Rozšířené hledání} Informace o členství Kontaktní informace Seznam uživatelů Kalendář Spřátelené weby Honda-club.cz Přihlásit se k emailu
[1]
Linka Uživatelské skupiny Linka Galerie avatarů Linka Kdo je online Linka
Linka Jak se stát členem klubu Linka Stáhnout stanovy sdružení Linka Výhody pro členy klubu Linka
  Obsah fóra Honda-club.cz   
Vše o Honda Jazz 4g FL e:HEV (2023)
Fórum: Pokec o autech
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4 
Zaslat odpověď



  Strana 4 z 4
stani-stani je teď offline  stani-stani
1 háčko
PříspěvekZaslal: 9.4.2025 , 17:19   Citovat  

Tak reboot nepomohl.. Ten systém postavený na Androidu 8, se chová (v tomto směru) dost nevyzpytatelně.
Vyndal jsem ale ze šuplíku starý a už nepoužívaný Samsung A3 (2017) a tam BT funguje jak má. Úplně perfektně jako Telefon. Kupodivu jsem do něj doinstaloval i Android Auto, ale bohužel, hlásí to, že "zařízení není kompatibilní". Které ale nevím, zda ten mobil nebo Jazz. Velmi šťastný Se stydím
Zajímavé je, že má v sobě AVRCP i 1.6 (na rozdíl od mnohem mladší Mororoly, která má max. 1.5), a správně nastaven defaultní 1.4.

Spotřeba: jezdím a pořád mi to ukazuje plnou nádrž, kilometry dojezdu se moc nezměnily. Z toho usuzuji, že jezdím cca pod 4l (nebo tak nějak kolem těch 4l).
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 393  
anunaki je teď offline  anunaki
2 háčka
PříspěvekZaslal: 10.4.2025 , 6:44   Citovat  

Zajímavý. Zajímalo by mě, jak by to na Jazz vypadalo s novějšími Samsungy. Na Jazzclubu si na tenhle problém s párováním, co máš ty, někdo stěžuje?

Stejně by mě zajímalo, jak to ten palubní počítač počítá, když ukazuje dojezd vzhledem k aktuálnímu stavu nádrže vysoký (což odpovídá nízké průměrné spotřebě) a přitom ukazuje vysokou průměrnou spotřebu. Tohle se na Jazzclubu neřeší?
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 825 2014 Civic i-VTEC  
stani-stani je teď offline  stani-stani
1 háčko
PříspěvekZaslal: 11.4.2025 , 10:11   Citovat  

Tak už jsem na 6,3 Velmi šťastný Ble Stále plná nádrž, stále dojezd přes 900km. Jediné co mě ještě teď zaráží je, že bateriie je pořád na půlce...

Budu nyní zkoušet jiný mobil (Samsung), tak uvidím.

Co se asistentů týče: jsem s nimi tak nějak srozuměn, jediná věc mě vysloveně vadí a štve: "speed alarm" - ten otravný zvuk o překročení rychlosti. Nejde to nijak vypnout ani zeslabit - chtěl jsem to dát na minimum nebo 0, ale pod +3 to nejde nastavit (hmm, "chytré" od EU), přesto je to pořád i na tuto hodnotu hodně hlasité. Hodně hlasitý zvuk je pro mě i u blinkrů, ale tady vůbec nevím, zda se to dá změnit.
Ještě další "vychytávka": světla nelze vypnout (OFF), jde to maximálně na "Auto". Bude tam asi nějaká mechanická zábrana, nějaké pérko, protože když to dám do pozice "OFF", tu pozici neudrží a vrátí se na tu nejbližší - "Auto".
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 393  
anunaki je teď offline  anunaki
2 háčka
PříspěvekZaslal: 11.4.2025 , 12:37   Citovat  

stani-stani napsal:
Tak už jsem na 6,3 Velmi šťastný Ble Stále plná nádrž, stále dojezd přes 900km. Jediné co mě ještě teď zaráží je, že bateriie je pořád na půlce...


Aha, i když rekuperuješ z kopce? Já se přiznám, že jsem tu baterku moc nesledoval, když jsem ho měl půjčenýho. Někde v recenzi se ale zmiňovali o tom, že v ECO režimu se baterka neudržuje na maximu. Ale zase když se jede z kopce, tak by se to mělo dobít na maximum provozní kapacity (hádám tak 80%), ne?

stani-stani napsal:
Nejde to nijak vypnout ani zeslabit - chtěl jsem to dát na minimum nebo 0, ale pod +3 to nejde nastavit (hmm, "chytré" od EU), přesto je to pořád i na tuto hodnotu hodně hlasité.


Hele a fakt je to od EU, že je povolená nějaká minimální hlasitost v db? A odkud vlastně ty zvuky jdou? Z repráků?

stani-stani napsal:

Ještě další "vychytávka": světla nelze vypnout (OFF), jde to maximálně na "Auto". Bude tam asi nějaká mechanická zábrana, nějaké pérko, protože když to dám do pozice "OFF", tu pozici neudrží a vrátí se na tu nejbližší - "Auto".


Tak to mi přijde divný. Když dám světla na OFF, vypnou se potkávačky a zapne se denní svícení. Když je dám na ON, zapnou se potkávačky a vypne se denní svícení.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 825 2014 Civic i-VTEC  
stani-stani je teď offline  stani-stani
1 háčko
PříspěvekZaslal: 11.4.2025 , 14:01   Citovat  

To nevím odkud je to nařízení, ale o koho jiného by podobná věc asi byla než od EU? Odkud jde ten zvuk nevím. Prostě světla v OFF nedrží, asi je to tím, že u nás je povinné denní svícení. Počítám, že v Německu ta zábrana (pérko) není.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 393  
skyline je teď offline  skyline
4 háčka
PříspěvekZaslal: 11.4.2025 , 15:08   Citovat  

stani-stani: Honda je zase nejspíš papežštější než papež. Stejně, jako mě štve naprosto dementní nutnost odkliknout pokaždé zprávu na obrazovce (u jiných aut to po chvíli zmizí samo). Třeba u nových Mazd jde upozornění na rychlost vypnout jedním tlačítkem, takže jak jsem slyšel, že prý nařízení, že to musí být schované někde v menu apod., well, nejspíš nemusí. Úplně stejně to bylo v audi, přijde mi úchylné, že je na volantu jedno tlačítko jen proto, aby vypnulo nesmysl od úřednických šmejdů, kterou stejně nikdo nechce (místo, aby to tlačítko ovládalo něco užitečného), ale je to samozřejmě fajn, že to tam je.

Takže Honda by to mohla udělat obdobně, ale bohužel, nejspíš je jí to fuk a čeká, že to zákazníci zbaští.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2006  
stani-stani je teď offline  stani-stani
1 háčko
PříspěvekZaslal: 11.4.2025 , 15:50   Citovat  

skyline napsal:
Stejně, jako mě štve naprosto dementní nutnost odkliknout pokaždé zprávu na obrazovce (u jiných aut to po chvíli zmizí samo).

Myslíš "TA"? To lze jedním kliknutím vypnout. Jinak systémové zprávy na displeji se nezobrazují, pokud je nerozkliknu. Nahoře v liště je malá číslovka (kolik zpráv na mě čeká), a když na ní nekliknu, tak se prostě zprávy nezobrazí.

skyline napsal:
... že prý nařízení, že to musí být schované někde v menu apod., well, nejspíš nemusí.

No dobře, pokud by to bylo "schované v menu" a přitom to šlo (trvale) vypnout, tak v pohodě. Ale tady to nejde nejenom vypnout, ale ani ztlumit zvuk na únosnou hodnotu, nebo jej úplně vypnout ("0")... Smutný
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 393  
skyline je teď offline  skyline
4 háčka
PříspěvekZaslal: 11.4.2025 , 20:08   Citovat  

stani-stani: myslím bezpečnostní, že jako mám řídit a na nic nesahat. Nevím, co je tam za blábol, ale když to neodkliknu, tak displej zobrazuje pouze hodiny.

Prý to má být v menu a musí se to pokaždé vypnout, nesmí to jít vypnout trvale. Takže v CR-V při každé jízdě člověk kliká jak dement a ještě navíc to lze vypnout, jen když auto stojí, hrůza. Však říkám, papežštější než papež. Mazda, Audi - sice se to pokaždé zapne, ale vypneš to za jízdy jedním tlačítkem, nikam do menu nemusíš a stát už vůbec ne. Holt Honda.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2006  
anunaki je teď offline  anunaki
2 háčka
PříspěvekZaslal: 11.4.2025 , 20:42   Citovat  

stani-stani napsal:
Ale tady to nejde nejenom vypnout, ale ani ztlumit zvuk na únosnou hodnotu, nebo jej úplně vypnout ("0")... Smutný

Jsi si jistý, že to fakt nejde nikde vypnout před jízdou? Myslím že jsem v nějaké recenzi na Jazz nebo HEV viděl, že to vypíná. Jo, ale vyplo to současně ještě nějakého asistenta. Ale pokud to teď už vypnout fakt nejde, tak to jsou u Hondy fakt dementi. A auto, který na mě řve, že jedu 54km/h v obci (50km GPS), asi nechci.
Ale proč tam ty oslové alespoň nedali min. hodnotu 1, aby to jen tlumeně upozorňovalo? Mazda má HW tlačítko, které vypne akustické upozornění, takže to s tím Bruselem asi nebude tak žhavý. Spíš bych věřil tomu o tom papeži, jak píše skyline.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 825 2014 Civic i-VTEC  
stani-stani je teď offline  stani-stani
1 háčko
PříspěvekZaslal: 12.4.2025 , 12:13   Citovat  

No, prostě to vypnout nelze a ani dát na minimální hodnotu (např. 1, nebo nejlépe 0).
A u blinkrů je to podobné - tam je jenom možnost "vysoké" "střední" a "nízké", žádná stupnice od 0 do10. Mám to na nízké a je to tedy otravné.

Jiná věc, "překvápko". Včera večer jsem šel něco zkoušet, už se setmělo a hlavní displej se přepnul na noční režim. Ale tak, že na něm nic nebylo vidět! Jen takové obrysy, musel jsem si vzít brýle, a mžourat na to, skoro po hmatu, kde se to dá přepnout zpět na denní režim. Přitom v nastavení nočního režimu jsem dal jas na plno, nebo také na půlku, ale nic, prostě na displeji není nic vidět! Zkusil jsem to i dnes ve dne, přepnout na noční režim, a opět, na displeji není nic vidět (jen ty obrysy v pozadí), ale ve dne je ta výhoda, že se to po chvíli samo přepne zpět na denní režim. Nevím co je chybně, nebo co já dělám chybně, ale tohle je dost hustý, že displej je v noci mrtvý. Možná musí být zapnutá hlavní světla , nevím, to ještě ozkouším. Přitom je tam také tlačítko "vypnout displej", a podle návodu, stačí máčknout na "home" nebo "back" a displej ze zase zapne.

Jo, když jedu z kopce, baterie tak do 3/4, ale běžně po rovince jen půlka a i míň.


Jiná věc: Honda skončila akční ceny, Jazz je opět od 620t výše.
Jo a soused si koupil "MG hybrid" - velikostně téměř totožné auto, a dle konfiguráku a výbavy, prakticky stejná cena jako u Jazz (když byla ještě akce).


hlasitost.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
hlasitost.jpg, 101.56 kB

blinkry.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
blinkry.jpg, 114.42 kB
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 393  
anunaki je teď offline  anunaki
2 háčka
PříspěvekZaslal: 13.4.2025 , 8:41   Citovat  

Tam koukám, že toho budeš mít se servisem k vyjasnění docela dost.

No Jazz tam sice nemá akční ceník, ale v akční nabídce mají na Jazz pořád stejný bonus až 70.000Kč do 30.6.2025. Na HRV to je 90.000Kč.

tudy odkaz

stani-stani napsal:
Jo, když jedu z kopce, baterie tak do 3/4, ale běžně po rovince jen půlka a i míň.


Jezdíš v Eco režimu?

Na tu hlasitost varování při překročení rychlosti a blinkrů si chce stežovat. Čím víc budou mít stížností, tím je větší šance, že Hondí programátoři dostanou za úkol to upravit.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 825 2014 Civic i-VTEC  
stani-stani je teď offline  stani-stani
1 háčko
PříspěvekZaslal: 13.4.2025 , 9:06   Citovat  

Jasně, prodejci doprodávají za ty akční ceny. Ale Honda.cz už ten akční ceník stáhla. Jezdím teď pouze v Eco režimu. Začínám si zvykat na tento pohon, je to něco jiného, ale je to dobré. Jízdní vlastnosti jsou dobré. Co není dobré je software, založené na Android 8. Už když mi auto předávali u dealera, udělali reboot, abych mohl připojit můj telefon, takže s tím mají zkušenosti. Co mě štve a vadí je ten "speed alarm" a ten noční displej (ještě se na to musím podívat). Také to nemá kontrolku denního svícení (?). Musím se vždy podívat zvenku, zda je denní svícení zapnuté - něco jsem přehlédl?.. Jinak vyzkoušen jiný mobil - Samsung S10e, připojení přes BT jako Telefon na první dobrou. Připojení přes Android Auto, na druhou, třetí dobrou. Jak jsem zjistil s Android Auto jsou problémy úplně všude, jedno jaká značka telefonu, jaká značka auta. Někdy Android Auto potřebuje a zapíná v mobilu wi-fi (Motorola), jindy zase jen BT (Samsung). Téměř vždy je třeba jít do skrytého menu "Pro vývojáře", nebo zrušit nějaké restrikce, zabezpečení, protokoly. Četl jsem jeden příspěvek, kdy uživatel měl super kvalitní a drahý USB kabel, ale ten nefungoval na Android Auto, ale když použil ten slabý originální od Samsungu, pak to fungovalo. Běžný spotřebitel bez nějakých lepších znalostí (např. žena), nemá šanci Android Auto zprovoznit.

Včera jsem využil počasí a udělal detailing karosérie - 5-letou keramiku (Carbon Collective Molecule 9H Ceramic Coating). Cena u profíka cca 22t u nového auta, 25,27t u staršího auta. Mě to stálo dohromady 5t. + moje práce. Desetihodinová šichta, stihl jsem to za jeden den, ale jsem rozlámaný ještě dnes. Ale zaplaťpánbůh, je to za mnou. Mrk
Zajímavé je, že i relativně nové auto (vyrobeno v listopadu 2024) už nachytalo na lak spoustu nečistot, deIRONizér zabral slušně, ani jsem tolik míst s polétavou rzí nečekal, nebylo to jen pár teček, ale celá karosérie pokrytá.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 393  
skyline je teď offline  skyline
4 háčka
PříspěvekZaslal: 13.4.2025 , 10:22   Citovat  

stani-stani: denní svícení nemá kontrolku nikde (nebo jsem ji zatím u ničeho neviděl - Lexus, Honda, Mazda, Audi, BMW...). Stačí mít světla na "auto" a není potřeba nic kontrolovat, denní běží pořád a pouze za snížené viditelnosti se připojí potkávačky, které už kontrolku mají.

U polétavé rzi nejvíc závisí na tom, kde jezdíš a kde auto parkuješ. Nejvíc je toho totiž ve vzduchu z brzd, takže mít auto na samotě u lesa a jezdit převážně meziměsto = rzi moc nebude. Mít auto zaparkované v křižovatce a jezdit město = auto vypadá jak dalmatin.

Denní-noční displej - nedovedu si představit, co ti to dělá. U jiných se obvykle změní barevné schéma á la "tmavé" u mobilu nebo počítače. Problém jsem s tím nikde neviděl, takže těžko radit, proč to v Jazzu zlobí. Dívej se na to optimisticky, třeba není problém v autě, ale jsi jen šeroslepej Velmi šťastný
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2006  
stani-stani je teď offline  stani-stani
1 háčko
PříspěvekZaslal: 13.4.2025 , 10:43   Citovat  

skyline napsal:


U polétavé rzi nejvíc závisí na tom, kde jezdíš a kde auto parkuješ.

No, s autem jezdím jen pár dní. Auto celou dobu životnosti (cca 5 měsíců) pořád někde stálo. Detailing dělám už nějaký pátek. Mrk
Jinak nejhorší místo pro nachytání polétavé rzi je železnice, parkovat u vlakového nádraží se moc nevyplácí.

Na ten noční displej se musím ještě podívat, byl to docela šok, že na displeji nebylo téměř nic vidět.

anunaki napsal:
Na tu hlasitost varování při překročení rychlosti a blinkrů si chce stežovat. Čím víc budou mít stížností, tím je větší šance, že Hondí programátoři dostanou za úkol to upravit.

Spíš by to chtělo nějaký hack... Včetně odblokování instalace apps. Pokud má systém dostatečnou RAM/ROM neměl by být problém nainstalovat např. Mapy.com.

----

Editace: žádný obraz na hlavním displeji při nočním režimu - "vyřešeno". Zapátral jsem na anglickém foru, a dle tohoto příspěvku to ozkoušel. Neuvěřitelné... Ble V manuálu o tom není ani zmínka! Ačkoli má hlavní displej nastavení zobrazení a tedy i jasu dokonce na dvou místech(!), tak to stejně není nic platné, protože jej řídí ten malý u řidiče. Tak to koukám! U displeje u řidiče se mě nastavení toho jasu zdálo moc vysoké(v jakoukoli denní/noční dobu), tak jsem jej stáhnul na 0, a stejně to moc "září". Je tam stupnice cca 20 dílků, dal jsem to do poloviny, ale na hlavním displeji při nočním režimu stále nebylo téměř nic vidět. Až když jsem to u řidiče dal na 2 dílky od shora (tedy téměř nejvyšší hodnota) a u hlavního displeje při nočním režimu jas naplno, tak to vyhovuje. Ale daň za to je, že u řidiče to září... Se stydím Zajímavé také je, že nastavení jasu u řidiče nemá takřka žádný vliv na nastavení jasu na hlavním displeji pro denní režim.
Ten kdo dělal software, musel být "genius".

"Custom firmware" by (nejen)Jazzu slušelo jako koze drbání!
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 393  
anunaki je teď offline  anunaki
2 háčka
PříspěvekZaslal: 15.4.2025 , 14:02   Citovat  

stani-stani napsal:
Ale daň za to je, že u řidiče to září... Se stydím Zajímavé také je, že nastavení jasu u řidiče nemá takřka žádný vliv na nastavení jasu na hlavním displeji pro denní režim.
Ten kdo dělal software, musel být "genius".


Tak je evidentní, že ty displeje dělali jiné týmy a nějak se blbě domluvili. Takový fail bych možná ještě čekal u předfaceliftu... Tak to koukám! Ale facelift by měl mít tyhle dětské nemoci opravené. Určitě bych to nahlásil, ideálně přímo Hondě CZ, aby ta informace nezůstala u dealera. Pořád je šance, že by to mohli opravit v dalších verzích.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 825 2014 Civic i-VTEC  
stani-stani je teď offline  stani-stani
1 háčko
PříspěvekZaslal: 15.4.2025 , 18:32   Citovat  

Ten příspěvek z anglického fora jsem četl jen začátek a pak šel honem to do mého Jazzu vyzkoušet.
Až nyní jsem si jej přečetl celý, a vřele doporučuji si ho přečíst všem kdož se o to zajímají nebo nedejbože jsou tím taktéž dotčení. Zejména bod č. 2 mě "rozesmál", takže už vím, že když nastavím u displeje u řidiče jas +20 nebo 0, bude to vždy stejné... Tak to koukám! To je ale maglajz...Tak toto bych přisuzoval nějakým čínským "značkám", ale ne takové značce jako je Honda... Jsem v tomto směru nemile překvapen. Hlavně že ale funguje snížení hlasitosti u Systémových zvuků max. na stupeň 3, to "funguje" dobře, to je "promakané", to se jim "povedlo"... to snad ne
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 393  
anunaki je teď offline  anunaki
2 háčka
PříspěvekZaslal: 15.4.2025 , 22:26   Citovat  

Hmm, moc tu logiku ovládání nechápu. Spíš mě ale děsí datum příspěvku, říjen 2021. Takže s tím neudělali nic ani u faceliftu. Se stydím

edit: Tak jsem zabrousil na Hondu a koukám, že Jazz má opět akční ceník.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 825 2014 Civic i-VTEC  
stani-stani je teď offline  stani-stani
1 háčko
PříspěvekZaslal: 18.4.2025 , 15:00   Citovat  

Takže dnes ujeto 120 km, z toho 70 km po dálnici. Celkově najeto 430 km, a průměrná spotřeba klesla na 5,2 l. Zajímavé je, že k výraznějšímu poklesu nedošlo jízdou po městě, ale touto poslední „dálkovou“ jízdou. Mělo by to být právě naopak.

Jinak vestavěná navigace není dobrá, hlasová navigace – jako by mluvila ze sudu, přitom nelze nic zregulovat (basy, výšky). Taktéž v Možnosti trasy – Předvolby trasy – odškrtnuty Zpoplatněné silnice, přesto navigace navigovala po placené dálnici. Smutný

Zatímco jízda dnes i za deště byla velmi příjemná, Carbon Collective funguje výborně i jako „tekuté stěrače“ (však jsem dal poctivé dvě vrstvy), žádné hučení motoru (na dálnici mu vyhovuje nejlépe tak cca 110 – 115 km/h), nebo už si začínám zvykat Velmi šťastný, tak softwarový systém mě stále pořád přesvědčuje o tom, že je to nejslabší článek v autě. Bohužel…

Také jsem kdysi někde četl (teď ale nevím zda to bylo přímo o Jazz), že čistě na elektromotor se dá jet do 70km/h, ale s Jazzem jsem dnes jel , i z mírného kopce čistě na elektromotor i při 90km/h.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 393  
anunaki je teď offline  anunaki
2 háčka
PříspěvekZaslal: 27.4.2025 , 20:15   Citovat  

stani-stani napsal:

Také jsem kdysi někde četl (teď ale nevím zda to bylo přímo o Jazz), že čistě na elektromotor se dá jet do 70km/h, ale s Jazzem jsem dnes jel , i z mírného kopce čistě na elektromotor i při 90km/h.


V nějaké recenzi jsem slyšel, že to, zda se jede na elektriku nebo spalovák, záleží na tom co je v daný okamžik úspornější. Takže jestli si jel z mírného kopce a měl dostatek energie v aku tak proč ne.

Mně v Jazzu (předface) třeba vadilo, že jsem jel po rovině v obci padesátkou, v autě ticho jak v EV (jelo to na energii z aku). A najednou se zapnul spalovák, navíc podle hlasitosti do celkem dost vysokých otáček a začal nabíjet aku. Prostě mi to přišlo divný, neadekvátní potřebnému výkonu. Jak to má poface?
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 825 2014 Civic i-VTEC  
stani-stani je teď offline  stani-stani
1 háčko
PříspěvekZaslal: 28.4.2025 , 14:27   Citovat  

Tak tady musím Jazz FL pochválit. Sice se oproti jiným značkám (myslím i Toyotě) první vždy zapne spalovák - aby se motor prohřál, obzvláště nyní, když jsou rána chladnější. Ale jedu-li po městě čistě na EV a dle potřeby se někdy zapne spalovák, skoro to neslyším. Jasně, když chci (prudší) akceleraci, tak spalovák uslyším, ale je to taktéž v pohodě.

Fakt to chce "lehkou nohu", už jsem si na ten styl jízdy zvykl, vč. dálnice, a žádné "vytí" motoru se nekoná. To nehybridní Honda/Toyota s CVT je na tom ohledně "vytí" hůře. A hybridní HR-V též. 1,5 motor je tak tak akorát pro Jazz, u všeho většího/těžšího musí být silnější spalovák.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 393  
anunaki je teď offline  anunaki
2 háčka
PříspěvekZaslal: 29.4.2025 , 8:27   Citovat  

stani-stani napsal:
Tak tady musím Jazz FL pochválit. Sice se oproti jiným značkám (myslím i Toyotě) první vždy zapne spalovák - aby se motor prohřál, obzvláště nyní, když jsou rána chladnější. Ale jedu-li po městě čistě na EV a dle potřeby se někdy zapne spalovák, skoro to neslyším. Jasně, když chci (prudší) akceleraci, tak spalovák uslyším, ale je to taktéž v pohodě.

Fakt to chce "lehkou nohu", už jsem si na ten styl jízdy zvykl, vč. dálnice, a žádné "vytí" motoru se nekoná. To nehybridní Honda/Toyota s CVT je na tom ohledně "vytí" hůře. A hybridní HR-V též. 1,5 motor je tak tak akorát pro Jazz, u všeho většího/těžšího musí být silnější spalovák.


Takže u faceliftu došlo ke zlepšení, to je fajn. Ona teda Hodna avizovala, že trochu navýšili výkon elektromotoru a hlavně vyladili řízení hybridního systému.

Jasně, ta 1.5 s nepřímým vstřikem je pro Jazz ideální a vzhledem k zaměření vozu naprosto dostatečná. HRV má ve srovnání s Jazzem navýšený výkon elektromotoru o 7% a baterie má vyšší kapacitu o 26%, ale zase je skoro o 12% těžší než Jazz. Navíc při vyšších rychlostech se projeví vyšší odpor vzduchu. Vyšší šířka pneumatiky 225 (HRV) vs 185 (Jazz) musí být taky znát (vyšší tření).
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 825 2014 Civic i-VTEC  
stani-stani je teď offline  stani-stani
1 háčko
PříspěvekZaslal: 29.4.2025 , 12:58   Citovat  

1.5 Atkinson s nepřímým vstřikem je pro Jazz tak tak... Lepší by byl 1.8. (a trochu prodloužen - aby byl větší kufr).
Pro HRV už je to málo... Jasně, vím, je tu pak ZRV, ale to je finančně už někde jinde...
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 393  
anunaki je teď offline  anunaki
2 háčka
PříspěvekZaslal: 29.4.2025 , 13:30   Citovat  

To jo, ale ta 2.0 v ZRV nebo Civicu už je přímý vstřik, takže karbonizace mnohem vyšší než u nepřímého vstřiku. Mimochodem, ta 1.5 v Jazzu má EGR ventil?
Právě, na velikost Jazze je ten motor OK. A na to, jak je ZRV už docela velký SUV, tak má kufr malý. Viděl jsi ho?
Z těch dvou bych vzal Civica a neváhal bych ani vteřinu. Lepší jízdní vlastnosti, větší kufr, menší spotřeba.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 825 2014 Civic i-VTEC  
stani-stani je teď offline  stani-stani
1 háčko
PříspěvekZaslal: 29.4.2025 , 15:37   Citovat  

Jestli má EGR ventil, nevím. Ale má vyměnitelný filtr pevných částic, myslím, že před FL by nevyměnitelný (nastálo).
ZRV jsem samozřejmě viděl, ale jen zvenku, kufr jsem neviděl.

No jo, bohužel nic rozumného momentálně není. Asi by se mi líbil více City, ale pokud jsem správně koukal do tech. údajů, tak by měl mít kufr dokonce menší než Jazz. Asi nejlepší by byl Jazz kombi. Velmi šťastný Nebo alespoň kdyby byl o něco prodloužený, aby ten kufr byl větší. Takto, do Chorvatska ve čtyřech, ani náhodou... nesouhlas Velmi šťastný
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 393  
anunaki je teď offline  anunaki
2 háčka
PříspěvekZaslal: 29.4.2025 , 19:16   Citovat  

No ono tomu kufru by pomohlo i 25cm a pořád s celkovou délkou cca 425cm by to bylo slušně kompaktní auto. Nevím, proč nedělají nataženýho Jazze. Zájem by byl.
Ve třech by to šlo, kdyby se vzadu zvedlo to širší sedadlo, vešel by se tam u lodní kufr. Velmi šťastný
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 825 2014 Civic i-VTEC  

  Obsah fóra Honda-club.cz   
Vše o Honda Jazz 4g FL e:HEV (2023)
Fórum: Pokec o autech
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4 
Zaslat odpověď



 Časy uváděny v GMT + 1 hodina  
    
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžete k příspěvkům připojovat soubory
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Nemůžete moderovat Vaše témata v tomto fóru.



Board Security

(104174 útoků)
::  www.honda-club.cz  :: Témata RSS TOPlist

[ Čas: 0.2350s ][ Dotazy: 133 (0.0558s) ][ GZIP on - Debug on ]