Rozšířené hledání} Informace o členství Kontaktní informace Seznam uživatelů Kalendář Spřátelené weby Honda-club.cz Přihlásit se k emailu
[0]
Linka Uživatelské skupiny Linka Galerie avatarů Linka Kdo je online Linka
Linka Jak se stát členem klubu Linka Stáhnout stanovy sdružení Linka Výhody pro členy klubu Linka
  Obsah fóra Honda-club.cz   
Vše o Honda Jazz 4g FL e:HEV (2023)
Fórum: Pokec o autech
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další 
Zaslat odpověď



  Strana 2 z 4
piskot je teď offline  piskot
4 háčka
PříspěvekZaslal: 28.8.2023 , 17:45   Citovat  

To skyline: 14 dní nazpátek jsem viděl červené CR-V 5G s béžovým interiérem, prostě nádhera. A modrých C10G (nebo C11G?, kdo to má rozeznat...) jich také pár jezdí. Takže ano, kdo si objedná, má. Za sebe nechápu složit zálohu a čekat třeba půl roku na auto. Euro vy..jebávky, ehm, vychytávky, jsou kapitola sama pro sebe, a když je Honda trochu přiohne podle sebe, je o skřípění zubů postaráno. Čtení značek, proč ne, ale pokud systém nerespektuje místní předpisy, tak mi svítí značka 70 km/h i po přejetí křižovatky. Ještě že CR-V nemá automatickou regulaci rychlosti.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 3046 1999 Accord  
skyline je teď offline  skyline
4 háčka
PříspěvekZaslal: 29.8.2023 , 9:26   Citovat  

piskot: ale jo, kdo si počká, ten se dočká. Realita je ale taková, že dost lidí, co znám, kupuje to, co je - a toho, co je, není moc. Takže mizerný výběr v konfigurátoru vypadá po příchodu na salon ještě dobře. Není to tak dávno, co na skladu bylo několik aut v různých výbavách a barvách. Dnes je to bída a "vybrat si ze skladovek", když na parkovišti stojí jedno auto, dostává poněkud jiný nádech.

Nemyslím, že by ta 70 měla po křižovatce zmizet, je to poslední přečtená značka a mizí buď když systém přečte další, nebo po nějakém časovém intervalu (předpokládám, že to máš v CR-V stejně jako v C10G). Problém je právě nové spojení této funkce s rychloměrem - přečte značku a při 65 km-h pípá, protože tachometr už ukazuje 71. Když nechci, aby to pípalo, přestane to číst značky. Na zabití. Tohle není "přiohnutí" Hondy, to je naopak snad ještě papežštější než papež.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2006  
Konrad je teď offline  Konrad
PříspěvekZaslal: 29.8.2023 , 10:35   Citovat  

K tomu čtení značek, pokud to neumí načíst značku obce a teda povolenou rychlost, tak je to k ničemu. Z toho důvodu mám obvykle přes CarPlay puštěný mapy od seznamu, kde mi svítí korektní rychlost. Např. v ES mají u značky obce současně i značku rychlosti možná právě kvůli jejímu načtení, nevím.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 63 2022 HR-V  
piskot je teď offline  piskot
4 háčka
PříspěvekZaslal: 29.8.2023 , 21:51   Citovat  

skyline: Čtení značek by mělo být spárováno s navigací, takže pak není problém adaptovat silniční předpisy, že křižovatka ruší značky před ní. Konkrétně to rychlostní omezení. A tudíž není důvod nadále tu "sedmdesátku" zobrazovat.
Mám dojem že za louží to v autech fungovalo. Ovšem nejezdil jsem tam s Hondou, tak nevím, zda se to čtení značek chovalo stejně, jako tady u nás.
Pokud to vlastně automobilky nemají vychytané, čekají řidiče od chvíle, kdy začne platit EU nařízení o automatické regulaci rychlosti, horké chvíle...
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 3046 1999 Accord  
stani-stani je teď offline  stani-stani
1 háčko
PříspěvekZaslal: 30.8.2023 , 19:24   Citovat  

skyline napsal:
Není to tak dávno, co na skladu bylo několik aut v různých výbavách a barvách. Dnes je to bída a "vybrat si ze skladovek", když na parkovišti stojí jedno auto, dostává poněkud jiný nádech.


ha ha ha, přesně tak. Tady v Č.B. čekám, že místo aut budou prodávat teplou sekanou.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 395  
piskot je teď offline  piskot
4 háčka
PříspěvekZaslal: 4.9.2023 , 17:33   Citovat  

stani-stani napsal:
A další "vylepšení" je, že již není možnost světlého čalounění.

Malý dodatek, předevčírem jsem viděl "Ošklivku Bety" alias City, a měla světlý interiér...
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 3046 1999 Accord  
Konrad je teď offline  Konrad
PříspěvekZaslal: 20.9.2023 , 21:36   Citovat  

Tak jsem se zase pobavil, test Jazz vs i20. Jazz lepsi ve vsech meritelnych parametrech jako zrychleni, pruznost, hlucnost nebo spotreba (i20 o temer 50% vyssi) a pouze brzdna draha diky pneu delsi, no a na konci rovnost bodu. Ocividne nestranny test... Mrk


Jazz_vs_i20.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
Jazz_vs_i20.jpg, 840.61 kB
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 63 2022 HR-V  
skyline je teď offline  skyline
4 háčka
PříspěvekZaslal: 29.9.2023 , 7:23   Citovat  

Konrad: vnitřní hlučnost je vypíchnutá mimo tabulku jako jednoznačně lepší pro Jazz, ale o bod víc má i20, to je nějaká recese? Dtto sekce "eko", která je sice na poblití (tomu říkám "kvalita auta" to snad ne ), ale nějak nevím, jak může vyjít jako lepší mild hybrid vs. e:HEV. A nakonec ty brzdy - Jazz má o dost víc bodů než i20, což pokud má delší brzdnou dráhu je trochu úlet, ne?

Nebo jsem to nepochopil a body jsou trestné a naopak čím míň, tím líp?
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2006  
stani-stani je teď offline  stani-stani
1 háčko
PříspěvekZaslal: 14.8.2024 , 12:33   Citovat  

Nová Honda Jazz?...
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 395  
stani-stani je teď offline  stani-stani
1 háčko
PříspěvekZaslal: 12.3.2025 , 16:27   Citovat  

Jaký je u nejnovějšího Jazze TPMS? Nepřímý nebo přímý?
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 395  
anunaki je teď offline  anunaki
2 háčka
PříspěvekZaslal: 13.3.2025 , 10:41   Citovat  

nepřímý
HRV to má mít stejně

stani-stani napsal:
Jaký je u nejnovějšího Jazze TPMS? Nepřímý nebo přímý?
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 827 2014 Civic i-VTEC  
stani-stani je teď offline  stani-stani
1 háčko
PříspěvekZaslal: 23.3.2025 , 14:09   Citovat  

Koukám, že je tu na foru už nějakou dobu mrtvo.... Kde je třeba Jopeeeno a jiní?... No, na toyotím (kachním) foru je to stejné, ale ten byl nějakou dobu (opět) down...

Ale k věci, před cca 5 lety jsem se sem přihlásil, kvůli koupě nového auta, protože Toyota skončila s Avensisem a ty následné modely se mě nelíbily a stále nelíbí. Avensis T25 FL s AP HDM Aisin, je dle mě poslední dobrá Toyota.

Zaujal mě právě novinka Jazz e:HEV, ale nemožnost tažného, vyšší cena, mě trochu odradily. I když, kdyby tenkrát dealer slevil na 500t Kč (Advance), už bych ho dávno měl.

No doba se zase nachýlila, takže jsem si poslední měsíc sedl, a dal si jednoduchá kritéria na koupi nového vozu: žádný tříhrnek, ale poctivý čtyřválec, obsah min. 1500, pouze s automatickou převodovkou a to výhradně HDM Aisin nebo e-CVT. Tažné. Hatchback nebo mini SUV. Cena do 560 t. Kč (před cca 4 lety by to bylo do 500t. Kč). To byly ty nejdůležitější, řekl bych, nepřekročitelné požadavky. Atmosférický motor, nepřímý vstřik, nepřímé měření tlaku v pneu, to by byl jen bonus navíc.

Prošel jsem konfiguráky všech možných značek, ufff, ufff... No zkrátím to: na ty kritéria mě vyšly jen dvě auta: Honda Jazz e:HEV a SsangYong Tivoli. SsangYong Tivoli má jen dvě významná plus: HDM Aisin a možnost výběru světlého interiéru. Jinak je to turbo, přímý vstřik a oproti(!) Jazz e:HEV cca o 500 kg vyšší hmotnost - a od toho se zřejmě odvíjí i vysoká spotřeba oproti jiným vozům v podobné kategorii, oproti Jazz e:HEV se pak jeví spotřeba až neskutečná.

Takže Jazz. Už je zakoupen, příští týden si pro něj jedu, bude vč. tažného (zajímavé je, alespoň dle ceníku, u HR-V, při totožném pohonném ústrojí, toto není možné). Dle VIN vyroben v listopadu 2024, do ČR dovezen v lednu 2025. Chtěl jsem pouze v perleťové bílé, a to byl pouze ve verzi Elegance. Od Advance (+30 t.) se až tolik neliší (a vlastně výbavu má skoro stejnou jako první generace Jazz e:HEV Advance). Co mě však překvapilo, že má z Honda Sensing úplně vše (jako Advance), až na jednu výjimku - "Detekce objektů v mrtvém úhlu"... Tak tomu nerozumím... Úplně kompletní Honda Sensing, jen tato položka tam chybí. Také nemá vyhřívaný volant. Už jsem ale viděl na netu volant z bouračky, za nějaké 3t. Kč, tak snad by to šlo do budoucna vyměnit. Také mě překvapil "výběr" pneu. Co bylo možné dřív, dnes už možné není. Žádný výběr se nekoná. Na 15-palcové disky je možné pouze 185/60, na 16-palcové disky je možné pouze 185/55. Ty originál disky se mi moc nelíbí, ale to není problém. Kdyby někdo náhodou věděl o discích JA1505, tak ty do budoucna sháním.

To je prozatím vše, až budu mít auto doma a hlavně po detailingových úpravách, tak se tu samozřejmě i s fotkami pochlubím. Velmi šťastný
Tedy pokud bude komu, viz úvod tohoto příspěvku...
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 395  
hopit je teď offline  hopit
4 háčka
PříspěvekZaslal: 23.3.2025 , 21:01   Citovat  

Všichni se hejtují na FB . Pro mě jsou současné modely Honda nepřijatelné , ale rád si přečtu tvoje hodnocení Jazze a nějaké technické zajímavosti je to dobrý
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 4084  
stani-stani je teď offline  stani-stani
1 háčko
PříspěvekZaslal: 23.3.2025 , 21:12   Citovat  

hopit: sociální sítě šly, jdou a i půjdou vždy mimo mě. Pro mě jsou všechny modely všech značek "nepřijatelné", z té dnešní bídy se musí volit (bohužel) vždy nějaký kompromis. Já bych také raději nehybridní Jazz nebo HR-V s AP Aisin, ale taková je doba. Závidím motoristům v Japonsku, Austrálii i v USA.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 395  
anunaki je teď offline  anunaki
2 háčka
PříspěvekZaslal: 24.3.2025 , 23:05   Citovat  

Stani-stani: tak gratuluji k výběru. Ale trvalo to, co? Mrk Ale udělal si dobře, že jsi počkal na facelift, myslím. Zeptám se, ty kola, tam je pořád takový plastový kryt? Nevíš, je pod motorem kryt? Vím, že to má Crosstar pofacelift.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 827 2014 Civic i-VTEC  
stani-stani je teď offline  stani-stani
1 háčko
PříspěvekZaslal: 25.3.2025 , 5:58   Citovat  

anunaki: ano, dal jsem si poněkud na čas. Velmi šťastný Ale už nejsem mladý janek, co by se pro něco nadchnul a musel to mít hned. Původně jsem ani nové auto kupovat nechtěl, ale tento FL se sice dováží, myslím, od poloviny r. 2023, ale žádné ojeté v nabídce nejsou. Vlastně ano, v Německu jsou, ale jsou dražší než u nás nové. A také kromě tažného, vlastně ani nevím, v čem se tento FL liší od předchozí verze. Jinak tažné budou montovat až v pátek, takže si pro něj jedu až příští týden, zatím nevím o těch krytech nic. Ale vlastně ten plastový kryt na kolech byl jen u předešlé verze, ne? FL už jej nemá, u mého Elegance je toto.

Jinak Jazz e:HEV FL je momentálně pro mne nejlepší auto (hatchback) na trhu, dokonce nyní dostalo zlatou plaketu za nejspolehlivější auto.
Opakovaně jsem se u centrály Honda CZ ujistil že Jazz (a i tento FL) je nepřímovstřik. Ukažte mi někdo nové auto které by mělo atmosférický motor s nepřímým vstřikováním. V tomto je Honda vlastně v dnešní době unikát. A jaký motor je pro Čechy, kteří jezdí převážně kratší trasy vhodnější? No právě tento. Mrk A vzhledově se mě Jazz líbil od začátku. Jasně má i své mínus, třeba právě malý kufr navíc s tím schodem, ale jiná auta mají těch mínusů daleko více. A co se pohonného ústrojí týče (hondí e-CVT je podle mě geniální), nemá konkurenci.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 395  
skyline je teď offline  skyline
4 háčka
PříspěvekZaslal: 25.3.2025 , 10:49   Citovat  

stani-stani: takže pofl může mít tažné, zatímco předfl nikoliv?

Vyhřívaný volant bude nejspíš problém, pokud na to není auto nachystané. Ale to už ti řeknou v Hondě (během záruky bych to jinde nemontoval). Asi největší výhoda Advance je keyless a pak design (16" disk a lakované nárazníky, zrovna na bílé to bude vidět), polokožený interiér a již zmíněný vyhřívaný volant. Zatmavená zadní skla jsou vlastně taky desing, pokud tam člověk nevozí děti.

Čemu nerozumím a přijde mi děs je nemožnost ovládání rekuperace, má to jen Advance Sport.

Ještě poznámka k výběru - když si nastavíš kritéria tak, jak sis je nastavil, není nijak divné, že z nich prakticky nic nevypadlo. e-CVT je jen Honda, cena u Hondy vedla pouze na Jazz, tomu se ani nedá říkat "kritéria", to je jako si dát kritérium, že chci řadový šestiválec v benzínu a pak se divit, že mi tam s trochu nadsázky zůstalo akorát BMW. Dtto Aisin, kombinace žádaných parametrů prakticky s nulovým průnikem (ale aspoň jsem se dozvěděl, že od Aisinu bere Ssangyong, to jsem nevěděl).

Každopádně přejít z Avensisu na Jazz je docela zajímavá cesta. Nejsi od letoška v důchodu? To by tak odpovídalo Úsměv
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2006  
stani-stani je teď offline  stani-stani
1 háčko
PříspěvekZaslal: 25.3.2025 , 11:09   Citovat  

skyline: před FL můžeš mít "tažné", ale pouze jako zavěšení na kola (teď nevím, do 50kg?), kdežto FL má již plnohodnotné tažné (bržděný i nebrzděný přívěs do 500kg), proto jsem do něj šel.

No, ohledně volantu jsem trochu pátral, tam by to zapojení mělo být stejné - přeci nebudou tahat extra jinou elektriku. Myslím, že by stačil vyměnit z Advance. A není náhodou i v HR-V stejný?

Keyless mě nevadí, aspoň to nikdo cizí nenastartuje. Právě já naopak preferuji 15' kola, nejen že jsou vhodnější na takové menší auto, a více tlumí nárazy, nejen tím, že tam jde vyšší pneu. Já jsem s Elegance spokojený, chybí mi tam pouze a jen ty dvě věci: vyhřívaný volant a "Detekce objektů v mrtvém úhlu".

Absence pádel pod volantem mě naopak vyhovuje, protože čím méně řidič zasahuje do "řazení", tím lépe (25-letá zkušenost s AP).

e-CVT jsem myslel všeobecně, to mají i jiné značky, Toyota, apod.

Jojo, nejlepší AP HDM Aisin, dnes aby člověk s lupou pohledal... Smutný

Kdyby byla ta možnost, tak koupím třeba HR-V nehybrid s Aisin, nebo novou Honda City hatchback e:HEV (je větší než Jazz, má větší kufr), ale bohužel, na "výběr" je to, co je... Tak to valím bulvy

Jo, kdyby byl Avensis dál, tak samozřejmě bych mu zůstal věrný. Ale Toyota to domršila, žádný současný model se mi nelíbí. Seděl jsi někdy v Corolla hatschback? Jazz je proti tomu velkoprostorový vůz. Do důchodu ještě nějaký rok chybí... Velmi šťastný
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 395  
skyline je teď offline  skyline
4 háčka
PříspěvekZaslal: 25.3.2025 , 13:07   Citovat  

stani-stani: tažné - OK, jasný. Kdo chce přívěs, musí fl, komu stačí kola, může i před.

Volant - tam jde o dráty k vyhřívání. Ale nemá cenu spekulovat, v Hondě už řeknou, co a jak a adekvátně nacení (takže si pak budeš říkat, žes měl jít rovnou do Advance Úsměv )

Keyless - paranoiou netrpím, takže dvě ze tří aut to mají a mělo to už jedno předchozí a nikdo cizí to nestartoval, to mi nepřijde jako argument. Oproti tomu mít klíček v kapse k nezaplacení. Ale každého věc.

Sensing - nejspíš tomu chybí senzory v zrcátkách.

Pádla - nechápu. Rekuperace nemá s "řazením" společného vůbec nic. Možnost si "podřadit" a de fact jet bez brzd (a přitom nemít debilní "one-pedal" ovládání jak u uhláku) je za mě skvělá věc a využil jsem to pokaždé, když jsem jel s hybridem, jedno jakým. Před zatáčkou, kruháčem, křižovatkou "cvak-cvak-cvak", pak podržet a jedu dál, ideálka. Přitom to nic v reálu neřadí, pouze to říká, jak moc bude brzdit elektromotor, převodovka je z toho venku.

Jiná auta - kdybys měl jiný rozpočet, můžeš řešit dovoz z USA, ale za půl mega bude jen bouračka.

Corolla - seděl, je to pěkné, ale malé, proto máme C10G (tehdy jsem se dívali na ten 180 hp 2.0 hybrid GR, ale ani jsem s tím nejel, stejně jako s CH-R, obojí malé, stejně dopadla nová Mazda 3). Mě se nové Toyoty líbí, zrovna se chci svézt s fl Camry, ale celkově mají za mě šílené ceny (třeba Yaris Cross je pěknej, ale to snad i to HR-V je smysluplnější). Líbí se mi i novej Prius nebo CH-R, ale mega a víc za takový auto nedám.

Důchod - mě ten přechod "střední třída - prcek MPV/SUV" přijde právě jako klasický "auto na důchod"Úsměv Aby to moc nežralo, aby se do toho dobře nastupovalo a prostor je fuk, s babkou to nákup z Lidlu uveze Velmi šťastný
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2006  
stani-stani je teď offline  stani-stani
1 háčko
PříspěvekZaslal: 25.3.2025 , 15:00   Citovat  

skyline napsal:
Důchod - mě ten přechod "střední třída - prcek MPV/SUV" přijde právě jako klasický "auto na důchod"

Ten důvod je prozaický - nic lepšího za ty peníze není.

Ano, někdo by mohl říci (už jsem to slyšel), "tak ještě přisyp něco peněz a máš HR-V". Jo, jo, takhle bych mohl "přisypávat" až někam na milion. A HR-V nemůže mít tažné.
Pro mě je důležitá praktičnost, bezproblémovost, za přijatelní peníz. Vím, s místem si o něco pohorším, ale tak to prostě je. Dovez mi za 560t. nový Honda City hatchback a já po něm hned skočím. Velmi šťastný
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 395  
skyline je teď offline  skyline
4 háčka
PříspěvekZaslal: 25.3.2025 , 16:52   Citovat  

stani-stani: tohle je za necelých 600k, to bys týpka na 560k možná stáhnul Úsměv ZR-V aka USA HR-V s 2.0 atmosférou (sice s CVT, ale nepřímý vstřik):
tudy odkaz
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2006  
stani-stani je teď offline  stani-stani
1 háčko
PříspěvekZaslal: 25.3.2025 , 17:05   Citovat  

skyline napsal:
stani-stani: tohle je za necelých 600k, to bys týpka na 560k možná stáhnul Úsměv ZR-V aka USA HR-V s 2.0 atmosférou (sice s CVT, ale nepřímý vstřik):
tudy odkaz

Hmm, zajímavá nabídka... A co to tedy vlastně je? HR-V, nebo ZR-V dovoz z USA?
Jinak přímo nesnáším CVT s "vysavačovým" efektem. Stejně tak cukání DCT a jejich poruchovost.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 395  
skyline je teď offline  skyline
4 háčka
PříspěvekZaslal: 25.3.2025 , 17:19   Citovat  

stani-stani: HR-V dovoz USA. Jak se to bude chovat těžko říct, osobně mám k CVT averzi, jediné, co mi přijde použitelné (u Hondy) je C10G, protože turbo díky krouťáku tolik netočí a vysavačový efekt nemá. U CR-V už mi to nepřišlo nic moc (jeden z důvodů, proč jsem ho nekoupil). Může tě uklidnit, že tohle bude asi spíš špatné Úsměv

Nicméně teda pokud ti CVT vadí, tak moc nechápu, jak můžeš jezdit zrovna s Jazzem. Já s tím nejel, ale jel jsem s HR-V a tady u nás v kopečcích (nikoliv v kopcích, bydlím u Brna) se s tím nedalo jezdit. Někam do polabí bych to možná zvážil, ale ten řev vytočeného motoru mi rval uši i nervy. Stejný problém měla minulá generace hybridního CR-V, nový hybrid (C11G, ZR-V, CR-V) je úplně jiná liga. Ale tu 1.5 bych prostě nedal.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2006  
stani-stani je teď offline  stani-stani
1 háčko
PříspěvekZaslal: 25.3.2025 , 17:39   Citovat  

skyline napsal:

Nicméně teda pokud ti CVT vadí, tak moc nechápu, jak můžeš jezdit zrovna s Jazzem. Já s tím nejel, ale jel jsem s HR-V a tady u nás v kopečcích (nikoliv v kopcích, bydlím u Brna) se s tím nedalo jezdit. Někam do polabí bych to možná zvážil, ale ten řev vytočeného motoru mi rval uši i nervy. Stejný problém měla minulá generace hybridního CR-V, nový hybrid (C11G, ZR-V, CR-V) je úplně jiná liga. Ale tu 1.5 bych prostě nedal.


Je to prosté. Mrk Nyní jezdím 90% jen město. Jasně, třeba 1800 by byl lepší motor. Proto jsem psal min. 1500. A dovedeš si představit litrový tříhrnek s CVT? Velmi šťastný Turbo moc nepomáhá...

No, právě jsem se dočetl, že to FL by mělo právě spočívat ve vylepšení pohonné jednotky v tomto směru. Já jel v Jazz e:HEV první generace a v HR-V poslední generace s CVT. Řev u HR-V byl nepoměrně vyšší. Pak jsem jel také s Avensisem (T27) s CVT, a bylo to o něco lepší než ten HR-V (1.8 vs 1.5). "Lacinou" a "vysavačovou" CVT pouze v krajním případě.
HR-V e:HEV oproti Jaz e:HEV bude samozřejmě řvát více - vyšší hmotnost, vyšší odpor vzduchu, se stejným pohonným ústrojím.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 395  
anunaki je teď offline  anunaki
2 háčka
PříspěvekZaslal: 25.3.2025 , 18:36   Citovat  

Hrv má trochu navýšený výkon elektromotoru a baterie má o 26% vyšší kapacitu:

Hrv: spalovák 79kW/131Nm, elektromotor 96kW/253Nm
Baterie: 1,08 kWh

Jazz: spalovák 79kW/131Nm, elektromotor 90kW/253Nm
Baterie:0,86 kWh

Každopádně ten pohon je plně dostačující pro Jazz, ale s HRV to je už horší. Tam by to chtělo alespoň 1.8, spíš 2.0. Ale to už jsme ve vodách ZRV.


Kola: Ty nevypadají špatně. Na předfaceliftu se mi to řešení s plastovým krytem na ALU kolu nelíbilo. Už jen, že se tam bude držet prach.

Jinak jsem teď koukal do ceníku a Jazz Crosstar nejen že nemá tu detekci mrtvého úhlu v zrcátku, ale nemá ani vyhřívaný volant a páčky na rekuperaci. KO Hondu člověk občas nechápe. Z mého pohledu nejhezčí Jazz, to oplastování se mi líbí (není to přehnaný třeba jako na Mazdě CX-30, kde to je až odpudivý), má střešní ližiny a vyšší zatížení střechy, ale zase to ošulili někde jinde.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 827 2014 Civic i-VTEC  
stani-stani je teď offline  stani-stani
1 háčko
PříspěvekZaslal: 27.3.2025 , 17:18   Citovat  

anunaki: je v tom neuvěřitelný maglajz...

U Elegance měli v ceníku dvě chyby: absence kamery a navigace, po mém upozornění to opravili. V cenících Crosstar nemá vyhřívaný volant, ovšem v konfiguráku, ve kterém je obsažen i Crosstar, se uvádí, že vyhřívaný volant má.

Nejlépe je se poptat přímo u (informovaného) dealera.

Editace: přitom na obrázcích na Sauto.cz u všech Crosstar vyhřívaný volant je.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 395  
stani-stani je teď offline  stani-stani
1 háčko
PříspěvekZaslal: 31.3.2025 , 10:44   Citovat  

Test hlučnosti.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 395  
skyline je teď offline  skyline
4 háčka
PříspěvekZaslal: 31.3.2025 , 15:49   Citovat  

stani-stani: ad hlučnost - to není test hlučnosti, to je test při 130, bez toho, že by se zapojil motor. Takže na rozdíl od normálního auta bude výrazný rozdíl dle stavu baterky. Mě by zajímalo, jak to řve, když je to vytočené, protože (chápu, na to sis to nekupoval) kopce (nejen) na D1 budou nejspíš utrpení. Brněnský nájezd na přivaděč u Globusu byl v HR-V katastrofa.

Ježdění po městě OK, ale ono je město a město. Zrovna Praha je samej kopec, tam bych Jazze nechtěl, lepší službu by udělalo cokoliv nehybridního. Dokonce bych zvážil uhlák, pokud fakt jezdím 90 % město (pokud bych to měl kde nabíjet).

Litrový tříhrnek s CVT si představit moc nedovedu, protože jsem nejel ani jen s tím tříhrnkem, jde to úplně mimo mě.

Ad HR-V vs. Jazz: rozdíl je 10 % navrch, tj 130 kg (1320 vs. 1450). To něco udělat může, když do auta posadíš manželku a dítě, tak bys zjistil, jak se chová HR-V když jsi v něm sám. Aerodynamiku nemá smysl v nízkých rychlostech řešit, tam nehraje skoro žádnou roli, to až tak na okresce a hlavně dálnici. Ale ve městě je to fuk.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2006  
stani-stani je teď offline  stani-stani
1 háčko
PříspěvekZaslal: 31.3.2025 , 19:52   Citovat  

skyline napsal:
Mě by zajímalo, jak to řve, když je to vytočené
To tam je, je třeba to video dokoukat do konce.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 395  
skyline je teď offline  skyline
4 háčka
PříspěvekZaslal: 1.4.2025 , 9:54   Citovat  

stani-stani: to se dalo dokoukat? Jsem málem usnul už za tu chvíli na dálnici. Velmi šťastný

Pustil jsem si to znovu a zkusil jsem to proklikat, souvisle bych to nedal, strašný video. Co jsem slyšel je "řazení", to neznělo zdaleka tak šíleně, jako HR-V. Musel bych se s tím svézt, jestli se to nějak změnilo, protože před FL to určitě nebylo, tam bylo buď ticho, nebo byl motor "v optimálních otáčkách" (jako u 5G CR-V) a řvalo to tak odhadem mezi 4000 a 5000 konstatně. Zítra budu v Hondě, tak jestli tam budou mít HR-V a budou mít chvíli čas, zkusím se s tím zase svézt. Včera jsem v tom seděl, Advance, takže částečně světlý interiér a vypadá to bohužel dost levně, plasty, koženka, hadr... Za cca 850k je to úlet, ale holt ty cca 200k na oltář grýndýlu člověk musí oželet, chce-li nové auto. Smutná doba.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2006  

  Obsah fóra Honda-club.cz   
Vše o Honda Jazz 4g FL e:HEV (2023)
Fórum: Pokec o autech
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další 
Zaslat odpověď



 Časy uváděny v GMT + 1 hodina  
    
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžete k příspěvkům připojovat soubory
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Nemůžete moderovat Vaše témata v tomto fóru.



Board Security

(104174 útoků)
::  www.honda-club.cz  :: Témata RSS TOPlist

[ Čas: 0.1898s ][ Dotazy: 153 (0.0274s) ][ GZIP on - Debug on ]