Rozšířené hledání} Informace o členství Kontaktní informace Seznam uživatelů Kalendář Spřátelené weby Honda-club.cz Přihlásit se k emailu
[2]
Linka Uživatelské skupiny Linka Galerie avatarů Linka Kdo je online Linka
Linka Jak se stát členem klubu Linka Stáhnout stanovy sdružení Linka Výhody pro členy klubu Linka
  Obsah fóra Honda-club.cz   
Budoucnost hybridních ojetin?
Fórum: Pokec o autech
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Zaslat odpověď



  Strana 1 z 1
Pete je teď offline  Pete
PříspěvekZaslal: 24.11.2024 , 13:09   Citovat  

Ahoj,

sice jsem to nakousnul u Civica XI, jelikož nad ním uvažuji. Ale ono se to týká hybridů obecně Úsměv

Hybridní pohony teď frčí, Honda je umí. O tom žádná.
Dnes 7.let stará a slušně jetá 10ka s 1.5 motorem je na trhu v pohodě nad 400tis.
Ale co se bude dít za dalších pár let s ojetým Hybridem? Je sice hezké, že Honda uvádí, že baterie zpravidla vydrží životnost vozidla, ale všichni víme, že je to hloupost Úsměv Když pominu ztrátu výkonu, zhoršenu spotřebu...ale když začne baterie stávkovat, nepojedete vůbec Úsměv Co pak?
Co budou pak lidi jako ojetiny pořizovat, když nové baterie stojí takovou ranu? 250tis? Jaký máte na to názor?
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 17  
renda4 je teď offline  renda4
1 háčko
PříspěvekZaslal: 24.11.2024 , 16:51   Citovat  

Uvidíme kde budou baterie za 7 let a možnost jejich repasu...
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 494 2024 Civic  
Loris Batacchi je teď offline  Loris Batacchi
PříspěvekZaslal: 24.11.2024 , 18:02   Citovat  

Pete napsal:
Ahoj,
Ale co se bude dít za dalších pár let s ojetým Hybridem? Je sice hezké, že Honda uvádí, že baterie zpravidla vydrží životnost vozidla, ale všichni víme, že je to hloupost Úsměv Když pominu ztrátu výkonu, zhoršenu spotřebu...ale když začne baterie stávkovat, nepojedete vůbec Úsměv Co pak?
Co budou pak lidi jako ojetiny pořizovat, když nové baterie stojí takovou ranu? 250tis? Jaký máte na to názor?

Odpověď je jasná , stačí se podívat na trh ojetých EV. Ceny padají o stovky tisíc ročně a to se stále bavíme o zánovních autech . Oprava v řádech statisíců bude samozřejmě znamenat konec auta. Klesající ceny ojetých EV budou srážet i ceny hybridů , protože mimo delšího dojezdu nenabízejí prakticky žádnou výhodu.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 75 2009 Accord Type-S  
Pete je teď offline  Pete
PříspěvekZaslal: 24.11.2024 , 19:50   Citovat  

Jenže přijde doba, kdy jiná volba nebude. Trh bude plný hybridů a ti, co nebudou mít na nový vůz, nebudou mít co kupovat... Je to ale opravdu hlavně o cenách těch baterii. Do diesel motorů stojí filtry pevných částic taky ranu. Ale pořád to není takový problém.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 17  
skyline je teď offline  skyline
3 háčka
PříspěvekZaslal: 24.11.2024 , 20:15   Citovat  

Baterka v hybridu nedostává zdaleka takovou sodu jako v uhláku, protože si ji elektronika díky benzíňáku může mnohem víc hýčkat a nehrozí zhůvěřilosti jako supercharging, který je největší nepřítel uhláku (ale současně největší tahák pro uživatele, kteří na to mají a kterým je fuk, co s tím bude za 10 let, protože auto mění po 3-5 letech).

Stačí se podívat třeba na RAV4 ze stejné doby - 2017-2020 se prodávají od 400k nahoru s nájezdem 150k a víc. Pokud chceš něco s rozumným nájezdem, třeba kolem 70k, jsi na 600k a víc za auto z roku 2018.

S tím, jak postupně auta mizí si myslím, že naopak hybridy budou cenu držet líp, protože jejich užitná hodnota nepůjde tolik do kytek (jako u uhláku - staré Leafy jsou prakticky neprodejné) a jak postupně žádné benzíňáky nebudou, tak se stanou novým "normálním" autem. Současně i v případě potřeby výměny baterky je to směšný náklad oproti uhlí, protože v C11G je 36 kg baterečka s kapacitou 1.05 kWh (v RAV4 je 1.6 kWh).

Další věc - hybridy už jsou prakticky na vrcholu svého vývoje, aktuální generace Hondy už je tam, kde byla Toyota před 5 lety a Toyota už se nemá moc kam posunout. Benzín s termální účinnosti 41% je na hranici fyzikálních možností, typ a kvalita baterky dělá minimální rozdíl - ani kdyby měl Civic 10 kg SSB, nic zásadního se s tím autem po užitné stránce nestane.

Oproti tomu uhláky stále prochází rapidním vývoje a starší auta - i velmi drahá a ve své době (jak to zní komicky, když se nebavíme o době před 50 lety, ale o době před 5 lety) velmi slušná auta jsou dnes šroty se zastaralým řízením všeho možného (např. běžně bez tepelného čerpadla, bez předehřevu baterky v zimě, takže to pak nabíjí katastrofálně atd.). Takže opět tím, jak si auto výrazně líp udrží svou původní užitnou hodnotu, tak i jeho cena bude klesat pomaleji.

Takže bych se toho nijak zvlášť nebál, zásadní bude nakonec stejně nejspíš legislativa, která může ceny ovlivnit víc než ojetost baterky. Pokud na to máš a nevadí ti moderní hnusy, co v tom jsou (hlavně pípání při "překročení rychlosti", tedy při 46-47 km na 50 nebo při 85-87 na 90 to snad ne ), tak si myslím, že je to dobrej kauf. Osobně bych ale hledal málo ojeté auto z roku 2022 nebo cca první půlky 2023, kde to ještě není. Šel bych do toho taky, líbí se mi, jak to jede (lepší podvozek a odhlučnění než C10G), ale brání tomu dvě věci: zaprvé logika výbav a zadruhé malá přidaná hodnota oproti C10G vzhledem k té šílené ceně, za kterou bych navíc neměl to, co bych chtěl (máme 10G Sport Plus, chceme např. premium audio a nechcem kůži, u 11G smolík).
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 1988  
Hellborn je teď offline  Hellborn
5 háček
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 25.11.2024 , 22:35   Citovat  

Mulder nedávno měnil baterky na Insightu 1g (tj z r. cca 1997)... Samozřejmě ne originál, ale z Číny a nebyly zas tak drahý...

Pokud bude auto jezdit, tak to bude v pohodě... Horší by to měl hybrid třeba u mě, kde by měl nájezd tak 10tis./rok...
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 24363 2016 Civic i-VTEC  
Pete je teď offline  Pete
PříspěvekZaslal: 26.11.2024 , 8:24   Citovat  

Hellborn: tak to já najedu ale to samé Úsměv
Jenže co vlastně bude vhodné na takové nájezdy a převážně kolem komína? Poslední Honda, pro kterou není takový režim problém, je Civic 9g v 1.8 Tak to valím bulvy (a CR-V 4g 2.0).
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 17  
83427 je teď offline  83427
4 háčka
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 28.11.2024 , 21:25   Citovat  

kolem komína je nejlepší Honda PCX Hihi
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2880  
Hellborn je teď offline  Hellborn
5 háček
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 28.11.2024 , 22:26   Citovat  

Pete napsal:
Hellborn: tak to já najedu ale to samé Úsměv
Jenže co vlastně bude vhodné na takové nájezdy a převážně kolem komína? Poslední Honda, pro kterou není takový režim problém, je Civic 9g v 1.8 Tak to valím bulvy (a CR-V 4g 2.0).


Proto mám ten Civic 9g 1.8 hned 2x a rodičům jsem sehnal to CR-V 4h 2.0...

Moje bývalá šéfová si chtěl koupit Ignis (její nájezd je tak 2-3tis. - jaro až podzim na chatu a zpět) a to jí prodejce (můj kamarád) vymlouval, že to bude už mild-hybrid a jemu to je teda jedno, ale za 2-3 roky jí bude prodávat tu malou baterku,co je pod sedačkama a stojí asi 30tis... Tak má poslední nehybrid Swifta, co tam měl jako salonovku...

S těm baterkama je holt potřeba jezdit, jinak podle mě budou víc degradovat...
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 24363 2016 Civic i-VTEC  

  Obsah fóra Honda-club.cz   
Budoucnost hybridních ojetin?
Fórum: Pokec o autech
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Zaslat odpověď



 Časy uváděny v GMT + 1 hodina  
    
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžete k příspěvkům připojovat soubory
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Nemůžete moderovat Vaše témata v tomto fóru.



Board Security

(104174 útoků)
::  www.honda-club.cz  :: Témata RSS TOPlist

[ Čas: 0.0891s ][ Dotazy: 67 (0.0164s) ][ GZIP on - Debug on ]