky motoru. To by měl říct dealer.
Každopádně ovlivnit to můžeš tím, že prvních pár tisíc km budeš jezdit v eco módu a plynový pedál budeš ovládat s citem, jako kdyby to bylo tvoje auto v záběhu. Velmi šťastný

asahi. napsal:
Jak jste zajizdeli novej motor hybrida, kdyz si otacky motoru sefuje auto samo? Nebo ma Honda nejaky nastaveni, ze do urciteho poctu km nepodtaci a nevytaci motor a pak s vetsim najezdem navysuje rozsah?
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 802 2014 Civic i-VTEC  
Pete je teď offline  Pete
PříspěvekZaslal: 23.11.2024 , 11:40   Citovat  

Ahoj všem,

přemýšlím nad pořízením hybridního Civica. Líbí se mi, jel jsem v něm a pro mě pecka. Pořád tam mám ale nějaké nejasnosti a motám se dokola Úsměv Tak bych to rád tady s Vámi probral, třeba mi pomůžete v rozhodování.

První a zásadní věc: Nepořizuji vozidlo na 3 roky. Tím pádem přemýšlím dopředu a říkám si, co se stane za pár let, až začne stávkovat baterie. Kdyby cena nové byla třeba kolem 50.000 Kč, neřešil bych to. Ale 250tis? Co se s těmi auty pak bude dít? Budou mít najeto klidně pár tisíc Km, ale nikdo po nich nesáhne. Budou v podstatě neprodejné nebo nepoužitelné bez nesmyslné investice do nové baterie.

A druhá: jak to vidíte s používáním na krátké trasy po městě? Resp. netrpí ten spalovací motor ještě víc, jak u nehybridů, jelikož si běží po svém, několikrát zhasne, běží si v podstatě na volnoběh, tudíž se ani nestihne dostat do provozní teploty...Navíc, alespoň pocitově, mi přišlo, že nástup topení teď v zimě nebyl bůh ví jak přesvědčivý. Alespoň oproti staré 1.8 8g.

Jaký máte Vy pohled na výše uvedené?
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 17  
skyline je teď offline  skyline
3 háčka
PříspěvekZaslal: 24.11.2024 , 20:20   Citovat  

Pete: cena baterky do Civiku je fakt 250k? Vždyť je to baterečka jen o málo větší než běžná startovací baterka, za 250k bych si myslel, že je něco v menším uhláku, kde je ale baterka 40x taková než v hybridu. Co si pamatuju, tak když byla doba hejtů na prvního Priuse, tak se vyšilovalo kvůli ceně okolo 100k, takže nechápu, kde by se dnes vzalo čtvrt mega...? Neříkám, že to tak není, ale nedává mi to smysl a pokud to za tolik Honda prodává, tak je to naprostý úlet.

Edit: baterka do RAV4 vč. výměny okolo 3500 USD, prý to jde repasované i levněji a (protože je to info z USA), tak to jde i o dost dráž, víc než u nás tam záleží na tom, kam s tím přijedeš. Tedy je to docela rána, na to, že je to malé, ale určitě to není likvidační, byť by se mi samozřejmě u ojetého auta 80k za výměnu dávat nechtělo. Pro majitele ropáků je to ale normální cena, trojboj vstřiky-turbo-setrvačník obvykle stojí podobně. Pro majitele slušných benzíňáků je to samozřejmě dost, protože na takové zbytečné výdaje nejsme zvyklý, za to bych měl v C8G dva-tři motory a kamarád za to měl 5.7 V8 do Challengeru Velmi šťastný
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 1988  
Pete je teď offline  Pete
PříspěvekZaslal: 25.11.2024 , 8:00   Citovat  

Skyline: konkrétně 237.000 s DPH Tak to valím bulvy A do starého 8G IMA je to 85.000 Kč.
A u Hondy je známo, že ač cena daného modelu padá, ceny dílu se dolů nehnou. Naopak zmatenej
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 17  
skyline je teď offline  skyline
3 háčka
PříspěvekZaslal: 25.11.2024 , 11:28   Citovat  

Pete: tak to je slušná zlodějina, holt na něčem vydělávat musí. Současně ale určitě půjde sehnat něco repasovaného, případně z aliexpresu Velmi šťastný

Každopádně kdybych to kupoval na 10 let, tak to neřeším, kdo ví, co za 10 let bude a spekulovat na cenu ojetiny je úplně mimo strategie. Třeba C10G jsem jednu dobu mohl prodat za de facto cenu, za jakou jsem to koupil, kdo mohl předvídat covid games, Putina a jejich důsledky? Naopak kdo si koupil "dýzl, co si drží cenu" a dnes s ním v Německu může tak akorát jezdit po poli, protože do centra města se s tím nedostane, ten mohl tak akorát splakat nad výdělkem. A předpokládám, že nás čeká spís divočejší než klidnější doba, tedy žádná sázka na jistotu neexistuje, podělat se může cokoliv jakkoliv. Koupíš benzín a za 5 let zacvakáš ročně dvacítku za "ekofašounskou daň", třeba - pak by bylo lepší měnit v RAVce za 80k baterku než tohle. Ale taky se to stát nemusí. Nebo koupíš uhlák a za 5 let zjistíš, že s tím nikam nedojedeš a nikdo to nechce, protože v mezičase se podařilo rozchodit SSB a tyhle starý dvoutunový krámy s baterkou na 80% životnosti a úchylnou dobou nabíjení stojí pár šlupek.

Prostě, žádná jistota není, ale dobré vědět, jak se Honda chová ke svým zákazníkům, touto optikou by 75 kWh baterka do Tesly měla stát 17M (!!). Přitom zrovna do té trojky stojí baterka okolo 250-300k (nevím, jestli malá nebo velká), takže Honda si účtuje jenom asi 75x a to je fér (přesněji, pokud by cena u Tesly byla 300k a bylo by to za tu menší baterku, tak za 1 kWh si účtuje asi 5200 Kč, zatímco Honda asi 225k, tedy jen 43 násobek). Jasně, není to jen o velikosti, ale i o konstrukci atd., ale 250k je naprosto nehorázná a neokecatelná cena. No, majitelé se tedy možná ještě budou divit, ale jak píšu výš, ono je taky klidně možné, že za 10 let to bude úplně jinde z mnoha různých důvodů.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 1988  
DOHCVTEC je teď offline  DOHCVTEC
4 háčka
PříspěvekZaslal: 17.12.2024 , 14:27   Citovat  

Pete napsal:
Skyline: konkrétně 237.000 s DPH Tak to valím bulvy A do starého 8G IMA je to 85.000 Kč.
A u Hondy je známo, že ač cena daného modelu padá, ceny dílu se dolů nehnou. Naopak zmatenej


riesite nezmysli ako obycajne , skor sa ti rozpadne auto nez ta baterka bude KO a dovtedy uz nebude tolko stat alebo ju bude vediet repasovat kazdy servis na baterky ...
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 4942 2003 Accord Aerodeck  
Pete je teď offline  Pete
PříspěvekZaslal: 18.12.2024 , 14:45   Citovat  

DOHCVTEC: Tak to Tě asi vyvedu z omylu Úsměv V rodině máme již zmíněné 8G v hybridu, rv. 2008. V perfektním stavu, bez koroze, najeto nějakých 150tis. A co myslíš, že byl jediný problém za ty roky? Baterka KO po 12ti letech. A myslíš, že zlevnila? Kdepaaak, naopak OK Navíc, tam to auto ještě alespoň jelo, ale už odmítalo startovat a každou chvíli poruchový kod. U nových hybridů prostě nepojedeš vůbec.
A podívej se na dnešní vozový park, jaké je průměrné stáří vozidel převážné většiny uživatelů zde na foru Mrk
Koukám máš názor, jako Honda samotná, když uvádí, že baterie v hybridech v podstatě vydrží životnost zbytku vozidla Velmi šťastný

Takže si úplně nemyslím, že to jsou nesmysly. Řekneme si to za pár let... Cool
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 17  
anunaki je teď offline  anunaki
2 háčka
PříspěvekZaslal: 19.12.2024 , 14:24   Citovat  

Taky té životnosti baterie nevěřím. A defacto když baterka začne ztrácet rok od roku kapacitu, tak spotřeba začne postupně růst. Nechávat si dýl hybrida je asi blbost a chce to střelit, když to tak nějak funguje. Kolik dává Honda na baterku, 5 let? Jo, kdyby to bylo 15 let, to by byla jiná. Vadí mi, že mi Honda nedá na výběr. Ať si nabízejí hybridy, ale ať mám možnost volby klasického spalováku. Jak to že Mazda prodává spalováky, dokonce teď dává do Mazdy 3 a CX30 motor 2.5 litru a to s manuálem? Jasně, cena CX30 je v podstatě na úrovnu hybridní Hondy HRV. Ale ta možnost pořád existuje. Jako Civic Tourer slouží, ale nevím, jestli ho úplně dojet nebo ho střelit ještě za slušnou cenu a koupit novou Mazdu. Doba, kdy prodej spalováků bude zakázaný, se blíží...

Pete napsal:
DOHCVTEC: Tak to Tě asi vyvedu z omylu Úsměv V rodině máme již zmíněné 8G v hybridu, rv. 2008. V perfektním stavu, bez koroze, najeto nějakých 150tis. A co myslíš, že byl jediný problém za ty roky? Baterka KO po 12ti letech. A myslíš, že zlevnila? Kdepaaak, naopak OK Navíc, tam to auto ještě alespoň jelo, ale už odmítalo startovat a každou chvíli poruchový kod. U nových hybridů prostě nepojedeš vůbec.
A podívej se na dnešní vozový park, jaké je průměrné stáří vozidel převážné většiny uživatelů zde na foru Mrk
Koukám máš názor, jako Honda samotná, když uvádí, že baterie v hybridech v podstatě vydrží životnost zbytku vozidla Velmi šťastný

Takže si úplně nemyslím, že to jsou nesmysly. Řekneme si to za pár let... Cool
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 802 2014 Civic i-VTEC  
DOHCVTEC je teď offline  DOHCVTEC
4 háčka
PříspěvekZaslal: 19.12.2024 , 18:31   Citovat  

anunaki napsal:
Taky té životnosti baterie nevěřím. A defacto když baterka začne ztrácet rok od roku kapacitu, tak spotřeba začne postupně růst. Nechávat si dýl hybrida je asi blbost a chce to střelit, když to tak nějak funguje. Kolik dává Honda na baterku, 5 let? Jo, kdyby to bylo 15 let, to by byla jiná. Vadí mi, že mi Honda nedá na výběr. Ať si nabízejí hybridy, ale ať mám možnost volby klasického spalováku. Jak to že Mazda prodává spalováky, dokonce teď dává do Mazdy 3 a CX30 motor 2.5 litru a to s manuálem? Jasně, cena CX30 je v podstatě na úrovnu hybridní Hondy HRV. Ale ta možnost pořád existuje. Jako Civic Tourer slouží, ale nevím, jestli ho úplně dojet nebo ho střelit ještě za slušnou cenu a koupit novou Mazdu. Doba, kdy prodej spalováků bude zakázaný, se blíží...



obaja tarate hovadiny , skoda rozpisovat preco ked ani netusite ze nepouzivana baterka proste degraduje a treba ju vediet pouzivat tak ako vsetko ale ked hlupak kupi cokolvek tak to pokazi raz dva a bude plakat ako je to zle ,rada pre vas nedristat o niecom ocompoznate nic len nareky .. a kupte si hnujdaja ..
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 4942 2003 Accord Aerodeck  
anunaki je teď offline  anunaki
2 háčka
PříspěvekZaslal: 20.12.2024 , 7:00   Citovat  

DOHCVTEC napsal:
obaja tarate hovadiny , skoda rozpisovat preco ked ani netusite ze nepouzivana baterka proste degraduje a treba ju vediet pouzivat tak ako vsetko ale ked hlupak kupi cokolvek tak to pokazi raz dva a bude plakat ako je to zle ,rada pre vas nedristat o niecom ocompoznate nic len nareky .. a kupte si hnujdaja ..


pořádnej výtlem No jasně, to víš že jo. Je to tam. Když jsem se ptal u dealera, kolik vydrží ta baterie, tak hrdě prohlásil, že je projektovaná na životnost auta. Když jsem se teda zeptal, kolik je ta životnost auta, tak se začal kroutit a pak z něj vypadlo, že kolem 250 tkm. Takže z toho vyplývá, že po dvanácti letech může jít baterka klidně do kytek, při ročním nájezdu 20tkm. Pokud by nová baterie stála desítky tisíc korun, tak proč ne. Ale navzdory její směšně malé kapacitě stojí ranec, jak sám dobře víš. Takže si klidně dál sni ten Hondí hybridní sen. Mimochodem spočítal jsem si, že ušetřené peníze na palivu by ani nepokryly cenu nové baterie. HaHaaa PS: Kdybych chtěl hybrida, šel bych z několika důvodů do Toyoty.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 802 2014 Civic i-VTEC  
DOHCVTEC je teď offline  DOHCVTEC
4 háčka
PříspěvekZaslal: 20.12.2024 , 13:06   Citovat  

anunaki napsal:
pořádnej výtlem No jasně, to víš že jo. Je to tam. Když jsem se ptal u dealera, kolik vydrží ta baterie, tak hrdě prohlásil, že je projektovaná na životnost auta. Když jsem se teda zeptal, kolik je ta životnost auta, tak se začal kroutit a pak z něj vypadlo, že kolem 250 tkm. Takže z toho vyplývá, že po dvanácti letech může jít baterka klidně do kytek, při ročním nájezdu 20tkm. Pokud by nová baterie stála desítky tisíc korun, tak proč ne. Ale navzdory její směšně malé kapacitě stojí ranec, jak sám dobře víš. Takže si klidně dál sni ten Hondí hybridní sen. Mimochodem spočítal jsem si, že ušetřené peníze na palivu by ani nepokryly cenu nové baterie. HaHaaa PS: Kdybych chtěl hybrida, šel bych z několika důvodů do Toyoty.


stale taras , jeden dyler ti nieco povedal tak uz vsetko vies , toyota hybrid je konstrukcne ovela horsi
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 4942 2003 Accord Aerodeck  
Theo2 je teď offline  Theo2
PříspěvekZaslal: 3.1.2025 , 13:05   Citovat  

Máúcta vespolek, vybírám nový (nebo lehce ojetý auto) a musím říct, že jak obcházím autosalony, tak mě většina současné produkce celkem zklamala. Až v salonu Hondy jsem zjistil, že existuje Civic 11 generace, když jsem byl ohlížet Hondu HR-V (jediný SUV, který se mi líbí). No co vám budu povídat, v podstatě je Civic 11 auto dle mých představ jak co se týká exteriéru, interiéru, motoru i podvozku - i když u dvou naposledy zmíněných položek čerpám z různých novinářských testů, kde pějí samou chválu.
V Civicu jsem zatím jen seděl, prostor mě mile překvapil (měřím 194 cm), snad jen nastupování je pro mě o něco horší, než v současným autě - jako by byl volant hodně nízko. Jakmile se usadím, prostor je ok. Co mě ale překvapilo, sedadlo spolujezdce není výškově nastavitelný. V salonu měli verzi sport, údajně v až nejvyšší verzi je u spolujezdce tato možnost, snad je tomu opravdu tak.
Ale teď asi hlavní dotaz na majitele - jak je to s výměnou oleje? Když mi dealer ukazoval auto, tak samozřejmě o motoru básnil, já se ale později dočetl, že je kvůli přímýmu vstřiku docela choulostivej na olej a interval je stanovenej na 10 tisíc km, při kratších cestách to může být i 5 tisíc km. Když jsem pak ještě volal dealerovi, abych si udělal představu o provozních nákladech, nebyl mi schopen říct jaký jsou reálný intervaly výměny oleje, ale těch 10 tisíc km aspoň nevyloučil. Když jsem se ptal, na kolik výměna oleje vyjde, tak mi řekl, že vůbec netuší, kolik by to mohlo být. Tak tam zrovna ulovil kolemjdoucího servisáka, prej to vyjde na 6 tisíc. Jezdím každodenně, ale většinou kratší trasy - 30 km do práce, 10 km na oběd, 30 km z práce, pěkně rozložený v čase, takže vždycky se studeným motorem. Představa, že utratím 1,20 /km jen za olej, mi přijde dost vysoká (pro srovnání, u současnýho auta mi to vychází asi na 0,10 /km, ale OK, není to autorizovanej servis).
Je tu někdo, kdo jezdí kratší trasy a má už nějaký zkušenosti ohledně intervalů + ceny za výměnu oleje?
Další z faktorů, kterej mi trochu háže vidle do představ o rozumné ekonomice provozu, je cena baterie. Ani v nejhorších představách jsem neuvažoval o takové ceně, blbý, že člověk ani nemůže odtušit životnost baterie, když tento systém běhá teprve necelých pět let - podle mě se to těžko může srovnávat s bateriemi předchozích hybridů. Kdyby na baterku dali aspoň delší záruku, ale takhle jsem teda dost na vážkách...
Někdo tady dřív psal, že u dieselu jsou taky vysoký náklady na servis - dvouhmota, turbo, vstřiky. Moje současný auto má najeto 330 tisíc a nic ze zmíněnýho jsem řešit nemusel, dokonce i výfuk a spojku mám původní (a to má 400 Nm a dostává celkem sodu), takže mám trochu deformovanej pohled na náklady za provoz a údržbu. Nenašel někdo víc informací o ceně a životnosti baterie, než je uvedeno v toto vláknu?
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 4  
Ivoč je teď offline  Ivoč
1 háčko
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 3.1.2025 , 22:18   Citovat  

Nemám sice C11g ale C10g, nicméně platí všeobecně a je to snad 1000 x omílané téma...přímovstřiky obecně nemají rády krátké trasy a netýká se to jen Civicu, ale všech a znáte nějaké auto s nepřímým vstřikem? Já ne, poslední byl v roce 2023 Hnuj Daj I30 s 1,5 motorem, který si koupila dcera na popojíždění z kopce na kopec v Praze. A jako Hondař jsem nemohl říct ani ň.
Takže za mě na krátké trasy buď elektromobil nebo si nechat stávající auto když jsou náklady tak malé, ale to asi nejsou, že ano?

Pokud se týká baterie tak Honda měla v hybridu už před 15 lety CRZko a Insight, které pořád jezdí a s baterií zřejmě problém nemají, o jedno jsem se před půl rokem zajímal a bylo v pohodě, nicméně otestovat starší baterii dokáží prý snad jen v Hondě.

A v neposlední řadě k oleji..je zcela normální měnit olej po 10 tis. km, ty kecy o long life olejích v minulosti vedly jen k problémům.
A v poslední řadě...kdo má na opici musí mít i na banány.

Takže vzhůru do toho, koupit Civika, pravidelně měnit olej, brát Natural98,nebo N95 bez biosložky na Eurooilu, a jednou za čas jej protáhnout na delší trasu(30km je snad už v pohodě)


Theo2 napsal:
Máúcta vespolek, vybírám nový (nebo lehce ojetý auto) a musím říct, že jak obcházím autosalony, tak mě většina současné produkce celkem zklamala. Až v salonu Hondy jsem zjistil, že existuje Civic 11 generace, když jsem byl ohlížet Hondu HR-V (jediný SUV, který se mi líbí). No co vám budu povídat, v podstatě je Civic 11 auto dle mých představ jak co se týká exteriéru, interiéru, motoru i podvozku - i když u dvou naposledy zmíněných položek čerpám z různých novinářských testů, kde pějí samou chválu.
V Civicu jsem zatím jen seděl, prostor mě mile překvapil (měřím 194 cm), snad jen nastupování je pro mě o něco horší, než v současným autě - jako by byl volant hodně nízko. Jakmile se usadím, prostor je ok. Co mě ale překvapilo, sedadlo spolujezdce není výškově nastavitelný. V salonu měli verzi sport, údajně v až nejvyšší verzi je u spolujezdce tato možnost, snad je tomu opravdu tak.
Ale teď asi hlavní dotaz na majitele - jak je to s výměnou oleje? Když mi dealer ukazoval auto, tak samozřejmě o motoru básnil, já se ale později dočetl, že je kvůli přímýmu vstřiku docela choulostivej na olej a interval je stanovenej na 10 tisíc km, při kratších cestách to může být i 5 tisíc km. Když jsem pak ještě volal dealerovi, abych si udělal představu o provozních nákladech, nebyl mi schopen říct jaký jsou reálný intervaly výměny oleje, ale těch 10 tisíc km aspoň nevyloučil. Když jsem se ptal, na kolik výměna oleje vyjde, tak mi řekl, že vůbec netuší, kolik by to mohlo být. Tak tam zrovna ulovil kolemjdoucího servisáka, prej to vyjde na 6 tisíc. Jezdím každodenně, ale většinou kratší trasy - 30 km do práce, 10 km na oběd, 30 km z práce, pěkně rozložený v čase, takže vždycky se studeným motorem. Představa, že utratím 1,20 /km jen za olej, mi přijde dost vysoká (pro srovnání, u současnýho auta mi to vychází asi na 0,10 /km, ale OK, není to autorizovanej servis).
Je tu někdo, kdo jezdí kratší trasy a má už nějaký zkušenosti ohledně intervalů + ceny za výměnu oleje?
Další z faktorů, kterej mi trochu háže vidle do představ o rozumné ekonomice provozu, je cena baterie. Ani v nejhorších představách jsem neuvažoval o takové ceně, blbý, že člověk ani nemůže odtušit životnost baterie, když tento systém běhá teprve necelých pět let - podle mě se to těžko může srovnávat s bateriemi předchozích hybridů. Kdyby na baterku dali aspoň delší záruku, ale takhle jsem teda dost na vážkách...
Někdo tady dřív psal, že u dieselu jsou taky vysoký náklady na servis - dvouhmota, turbo, vstřiky. Moje současný auto má najeto 330 tisíc a nic ze zmíněnýho jsem řešit nemusel, dokonce i výfuk a spojku mám původní (a to má 400 Nm a dostává celkem sodu), takže mám trochu deformovanej pohled na náklady za provoz a údržbu. Nenašel někdo víc informací o ceně a životnosti baterie, než je uvedeno v toto vláknu?
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 121 2021 Civic  
anunaki je teď offline  anunaki
2 háčka
PříspěvekZaslal: 5.1.2025 , 10:56   Citovat  

Interval 10tkm má Hodna nastavený na životnost motoru zcela správně. Při provozu v obtížných podmínkách se zkracuje. Podle manuálu se lejou 4 litry Honda 0W20 type 2.0 a ten mají třeba tady:
tudy odkaz

Poptej servis, jestli si můžeš dovést vlastní orig. olej. U Civica 9g, když jsem ještě jezdil v rámci záruky do autorizáku, jsem to tak dělal. Olej jsem si dovezl, olejový filtr Honda si dal servis. Za servisní prohlídku jsem platil cca 1600Kč.

Záruka na baterku je myslím 8 let v rámci programu Honda Quality. To není zas tak málo. Bude tam hodnota kapacity v procentech, pod kterou by baterka neměla klesnout.


Theo2 napsal:
Máúcta vespolek, vybírám nový (nebo lehce ojetý auto) a musím říct, že jak obcházím autosalony, tak mě většina současné produkce celkem zklamala. Až v salonu Hondy jsem zjistil, že existuje Civic 11 generace, když jsem byl ohlížet Hondu HR-V (jediný SUV, který se mi líbí). No co vám budu povídat, v podstatě je Civic 11 auto dle mých představ jak co se týká exteriéru, interiéru, motoru i podvozku - i když u dvou naposledy zmíněných položek čerpám z různých novinářských testů, kde pějí samou chválu.
V Civicu jsem zatím jen seděl, prostor mě mile překvapil (měřím 194 cm), snad jen nastupování je pro mě o něco horší, než v současným autě - jako by byl volant hodně nízko. Jakmile se usadím, prostor je ok. Co mě ale překvapilo, sedadlo spolujezdce není výškově nastavitelný. V salonu měli verzi sport, údajně v až nejvyšší verzi je u spolujezdce tato možnost, snad je tomu opravdu tak.
Ale teď asi hlavní dotaz na majitele - jak je to s výměnou oleje? Když mi dealer ukazoval auto, tak samozřejmě o motoru básnil, já se ale později dočetl, že je kvůli přímýmu vstřiku docela choulostivej na olej a interval je stanovenej na 10 tisíc km, při kratších cestách to může být i 5 tisíc km. Když jsem pak ještě volal dealerovi, abych si udělal představu o provozních nákladech, nebyl mi schopen říct jaký jsou reálný intervaly výměny oleje, ale těch 10 tisíc km aspoň nevyloučil. Když jsem se ptal, na kolik výměna oleje vyjde, tak mi řekl, že vůbec netuší, kolik by to mohlo být. Tak tam zrovna ulovil kolemjdoucího servisáka, prej to vyjde na 6 tisíc. Jezdím každodenně, ale většinou kratší trasy - 30 km do práce, 10 km na oběd, 30 km z práce, pěkně rozložený v čase, takže vždycky se studeným motorem. Představa, že utratím 1,20 /km jen za olej, mi přijde dost vysoká (pro srovnání, u současnýho auta mi to vychází asi na 0,10 /km, ale OK, není to autorizovanej servis).
Je tu někdo, kdo jezdí kratší trasy a má už nějaký zkušenosti ohledně intervalů + ceny za výměnu oleje?
Další z faktorů, kterej mi trochu háže vidle do představ o rozumné ekonomice provozu, je cena baterie. Ani v nejhorších představách jsem neuvažoval o takové ceně, blbý, že člověk ani nemůže odtušit životnost baterie, když tento systém běhá teprve necelých pět let - podle mě se to těžko může srovnávat s bateriemi předchozích hybridů. Kdyby na baterku dali aspoň delší záruku, ale takhle jsem teda dost na vážkách...
Někdo tady dřív psal, že u dieselu jsou taky vysoký náklady na servis - dvouhmota, turbo, vstřiky. Moje současný auto má najeto 330 tisíc a nic ze zmíněnýho jsem řešit nemusel, dokonce i výfuk a spojku mám původní (a to má 400 Nm a dostává celkem sodu), takže mám trochu deformovanej pohled na náklady za provoz a údržbu. Nenašel někdo víc informací o ceně a životnosti baterie, než je uvedeno v toto vláknu?
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 802 2014 Civic i-VTEC  
Theo2 je teď offline  Theo2
PříspěvekZaslal: 5.1.2025 , 16:11   Citovat  

Pokud bude servisní interval 10 tisíc km, nemám s tím problém. Ve svým mixu mám sice asi 2/3 krátkých tras kolem 30km, zbytek jsou ale delší trasy, s tím snad 4x ročně měnit olej nebudu.
Pokud by se záruka 8 let vztahovala i na baterii, případně kdyby se dala prodloužit jako třeba u Toyoty, byl by to jeden z podstatných faktorů.
Na banány mám, jen se mi opici nechce krmit kaviárem, to bych si pak pořídil jiný zvíře.
Jak budou trochu slušnější podmínky, půjdu Civica provětrat na zkušební jízdu, taky ještě vyzkouším novýho Priuse. Naštěstí mě čas netlačí a můžu v klidu střádat informace a zvažovat výběr. Díky za reakce.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 4  
jozef70 je teď offline  jozef70
PříspěvekZaslal: 6.1.2025 , 19:15   Citovat  

Ak nevadí, že po slovensky...
Interval pre výmenu oleja nie je pevný, auto si ho vypýta samo. Mne olej menili pri cca 13000 km, a aj to som bol vyzvaný na servis "B" (kontrola podvozka) a popri tom mi menili aj ten olej (servis "A"). Na SK som platil za servis A+B cca 320€. Jazdím často 4-6 km do práce. 10km by som za krátke ani nepovažoval.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 3  
Theo2 je teď offline  Theo2
PříspěvekZaslal: 7.1.2025 , 18:03   Citovat  

Proč by vadilo po slovensky? BTW můj nejoblíbenější podcast je Piatoček.
To se divím, že při takovým režimu si auto řeklo o výměnu tak pozdě, to máš 11g nebo nějakou předchozí generaci?
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 4  
jozef70 je teď offline  jozef70
PříspěvekZaslal: 8.1.2025 , 16:35   Citovat  

Ano, písal som o 11G Mrk. Aj keď to z toho predchádzajúceho príspevku možno tak nevyznelo, tak tie krátke trasy tvorili tak 10-15% toho nájazdu. Inak v tom boli celkom aj štreky. Napr. 4 dni po Alpách- cca 2000km, nejaké výlety a rôzne jazdy len tak pre zábavu bez cieľa, keďže to auto k tomu doslova vyzýva Úsměv


honda.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
honda.jpg, 769.89 kB
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 3  
Theo2 je teď offline  Theo2
PříspěvekZaslal: 8.1.2025 , 22:15   Citovat  

I tak je to zvláštní, že ses dostal přes deset tisíc. To byla zatím tvoje jediná výměna oleje? No to je jasný, když máš takový auto pro radost, že ho nenecháš moc zahálet.
Ta modrá Civicu sluší, prej je to naživo ještě hezčí, když to háže odlesky od modré až do fialova. Blbý je to, že v reálu jsem Civic 11 ještě nikdy nepotkal a dealer má v salonu jen bílou verzi (ta se mi taky moc líbí, ale ty perleťový laky mmnohem víc vyniknou venku než v pološeru showroomu) a předváděčku černou, v té IMHO ale Civic vypadá celkem unyle.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 4  
jozef70 je teď offline  jozef70
PříspěvekZaslal: 11.1.2025 , 13:50   Citovat  

Ano, bola to moja 1.výmena. Momentálne mám necelých 18tis km, tak uvidíme, kedy si vypýta ďalší servis. Na FB skupine "Honda Civic XI Polska" spomínali chlapi, že majú niektorí aj cez 20tis a ešte ich na 1.výmenu oleja nevolalo. Iní spomínali intervaly 16-20 tis. Neviem aký tam je algoritmus, ale budem dúfať, že to majú inžinieri z Hondy dobre naprogramované Úsměv. A na tú modrú farbu zatiaľ nikto nepovedal, že sa mu nepáči. Ale na farbu to nejazdí Úsměv
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 3  

  Obsah fóra Honda-club.cz   
Civic 11G
Fórum: Pokec o autech
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 
Zaslat odpověď



 Časy uváděny v GMT + 1 hodina  
    
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžete k příspěvkům připojovat soubory
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Nemůžete moderovat Vaše témata v tomto fóru.



Board Security

(104174 útoků)
::  www.honda-club.cz  :: Témata RSS TOPlist

[ Čas: 0.1870s ][ Dotazy: 121 (0.0483s) ][ GZIP on - Debug on ]